Miksi psykooseja lääkitään vaikka lääkkeet eivät paranna?
Henkilö joka syö psykoosilääkettä ei tule terveeksi lääkkeellä.
Kommentit (57)
Pöö. Sama on monella lääkkellä. Ei paranna vaan pitää oireet kurissa. Psykoosipotilaalla lääkitys siis todella tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Setti mitä tällä palstalla voi lukea on hyvä todiste siitä miksi ne lääkkeet kannattaa ottaa.
Harvoin täällä on psykoosissa olevien kirjoituksia, ihmiset nyt vaan ovat muuten ilkeitä ja pahoja. Psykoosipotilaat ovat vain sekaisin.
Vierailija kirjoitti:
Pöö. Sama on monella lääkkellä. Ei paranna vaan pitää oireet kurissa. Psykoosipotilaalla lääkitys siis todella tärkeää.
Ei ole aina. Lopetin lääkkeet omin päin 15v sitten ja lähes heti pääsin oman alan vakituisiin töihin, kun ne paska neuroleptit ei enää väsyttänyt ja vienyt aivotoimintaa imbesillin tasolle. Psykoosissa olen ollut ainakin 5 eri kertaa ja osastolla suunnilleen yhtä monta. M40
Psykoosilääke pitää kuitenkin psykoosit pois. Se mm. vähentää selvästi psykoosisairautta sairastavien itsemurhia.
Kyllä osa myös paranee psykoosisairauksista, nykyään jopa entistä useampi. Lääkitys vaikuttaa ainakin välillisesti niin, että kun psykoosit pysyvät pois, aivosolut uusiutuvat hiljalleen ja korjaavat itse itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska psyykkisiä sairauksia ei juurikaan osata parantaa kokonaan ja usein oireiden hallinta on ainoa mitä voidaan tehdä. Jos syö lääkkeitä loppuelämänsä ja on oireeton niin eikö se ole lähes yhtä hyvä kuin, että paranisi.
No ei, jos lääkkeet aiheuttavat lihavuutta, jatkuvaa väsymystä tai liikehäiriöitä (esim. kasvojen hallitsematonta nykimistä).
Ja nuo ovat selkeästi pienempi paha kuin vaikeat psykoosioireet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska psyykkisiä sairauksia ei juurikaan osata parantaa kokonaan ja usein oireiden hallinta on ainoa mitä voidaan tehdä. Jos syö lääkkeitä loppuelämänsä ja on oireeton niin eikö se ole lähes yhtä hyvä kuin, että paranisi.
No ei, jos lääkkeet aiheuttavat lihavuutta, jatkuvaa väsymystä tai liikehäiriöitä (esim. kasvojen hallitsematonta nykimistä).
No se lääkitsemätön psykoosisairaus taas voi saada ihmisen esim. yrittämään tappaa muita tai itsensä. Että on ne lääkkeet silloin se pienempi paha, vaikka onkin tosi surullista, että niillä voi olla niin paljon sivuvaikutuksia, eikä niiden teho usein ole riittävä. Silti parempi kuin ei mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oireet pysyy kurissa, eikä juoksentele kirveen kanssa alasti kaupungin keskustassa.
Psykoosipotilaat eivät ole sen väkivaltaisempia kuin muukaan väestö.
Ei ole ei. Kauheita ennakkoluuloja psykoosisairaudesta tehdään, yleensä psykopaatit ovat niitä väkivaltaisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oireet pysyy kurissa, eikä juoksentele kirveen kanssa alasti kaupungin keskustassa.
Joo mutta ne jotka harhojensa vuoksi sitä ovat, tarvitsevat ehdottomasti sitä lääkitystä.
Terveisin joku, jonka psykoosisairas on yrittänyt tappaa.
Saattaa pysyä hengissä (tai olla sekoamatta täysin) niin kauan että parannuskeino löytyy.
Kaikkia sairauksia, joiden oireisiin on lääkkeet, jotka saattavat toimia tarjotaan lääkettä, jos lääkäriltä niitä kysyy ja reseptin voi kirjoittaa. Potilas voi sen jälkeen jatkaa elämäänsä kuin ei olisi lääkärissä käynyt jos ei lääkettä ole halukas käyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ei. Kauheita ennakkoluuloja psykoosisairaudesta tehdään, yleensä psykopaatit ovat niitä väkivaltaisia
Erona on se, että psykoosi voi saada ihan täysin mukavan, ei-väkivaltaisen ihmisen olemaan vaarallinen toisille, ja tähän voidaan vaikuttaa lääkkeillä.
Miksi otat Buranaa jos hammasta särkee, vaikkei se paikkaa hammasta?
Miksi laas4aroit verta vuotavan haavan, vaikka se paranee itsekseen?
Miksi katkennut raaja lastoitetaan?
Miksi pitää imuroida kun kohta on taas pölyistä?
Kysypä lisää tyhmiä, persunpentu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Erona on se, että psykoosi voi saada ihan täysin mukavan, ei-väkivaltaisen ihmisen olemaan vaarallinen toisille, ja tähän voidaan vaikuttaa lääkkeillä.
Kirjoitatko minun osalta?
Minulla on psykoosisairaus ja minua syytetään asioista mitkä eivät ole totta, jos ne olisi niin olisin hullujenhuoneella nyt
Vierailija kirjoitti:
Miksi otat Buranaa jos hammasta särkee, vaikkei se paikkaa hammasta?
Miksi laas4aroit verta vuotavan haavan, vaikka se paranee itsekseen?
Miksi katkennut raaja lastoitetaan?
Miksi pitää imuroida kun kohta on taas pölyistä?
Kysypä lisää tyhmiä, persunpentu.
Ei persu olisi persu jos jotain ymmärtäisi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitatko minun osalta?
Minulla on psykoosisairaus ja minua syytetään asioista mitkä eivät ole totta, jos ne olisi niin olisin hullujenhuoneella nyt
En, enhän minä sinua tunne. Oman skitsofreniaa sairastavan läheiseni takia tiedän tällaisesta.
BON APETIT BON APETIT .