Joku kertoi kuinka hänen ekaluokkalaistaan kiusataan jo
Siitä se lähtee ja voi kestää 9 vuotta. Omasta kokemuksesta tiedän.
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua yritettiin kiusata mutta pidin puoliani. Kun annoin samalla mitalla takas,niin ne kiusaajat juoksi itkien pois.
Eli esim. 120 cm laiha tyttö voi tuosta vaan piestä itseään isomman teinipojan?
No jos iso teini poika pieksee pientä tyttöä,niin siihen luulis jo puututtavan, että ei tartte antaa samalla mitalla takas. Mulle kävi niin, että pojat heitti mun päälle hiekkaa, minä heitin takas ja ne lähti itkien, et niillä meni hiekkaa silmiin. No voi voi ja minä olin silloin pieni tyttö.
Suomi lässyn lässyn lääää maa, jos mukulaa kiusataan pois koulusta vaan kunnes tilanne selvitetään, ei ole pakko kärsii
Millainen tämä kiusaaja sitten on?
Kiusaajat pitää saada noloiksi, höpeämään itseään ja toimintaansa. Siksi onkin hyvä että on jotain mitä käyttää kiusaajaa vastaan.
Olisiko nykyään mahdollista suorittaa peruskoulu etänä? Eihän tuollaisten olentojen seurassa voi olla.
Hyvä ehdotus, että kiusaamisesta tehdään häpeäkulttuuria eli nimenomaa kiusaaja on se typerä simpanssi, jolle heti leima otsaab.
Stubbia äänestäneillä ei ainakaan ole varaa paheksua koulukiusaamista, kun kerran menivät kiusaajaa äänestämään.
Vierailija kirjoitti:
Kiusaajat pitää saada noloiksi, höpeämään itseään ja toimintaansa. Siksi onkin hyvä että on jotain mitä käyttää kiusaajaa vastaan.
Koulukiusaaminen on presidentillistä.
Terv. Joukko Stubbin äänestäjiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen pitää puuttua heti. Jos kiusaamista on koulussa, pitää ottaa yhteys opettajaan.
Ei se välttämättä mitään auta. Mulla tiesi opettajat, rehtori, koulutoimenjohtaja jopa niiden lasten vanhemmat. Muutto on ainoa joka voi auttaa.ap
Jos kyse on ekaluokkalaisesta niin kyllä se puuttuminen yleensä auttaa.
Stubb oli vierailulla meidän lasten koulussa. Sen jälkeen kaikki rupesivat kiusaamaan.
Lapsi judokouluun ja S2 apinat saa kyytiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siihen pitää puuttua heti. Jos kiusaamista on koulussa, pitää ottaa yhteys opettajaan.
Ei se välttämättä mitään auta. Mulla tiesi opettajat, rehtori, koulutoimenjohtaja jopa niiden lasten vanhemmat. Muutto on ainoa joka voi auttaa.ap
Se pitää katkaista heti. Sellainen saarnapuhe koko luokan edessä että vaikka ketään ei puhuteltaisi nimeltä niin kiusaajat tietää menettävänsä kasvonsa koko luokan edessä jos jatkavat typeryyksiään. Luokkahengen ja yhteishengen ylläpitäminen on yksi opettajan ja koulun tärkeimmistä tehtävistä. Ketään ei jätetä yksin eikä kiusaajille anneta toiminnalleen mitään sijaa. Näin on jämpti. Tulipahan räntti :D
Oma äidinkielen opettajani kehui luokan häirikköpoikia, että heillä on hyvä mielikuvitus kun keksivät kaikenlaisia pilkkanimiä muista oppilaista. Se oli kuulemma hienoa sanaleikittelyä.
(Helsinki 80-luvulla)
Ei se opettaja väärässä ole ollut, vaikkei oikein toiminutkaan.
Lapsen kannattaa opetella kiusaamaan ja pelaamaan golfia. Ne tasoittavat tietä presidentiksi.
Epämieluisa mielipide: kiusaamista tulee olemaan niin kauan kun on ihmisiä.
Kiusaaminen on väärin ja siihen pitää puuttua, mutta ajatus, että voisi olla maailma ilman kiusaamista ei ole lainkaan realismia.
Ihmisyyteen kuuluu myös ihmisten pahat puolet. Ei vain kiusaaminen, myös muut pahat asiat. Meillä tulee aina (niin kauan kun on ihmisiä) olemaan kiusaamista, syrjimistä,valehtelua, väkivaltaa ym.
Ehkä näiden pahojen asioiden ehkäisyn lisäksi, pitäisi myös opettaa lapsia selviämään eteenpäin sen jälkeen, jos kohtaa jotain edellisistä.
Kiusaaminen on luonnon tapa, jolla vahva näyttää heikolle paikkansa.
Terv. Triathlonisti Naantalista
Kannattaa laittaa lapsi vaikka judoon tai johonkin muuhun itsepuolustuslajiin, jotta osaa puolustaa itseään sitten kun kiusaaminen menee fyysiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa laittaa lapsi vaikka judoon tai johonkin muuhun itsepuolustuslajiin, jotta osaa puolustaa itseään sitten kun kiusaaminen menee fyysiseksi.
Siinä tapauksessa kannattaa ottaa esiin Stubbin pelikirja, ja ruveta kiusaamaan näkövammaista.
Eka luokan eka viikolla otin "kaverin" nenästä senkan. Ei ole sen jälkeen kiusattu enkä ole itsekkään kiusannut. Tunnin jouduin seisomaan nurkassa ja vieläpä anteeksi pyytämään.