Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvaile itsesi kaupungilla vs. kotipäivänä?

Vierailija
14.08.2026 |

Itse olen kaupungilla jossain siistissä lempihousuissani ja siistissä takissa, paitakin katseenkestävä. Meikkiä ei kuitenkaan ole kuin jossain keikalla tms, ja hiukset ovat aina samalla tavalla.

Kotipäivänä olen 15 v vanhoissa farkuissa ja kympin collegessa, ja takkikkin on 15 v vanha, jossa on vähän liian lyhyet hihat. Muuten sama kuin kaupungilla eli ei meikkiä ja hiukset luonnollisena.

Entä te?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole erikseen kaupunki tai kotipäivää, joka päivä käyn jossain, vähintään kaupassa.

Farkut ei ole rennot kotona, mulla on löysät kotihousut

Vierailija
2/23 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona joku iso t-paita ja löysät trikoohousut. Kaupungilla arkisin t-paita, rintsikat ( ei koskaan kotona), ulkoiluhousut, lenkkarit ja takki tai huppari sään mukaan. Pukeudun paremmin vain jos menen ravintolaan, teatteriin tms. Hiukset mulla on aina jollain sykeröllä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen just miettinyt noita sykerö hiuksia, onko vaikeaa harjata hiukset ja laittaa vaikka siistille ponnarille. Kun useat varsinkin nuoret naiset näyttävät siltä että päässän joku linnunpesä. Ostakaa se hiusharja, ei maksa paljon.

Vierailija
4/23 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei ole erikseen kaupunki tai kotipäivää, joka päivä käyn jossain, vähintään kaupassa.

Lasken kotipäiväksi sen, että käy kaupassa, kävelyllä jne. Ap

Vierailija
5/23 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä teet kaupunkipäivänä? Käyt pankissa?

Vierailija
6/23 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona hengailen pyjamassa. Kaupungille mennessä puen siistit vaatteet.

Vierailija
7/23 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungilla sellaiset mukavat siistit ja ehjät vaatteet.

Meikkaan vähän jos jaksan, yleensä en.

Kotipäivänä Himarytkyt, välillä sellaset että hyvä jos kehtaa roskat viedä.

Mukavat, kiristämättömät, ei kutittavat.

Ei rintsikoita.

En harjaa hiuksiani, ne takut mitkä tulee niin suihkun jälkeen sormilla haron auki.

Vierailija
8/23 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen just miettinyt noita sykerö hiuksia, onko vaikeaa harjata hiukset ja laittaa vaikka siistille ponnarille. Kun useat varsinkin nuoret naiset näyttävät siltä että päässän joku linnunpesä. Ostakaa se hiusharja, ei maksa paljon.

Se on mallia PikkuMyy,  toisilla iso sykerö ja toisilla pienempi riippuen hiusten paksuudesta ja pituudesta.

Ihan jees kampaus minne vain.

Vierailija
9/23 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisten ilmoilla on aina vaatteet päällä, kotona on aina yöpaita päällä. 😁 Ja jos joku tulee kylään, silloinkin laitan kunnolliset vaatteet päälle. 

Mukavuus on aina etusijalla, laittoi mitä tahansa ja oli kotona tai muualla.

Vierailija
10/23 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona on collarit tai muut mukavat housut. Nyt on kesäiset viskoosihousut ja perus t-paita. Jos nyt lähtisin kauppaan niin tukka pitäisi laittaa suoristusraudalla. En meikkaa yleensä. Vaatteet varmaan olisi samat kuitenkin, kun on nämä kesähousut. Colleget on kotihousut. 

Jos on sovittu tapaaminen kaverin kanssa kaupungilla niin saatan meikata ja vähän panostan pukeutumiseen. 

Vierailija
11/23 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olen vaan yleisesti kaupungilla, ostokilla tms. niin ihan samat kotirytkyt on päällä kuin etäpäivänä kotonakin. Esim. verkkarihousut ja T-paita, lenkkarit. Jos taas menen vaikka hienompaan ravintolaan syömään, sitten toki siistimmät vaatteet, kampaus ja meikki.

Vierailija
12/23 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piipaa piipaa hiuspoliisi!

Vierailija
13/23 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pukeudun joka paikkaan juuri sillä tavalla mikä fiilis sillä hetkellä on vähän fiiliksen mukaan 

Ihmisten ilmoille katson etten ihan resupekkana lähde mutta muutoin voi olla samat vaatteet kuin muutenkin ja tietty myös sään mukaan 

Joskus meikkaan ihmisten ilmoille vähän mutta en joka kerta mutta hajuvettä laitan lähes joka kerta 

Hiukset laitan välillä paremmin välillä huonommin 

Ja jos on joku reissu niin pakkaan sen mukaan mikä on kohde esim Kreikassa olen pyrkinyt vähän paremmin pukeutumaan ja enimmäkseen kesävaatteisiin 

Minulla on vaatteita ylipaljon ja liikaakin ja on kyllä laidasta laitaan kesävaatteista syysvaatteisiin ja talvivaatteisiin ja juhlallisempaan ja rennompaan ja niin edelleen eli tilanteen mukaan pukeutuminen ei ole mikään ongelma 

Terv: Pentti Karvonen 

Huom! 

Pentti Karvonen salanimestä huolimatta olen naishenkilö 

Vierailija
14/23 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiin tullessa usein otan farkut ja rintsikat pois, talvella laitan ehkä pitkät kalsarit kotihousuiksi. Mulla ei ole erikseen kuin remppa/pihatyövaatteet ja housupuku, muuten on samat töissä, kotona ja"kaupungilla".

Vierailija
15/23 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on mallia PikkuMyy,  toisilla iso sykerö ja toisilla pienempi riippuen hiusten paksuudesta ja pituudesta.

Ihan jees kampaus minne vain.

Ai jees kampaus..joo näyttää hirveältä.

Vierailija
16/23 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupungilla on vähintään shortsit, t-paita ja sandaalit, sään mukaan sitten enemmän. Kotona lämpimämpään aikaan voi olla alasti, kylmimpään jos kotona alle 18C voi olla villapaita, villasukat ja pipo

Vierailija
17/23 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos kauppakin on kotipäivä, niin mulla on sitten vain työpäiviä ja kotipäiviä, enää tässä iässä jaksa missään kaupungilla notkua.

Festarilla kävin kesällä, farkut ja trikoopaita, samoilla saattaisin olla töissä.

-14-

Vierailija
18/23 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arkena kaipungille ja kauppoihinkin voin mennä vaikka lenkkivatteissa ja meikittömänä, mutta yleisilme ja erityisesti hiukset täytyy olla aina ihmisten ilmoilla liikuttaessa puhtaat ja siistit. Lauantaisin, kun menen kaupungille ja usein johonkin kahvilaankin ystävien seurassa laitan vähän parempaa päälle ja myös hieman meikkaan. Näin varmaan moni suomalainen nainen toimii.

Vierailija
19/23 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona kesäisin vain kevyet halvat shortsit jalassa. Tukka sekaisin sojottaa joka ilmansuuntaan ym. Ei huvita peilin eteen mennä. Ei toki aina noin mutta melko usein rentoa oloa. Ihmisten ilmoilla sitten täysin toisenlainen meno. 

Vierailija
20/23 |
14.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaal. siniset, suoralahkeiset farkut, valkoinen toppi, valk. pellavainen napitettava paita, vaal. sininen pieni "crossbody" laukku ja valkoiset tennarit. Helppo, mukava ja siisti asu. Ei mitään liikaa, eikä tiukkaa ja puristavaa. Hiukset blondit, leikattu lyhyeksi ja sporttiseksi (helppohoitoiset). Ei meikkiä, pelkkä värillinen huulikiilto riittää. Aurinkolasit mukana (toiveajattelua auringinpaisteesta). Näin arkipäivä kaupungilla sujuu mukavasti ja vaivattomasti. Rento meininki! 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi