Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

xooo helminauha viikonloppuun ooox

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin tuossa tuon edellisen pinon loppuun äsken. Kyllä se aika vaan kuluu niin nopeasti, suunnilleen vuosi sitten kaikki helmimammat testasi plussaa ;) , juuri odotettiin milloin supistukset alkavat / synnytys käynnistyy tai käynnistetään ja nyt vauvat on pääosin -3+ kuukautta. Olen aika herkällä päällä nyt kun ajattelen vuoden ajan tapahtumia, tietenkin iloisessa mielessä :)

Ehkäpä mieltäni herkistää eilinen yllätys: Viiville on selvästi puhkeamassa vampyyrihampaat (=kummatkin yläkulmahampaat samaan aikaan) nyt jo! Ihmettelin nimittäin itkuisia heräilyjä ja huonosti/levottomasti nukuttuja päikkäreitä ja kurkkasin suuhun. Eipä ne ainakaan vielä niin kovin vaivaa, mut varmasti tekee kipeetä.

Tänään Viivi on lähdössä viikonlopuksi kyläilemään. Tuntuu pahalta antaa näin pieni kahdeksi yöksi, mutta tekeepä vanhemmille ainakin hyvää. Ollaan ehkä lähdössä auto-ostoksille Ouluun saakka.. Ja kun ei enää mennä pelkällä imetyksellä. No, saadaan ainakin täytettyä pakastinta taas ja Viivi tottuu muihinkin ihmisiin kuin vain äitiin. Josta tulikin mieleen: Onko liian aikaista pistää vauva PÄIVÄKOTIIN syksyllä tai alkukeväästä? Taloudellisesti laskeskelin että tämän mamman olisi hyvä mennä töihin..

Joitakin galluppejakin oli tullut, mut pinnasängystä kuuluu ääntä.. Taisi neiti herätä ekoilta päikkäreiltä - on harmi vaan jäänyt kamalan lyhyiksi (max.45 min).

Hyvää viikonloppua kaikille tasapuolisesti, palaillaan ensi viikolla

t.Heidi (ent.ruujsal) & Viivi

PS. vauva0207: jotenkin kuulostaa tuo sisäkkönä toimiminen tutulta.. mä päätin (ja ilmotin asiasta miehellekin) että joku päivä tehdään niin että mies hoitaa vauvan yksin koko päivän (24h! ilman mutinoita) ja miettii sitten miksi äiti on väsyny välillä.. toivottavasti toimii :)

Vierailija
2/18 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, ehkä hieman liioittelua mutta kyllä mä pääsääntöisesti hoidan kaikki kotihommat siis arkena. Eli ruuan, pyykit, imuroinnit yms. niin ja tietysti nämä ihanat kullanmurut. Mies laittaa ruokaa sitten vapaapäivinä ja on enemmän lasten kanssa silloin, toki myös iltaisin ottaa isommat mukaansa touhuamaan. Mut enpä valita...tekee sitten nuo puuhommat ja just yksi ilta istutti mulle vadelmatarhaa tonne pihalle ;o)

Mut aika shokki voi kotitöiden osalta olla sitten kun joskus palaan töihin enkä enää ehdi/jaksa tehdä kaikkea.

Välillä kun hermo menee oikein pahasti niin otan sitten illalla omaa aikaa ja mies hoitaa lapset kun meen vaikka lenkille.

Heidi kyseli tosta hoitoon viennistä. Itse en niin pientä veisi hoitoon mutta tiedän kyllä et kotihoidontuella ei ole mitenkään herkkua elellä. Ja uskon kyllä et oikeesti kaikilla ei oo mahdollisuutta jäädä kotiin. Meillä kans aika iso asuntolaina kun ollaan just rakennettu eikä äitiysloman jälkeen kun olen kotihoidontuella niin jää mihinkään ylimääräiseen rahaa. Mutta kolmen hoitomaksut ja se tosiasia et sitten tarvittais toinen auto+käyttökustannukset niin sairaanhoitajan palkalla ei paljoa enempää rahoiksi pääse joten olen päättänyt antaa aikaani lapsille. Enkä tykkää kiireestä...tälläi kotona kun saa herätä aamulla omaan tahtiin eikä yleensä oo kiire ennen 9 kun töihin pitäis selvitä 7 ja lapsetkin viedä...pyörryttää ajatuskin.

JA ihanaa tämä kotona olo aika on, saa nauttia hyvistä ja vähemmän ihanista hetkistä lasten kanssa =0) Nyt kuulu kutsu...

Aaamuterkuin calmus & pikkumies (viikon päästä 4kk IIK!!)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ilmoittautuu kohtalotoveri hoitoon viemisessä..

Säästöjen avulla pystyn olemaan hoitovapaalla helmikuun 2008 loppuun, mutta sitten on valitettavasti ihan pakko mennä töihin. Ja tällä perheellä on kirjanimellisesti ihan pakko. Olen koittanut laskeskella miten ihmeessä voisi jäädä kotiin ( en mitään haluaisi niin paljon kuin olla lastenkanssa kotona!!! ), mutta vaihtoehtoa ei ole. Mies opiskelee täyspäiväisesti ja opiskelijoiden tulothan tiedetään. Jos minä jäisin kotiin niin rahat ei riittäisi edes laskuihin saatika ruokaan. Meilläkin on asuntolaina joka on nyt jo lyhennysvapaalla jotta joten kuten selvittäisiin tästä vanhempainvapaasta. Eli vaikka lyhennysvapaa jatkuisi tämän ekan vuodenkin jälkeen ( mihin pankki ei varmasti suostu ) niin se ei auta, koska rahat ei riitä.

Oikeastaan ainoa keino olisi myydä asunto ja muuttaa kaupunginvuokra-asuntoon ( jos sellaisen saisi ) ja elää sitten myyntivoitolla kunnes sossuta saisi sitten rahaa.. Mutta vaikka kuinka haluaisin jäädä kotiin niin meistä ei ole kuitenkaan tekemään niin radikaalia ratkaisua.

Tilanne olisi ihan toinen jos mies olisi edes kohtuu palkkaisessa työssä, mutta niin kauan kun hän opiskelee niin ei auta kun mennä tienaamaan : (

Sorry tämä valitus!!! Alkoi taas ottaa päähän, tämä kotiäitiys on nimittäin niin mun juttu!! En olisi ennen lapsia osannut mitenkään kuvitellä viihtyväni näin hyvin kotona : )

Ja sitten iloisempiin asioihin.

Onneksi esikoisen vesirokko alkaa helpottaa ja mummi on luvannut ottaa pojan yökylään viikonloppuna! Itse päästään vauvan kanssa käymään Maailma kylässä tapahtumassa! Jee! Esikoinen ei varmasti vielä tuota ihmisvilinää oikein jaksa, kun siellä ei varsinaisesti ole tuollaisille naperoille mitään erityistä.

Juhannus vietetään perinteisesti kaveriporukalla mökillä. Edelleen meidän perhe on ainoa " lapsellinen" mutta toivottavasti alkaisi pikkuhiljaa muillekin pariskunnille ilmestyä mukeloita kaveriksi näille meidän vintiöille.

Hauskaa viikonloppua kaikille!!

Pirriäinen

Vierailija
4/18 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...eli olo koheni kun mies lähti taas töihin. Ei jaksa niin kiukuttaa kun on vauvan kanssa kaksin. Sit taas ärsyttää kun toinen tulee töistä ja käy kääntymässä kotona ja suuntaa taas työmaalle. Ja arvatenkin työkassi nököttää nätisti sen jälkeen keskellä eteisen lattiaa, tyhjät eväspurkit tiskipöydällä jne. SIis just tämä mua risoo: toisen jälkien jatkuva korjaaminen, ei niinkään ne peruskotityöt. no, täällä kaikki sen jo varmaan ymmärsi, mies vaan ei. Ehdottelin että mentäis huomenna vaikka ulos syömään/leffaan ja lykättäis vauva kummeille / otettais vaikka mukaan jos syömään vaan mennään. Vastaus oli vaan että katotaan millä mallilla työmaa sitten on. Joten nyt ei kiinnosta enää muakaan kun noin innostuneesti vastas. Taidan lähteä yksin jonnekin ja jättää miehen vauvan kanssa kaksin ja katsoa miltä kämppä näyttää kun palaan.

