Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko adhd- oireisiin liittyä ylensyöminen? Riippuvuuksia ollut vaikka mitä mutta syöminen on haastavin

Vierailija
14.08.2026 |

Joudun taistelemaan paino-ongelmien kanssa koska vaikka olen hyvin määrätietoinen ja sitkeä ihminen tekemään muutoksia, niin tällaiset asiat kuten makean syöminen kun pää meinaa hajota, niin on kyllä kompastuskivi. Olen ketodieettiä, vierottautumista (pisin oli 8 viikkoa ilman mitään sokeria mistään, pelkkää ketoa) ja paastoja ja vaikka mitä kokeillut. En ole kovin lihava mutta toki hieman on ylimääräistä mutta eniten ärsyttää olla riippuvainen ja kun tietää ettei tee hyvää terveydelle. Tupakan, alkoholin, lääkkeiden ja peliriippuvuuksien lopettaminen oli helppoa verrattuna sokeriin. Minulla on paljon viitteitä siihen, että voisi olla adhd ja mietin, voiko tuo ylensyöminen olla yksi oire myös muiden joukossa. Saatan siis syödä vaikka minun ei ole edes nälkä ja se on varsin typerää. Saan siitä kuitenkin päähäni hetkellisesti hyvän olon vaikka muuten tuleekin ihan paska olo kaikin tavoin. 

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tyypillistä on. Toiset syö, toiset juo liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla