Onko sama jos tilaa läppärin esim. Veikon koneen nettikaupasta kuin että menis ns. kivijalkaliikkeeseen?
Ärsyttää liikkeessä kun ne kyselee ja sitten yrittäävät myydä jotain muuta ja esittelevät kaikkee muka parempaa ja hintaa tulee lisää
Kommentit (19)
Joo, parempi ostaa verkkokaupasta. Usein noissa eloktroniikkamyymälöissä on todella rasittavat myyjät.
Ne eroavat sillä tavalla, että liikkeessä käydessä pitää kuunnella myyjien tyrkytystä, netistä ostaessa ei tarvitse. Ihan sama tuote kyseessä.
Netistä ostaessa saa 14 vrk palautusaikaa, liikkeestä ei ollenkaan. Lisäksi liikkeessä sulle yritetään kaupata kaikkea muuta samalla, jopa puhelinliittymiä.
Kyllä mä tykkään myyjistä. Voi kysellä kaikenlaista, kun tietää oman käyttönsä, niin sitten yhdessä pohditaan paras ratkaisu. Tyrkytyksen voi heti torpata, niin eipä tarvitse kuunnella sitä. Esim. sanoo ettei mulla oo rahaa niin kalliiseen. Tai en tarvi.
Gigantista tuli joskus tarjouslehtinen jossa oli TV tarjouksessa. Menin sitä sitten Gigantin liikkeestä ostamaan. Myyjä sanoi ettei hän sitä TV:tä suosittele kenellekkään. Ostatti sitten kalliimman ja "paremman".
Vierailija kirjoitti:
Netistä ostaessa saa 14 vrk palautusaikaa, liikkeestä ei ollenkaan. Lisäksi liikkeessä sulle yritetään kaupata kaikkea muuta samalla, jopa puhelinliittymiä.
Riippuu liikkeestä. Voi sieltä saada pidemmänkin palautusajan.
Vierailija kirjoitti:
Netistä ostaessa saa 14 vrk palautusaikaa, liikkeestä ei ollenkaan. Lisäksi liikkeessä sulle yritetään kaupata kaikkea muuta samalla, jopa puhelinliittymiä.
Tää on hyvä syy ostaa netistä, palautusoikeus. Aina silloin tällöin ostos osoittautuu vikatikiksi joten on hyvä olla tämä vaihtoehto. Myymälästä ostettaessa ei laki velvoita antamaan palautusoikeutta (joissakin liikkeissä on palautusoikeus ja joissain ei).
Veikon koneelta kun tilaat niin saat ristiä kädet ja rukoilla todella hartaasti että laite tulee ajallaan ja ettei tule mitään ongelmia.
Se 14 päivän palautusoikeus joka koskee etämyyntiä on lakisääteinen. Mikään ei estä kauppaa tarjoamasta pidempää palautusoikeutta vaikka kivijalkakaupasta ostetulle tuotteelle. Esimerkkinä nyt vaikka verkkokauppa.com:
"Joskus huolellisesta harkinnasta huolimatta voit huomata, että ostos ei sovikaan käyttöösi. Tällaisia tilanteita varten Verkkokauppa.com tarjoaa sekä verkosta että myymälästä ostetuille tuotteille 32 päivän palautusoikeuden. Outletista ostetuille tuotteille palautusaika on 14 päivää, ja osalla tuotteista on käyttötarkoituksensa vuoksi rajoitettu palautusoikeus, eli tuotetta ei voi palauttaa pakkauksen avaamisen jälkeen. "
https://asiakaspalvelu.verkkokauppa.com/hc/fi/articles/360016900099-Pal…
Vierailija kirjoitti:
Netistä ostaessa saa 14 vrk palautusaikaa, liikkeestä ei ollenkaan.
Älä puhu paskaa. Tämähän riippuu liikkeestä. Gigantista ja Powerista saa jopa 50-60 päivän palautusoikeuden.
Älä koskaan enää anna kenellekään neuvoja.
Olen joskus saanut jopa 60 vrk palautusajan liikkeestä ostetulle tuotteelle.
Vierailija kirjoitti:
Gigantista tuli joskus tarjouslehtinen jossa oli TV tarjouksessa. Menin sitä sitten Gigantin liikkeestä ostamaan. Myyjä sanoi ettei hän sitä TV:tä suosittele kenellekkään. Ostatti sitten kalliimman ja "paremman".
Ne halvat on sisäänheittotuotteita joilla saadaan hölmöt ja persaukiset liikkeeseen, jossa koulutettujen myyjien tehtävänä on myydä kalliimpia paremman katteen tuotteita + lisämyyntinä kaikki mahdollinen mitä urpo suostuu ostamaan. Ei tässä ole mitään uutta.
Elektroniikkamyymälöiden kusetuksista suosikkini on maksulliset tuoteturvat ynnä muut takuut, jotka ovat ehdoiltaan ja kestoltaan huonompia kuin lakiin perustuva myyjän virhevastuu, eli eivät tuo asiakkaalle yhtään mitään etua. Kai niitäkin joku ääliö ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Gigantista tuli joskus tarjouslehtinen jossa oli TV tarjouksessa. Menin sitä sitten Gigantin liikkeestä ostamaan. Myyjä sanoi ettei hän sitä TV:tä suosittele kenellekkään. Ostatti sitten kalliimman ja "paremman".
Ne halvat on sisäänheittotuotteita joilla saadaan hölmöt ja persaukiset liikkeeseen, jossa koulutettujen myyjien tehtävänä on myydä kalliimpia paremman katteen tuotteita + lisämyyntinä kaikki mahdollinen mitä urpo suostuu ostamaan. Ei tässä ole mitään uutta.
Ja nimenomaan ne tarjouslehtisten isoimmalla fontilla painetut mega-aletuotteet ovat usein juuri näitä.
Vierailija kirjoitti:
Elektroniikkamyymälöiden kusetuksista suosikkini on maksulliset tuoteturvat ynnä muut takuut, jotka ovat ehdoiltaan ja kestoltaan huonompia kuin lakiin perustuva myyjän virhevastuu, eli eivät tuo asiakkaalle yhtään mitään etua. Kai niitäkin joku ääliö ostaa.
Nuo tuoteturvat/jatkotakuut ovat jenkeissä olleet kodinkonemyymälöiden bisneksen kulmakivi jo vuosikymmeniä, mutta rantautuneet Suomeen vasta viimeisen 10 vuoden aikana. Lähes puhdasta lisäkatetta liikkeelle.
Tuoteturvan ostaminen on ylivoimaisesti HÖLMÖINTÄ mitä voit tehdä kodinkonekaupoilla.
Tekisi melkein mieli alkaa kodinkonekauppiaaksi jotta voisi kusettaa urpåja päivät pitkät. Toisaalta, kuluttaja-asiakkaiden kanssa toimiminen on kyllä maanpäällinen helvetti.
Ostin asus läppärin dna kaupasta. Tää on todella hyvä kone. Kyllä netistä kannattaa tilata. Sain tämän 2 päivässä kun tilaukseni lähti.
Yli vuosi sitten tilasin näytön verkkokaupasta enkä mennyt liikkeeseen katsomaan etukäteen. Eka näyttö lähti samantien takuulla vaihtoon ja tilalle tullut näyttö oli lähes yhtä susi, mutta huolin sen "tilapäiseen" käyttöön.