HOITOON VIEMISESTÄ: täällä ainakin on päiväkotipaikat niin täynnä että sinne ei vauvaa edes sais syksyllä. Eli pienten (yli 1 v,sillä sitä pienemmille on täällä vaan perhepäivähoitopaikkoja) paikat täyttyy niistä joilla on isompia sisaruksia samassa hoitopaikassa. Perhepäivähoitopaikkaa täytyy meidänkin alkaa hakea piakkoin. Toivoisin vaan saavani sen mahdollisimman läheltä kotia, josta pääsen moottoritietä suoraan töihin enkä toiselta puolelta pitäjää jolloin parinkymmenenminuutin työmatka tuplaantuu. näin ollen harkitaan myös että kyseltäis naapureista (uusi alue ja paljon lapsiperheitä) jos saatais porukalla yksityinen hoitaja jonkun kotiin. Mulla töihin meno ei ehkä ole aivan taloudellinen pakko, mutta työsopimukseni loppuu vuoden loppuun ja jos mielin jatkaa sitä seuraavat kaks vuotta niin olis paras näyttää naamaansa paikanpäällä välillä kun ko työssä vasta puoli vuotta ehdin ollakin ennen äitiyslomaa.

Nyt ei irtoo muuta. pimu nukkuu, joten taidan nauttia ihan vaan omasta rauhasta enkä ainakaan siivoa!

äippä + pinsku 3,5kk

Vierailija
5/18 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä kanssa yksi joka on kyllästynyt siivoamaan toisen jälkiä.. mies tekee nyt kanssa pitkiä päiviä, tulee kotiin, syö, käy pesulla ja istuu koneella tai telkun edess loppuillan, aivan siis sama, vaikka olisin yh... tällainen olotila taas NIIIIN huonosti nukutun yön jälkeen... kuinka voi pienen miehen yöunet vaihdella laidasta laitaan. edellisyönä nukuttiin ennätysunet 22.30-7.30, mutta viime yönä syötiin jo kolmelta ja sitä ennen oltiin oltu ainakin kymmenen kertaa hereillä ja sama jatkui syötön jälkeen, nukuttiin n.45 min. pätkissä, äheltää ja äheltää, miten voi olla näin vaihtelevat yöt, mistä voi johtua?! nyt nukahti päikkäreille kovan kiukun jälkeen... eile päivällä nukuttiin 2x1.5h eli ei voi päikkäreidenkään pituudesta johtua huonosti nukuttu yö.. ja huonot yöunet vaikuttaa heti äidin mielentilaan, kun kerran jo toivo nousi edellisyön perusteella, että jospa ne nyt muuttuisi, mutta eivätpä näköjään... kumma kyllä meillä on aina paras yö viikossa tuo ke-to yö...

JUHANNUS todennäköisesti mennään meidän mökille saareen, se huono puoli siinä on, että jos tulee äkkilähtö niin on pitkä matka avun lähelle ja me miehen kanssa kun ei kumpikaan olla venettä ajettu, mutta mitä sit nyt sattuisi... mökile tulee varmaan myös mun veli tttöystävänsä kanssa ja meidän iskä... saari on kyllä muuten täynnä juhannuksen viettäjiä, että seuraa taatusti on...

nyt varmaan taas viettämään sitä omaa aikaa, kun poitsu edes hetken taas nukkuu...

palailen taas kun jaksan ja kerkiän

pajuska&eemeli 3kk 1vko

Vierailija
6/18 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi pitkästä aikaa!

Alkuviikosta käytiin pojan kanssa kaksin reissussa. Junamatkat meni ihan näppärästi vaikka tullessa oli loppumatkaa pelkkää huutoa. Kanssamatkustajat vaikutti kuitenkin ymmärtäväisiltä ;o)

Rytmit on menny vähän sekasin, päiväunet ei maistunu moneen päivään. Siittäkös johtuen sitten Sampo teki semmosen tempun että reissussa ollessa nukkui KOKO YÖN eli 8 tuntia!!! =oD Sittemin on taas nukkunut max. 4 h putkeen.

SISÄKKÖ: Minä myös! Ainoastaan ruuanlaitto on miehen hommia. Eilenkin kun reissusta tulin, niin heti pyykkikone pyörimään.

PIRRIÄINEN: Minä myös rakastan kyllä tätä kotona oloa, ja samoten säästöjen avulla ajattelin hoitovapaata pitää jokusen kuukauden, saa nähdä kuinka pitkään on vara olla kotona.

JUHANNUS: Mennään siskon luo koko meiän perhe (siskot perheineen ja meiän vanhemmat). Ollaan yleenäs mökkeilty sillon mutta sisko saa ens viikolla vauvan joten juhannuksena Sampon serkku on vielä niin pieni että mennään sitten sinne heille.

LAKANAT: Meillä kyllä on lakana jatkuvasti valkosena maidosta mutten silti saa vaihettua kun ehkä kerran kuussa. Vauvan sängystä vaihdan n. 2 viikon väelin vaikka ei ois ”likasetkaan”.

YÖVALO: On, syöttäessä laitan päälle paitsi aamuyöstä kun on jo valosaa.

ÄIPPÄ: Ei meillä enää ripuloi. Minä oon imettänyt joka kerta VAIN toisen rinnan.

DIABETESTUTKIMUS: Käytiin eka kerta, otettiin verikoe käsivarresta ja kyllä taas poika huusi =o( Pikkunen raukka.

Ottivat painon ja pituuden: 6250 g ja 59,2 cm! Parissa viikossa tullut puoli kiloa! =o) Mutta en laita näitä kasvupinoon, laitan vain tasakuukausin mitatut.

HANNELE + SAMPO 3,5 kk

Vierailija
7/18 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin lukasemassa esittelypinosta et olet Joensuusta...terkkuja sinne kotoseudulle =0D Eli olen siinä jns:n kupeessa ylämyllyllä asunut lapsuuteni. Ja tuttu paikkahan tuo Joensuukin tietysti on...nyt tulee käytyä lähinnä 1-2x vuodessa ja silloinkin lähinnä Lieksassa, mökillä.

terkuin: calmus

Vierailija
8/18 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa lämmin tervehdys! Olen ollut töissä vähän joka päivä ja Millillä on ollut nyt viikon " ripuli" eli ihan samaa kuin jo on valiteltu täällä, epäilen Rota-rokotetta, vaikka se alkoikin useita päiviä rokotuksen jälkeen. Kakkaa joka syötön jälkeen ja löysää, viime yö oli eka jolloin ei vaihdettu kakkavaippaa. Kakka on lisäksi aivan vihreää.

Muuten menee mukavasti, viikonloppuna - tai oikeastaan jo tänään - vietetään 2-vuotishääpäivää ja samppanja odottaa jääkaapissa tytön yöunille nukahtamista : ) Juhannukseksi lähdetään tod.näk. miehen vanhempien mökille saaristoon. Lapset tykkää siellä peuhata nurtsilla ja rannalla jos vaan säät suosii.

Parisuhteesta muutakin - mä lopetin sisäköinnin ja annoin kämpän muuttua aivan hirveän näköiseksi. Sitten ehdotin hääpäivän alla miehelle, että haluaisiko hän ehkä auttaa jatkossa vähän kotitöissä, niin olisi viihtyisämpää (sen vanhemmat myös tulossa käymään). Jo lähti roskikselle heittämään pari keikkaa ja järjesteli pöytää jne. Aion oikeasti elää läävässä jos mies ei hoida sovittuja osuuksiaan vastedes! Tähän asti olen hoitanut about kaiken muun paitsi roskikset. Ja mies senkun istuu sohvalla telkkarin tai tietsikan kanssa tuntikausia päivässä.

Imetyksestä: siirryin molempien tissien antoon pari viikkoa sitten, kun tyttö alkoi vaatia toisen jälkeen lisää. Sitä ennen imetin aina vain yhden rinnan kerralla ja useimmiten vuorotellen, eikä aina syönyt loppuun ekaakaan rintaa. Nyt taitaa olla ruuantarve lisääntynyt. Hyvin on maitoa riittänyt silti, eikä pullota yöllä tai aamulla, vaikka yöllä syötänkin vain yhden rinnan kerralla.

Iloista perjantaita!

T: Sporttari ja nyt heräilevä Milli 3kk 3vkoa

Vierailija
9/18 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli eilen rokotuksessa käynti, pelkkä yhdistelmä rokote annettiin, ei rotaa. Kun kysyin rotarokotteesta niin ei oikein suositellut meidän terkka sitä (?) outoa.. No mutta ensi viikolla on viimeinen mahdollisuus se ensimmäinen pistos antaa ja täällä pääsisi vasta ensiviikolla loppuviikosta reseptiä hakemaan, jos ei päivystyksestä hae (6h jonotuksineen!).. Saas nähä kerkeääkö iän puolesta sen saamaan, kun sittenkin päätettiin se haluta.. Ukko ei itkenyt pistettäessä, mutta heti sen jälkeen vähäsen kitisi.. Illalla sitten alkoi ärtyneisyys ja sama jatkuu tänään, itkeskelee ja on tosi äreä verattuna normaaliin olotilaan.. Luulen ainakin tämän johtuvan rokotuksesta. Ja Ukko myös nukkuu tosi tosi paljon esim. Viime yönä putkeen 10h, 4h päikkärit ja hetken hereillä ärtyisenä kun oli syönyt ja vaihdettu kuiviin ja nyt taas nukkuu jo toista tuntia.. No kaipa pikku mies tuosta tokenee :)

Calmus: Kappas, mie jo aattelin, ettei kukaan meistä Helmistä ole edes käynyt täällä päin mun lisäksi, mutta olinkin väärässä! Itse olen ikäni asunut täällä ja tuttu paikka on Ylämylly, siskoni asuu siellä perheineen ja lapsuudessa leikin siellä päin paljonkin, kun kavereita asui myllyllä :)

Aiemmin muuten kirjoittelin, ettei poika suostunut rintaa syömään, mutta nyt olen menneen viikon aikana saanut tissinkin kelpaamaan ja nyt imetellään useammin, maitoakin on nyt enemmän ja heti huomaa ettei korviketta kulu niin paljoa kun annan rintaa! :) Itse olen todella iloinen tästä, tuntuu suurelta saavutukselta, kun aiemmin ei onnistunut millään ja maitoa ei ollut yhtään.. Taitaa tosiaan olla tiheän imun kausi pojalla ja tuttia kun ei syö niin rinta kelpaa imun tarpeeseen.

Sisäkkö: Mitä enemmän mie teen kotihommia, sitä vähemmän mies tekee. Ja herra onkin asenteella, että kun olen kotona niin joudan hoitaa kotihommat. No kyllä mielellään niitä teenkin, mut ei ne automaattisesti mulle kuulu tai että herran ei tartteis mitään tehdä auttaakseen mua! Se meni siihen että minä tein yksin, joten käytin samaa taktiikkaa kun Sporttari, että annoin kämpän mennä kaaokseen, niin alkoihan tapahtua! Nyt olen ihan tyytyväinen, kun auttaa, mutta usein saa vielä mainita asiasta ja marisee.. Mutta pääasia että tekee, tehköön sitten suu mutrussa vaikka.

Jaahas, ärtsykkä heräs tai jotain unissaan riitelee, pitää rientää tarkistamaan tilanne..

~Henniina ja Ukko reilut 3 kk

Vierailija
10/18 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään laitettuani ruuan mies pyytämättä korjasi astiat koneeseen, tiskasi kattilat jne. Lähti sitten tietty taas talotyömaallekin kun perustukset tehdään tänään ja huomenna. Lähdin samoihin aikoihin vauvan kanssa ostoksille ja hän kyseli että koska kotiudumme niin hän tulee sitten samaan aikaan. Sanoin ettei ole pakko siellä tontilla koko iltaa olla johon hän totesi että mitä hän kotonakaan yksin tekee. Vastasin että mielellään sitä mitä minäkin. Ilme oli oivaltava! Sanoi sitten vielä että on mielellään nämä pari päivää mahdollisimman paljon työmaalla kun nyt siellä tapahtuu juttuja joita ei voi nähdä myöhemmin. Pääsin taas kuittaamaan että niin niitä täällä kotonakin tapahtuu joka ikinen päivä eikä uusintoja saman lapsen kanssa tule. Myönsi että olen oikeassa,mutta lähti kuitenkin ja tuli sitten vartin myöhässä siitä mitä sovittiin, mutta oli sitten lopun iltaa vauvan kanssa. En oikeestaan mitään omaa vauvavapaata aikaa kaipaakaan vaan miehen seuraa lähinnä + että siivoaa itse jälkensä. Termarit on edelleen tiskipöydällä työmaaltapaluun jäljiltä. Homehtukoot vaikka siihen mutta en aio koskea. Luulen kuitenkin että joku ajatuksen siemen alkoi jo miehen päässä itää...

Nyt kerrankin ajoissa nukkumaan.

äippä + Pinksu 3,5kk

Vierailija
11/18 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tultiin hetki sitten mun äitin luota ja poika onneksi jatkoin unia kun riisuin ja siirsin sänkyyn. Joo täällä kans yksi ihminen joka paiskii kaikki kotityöt. Ei sinänsä kotitöissä ole mitään vikaa, tykkään laittaa ruokaa ja siivota, mutta ainainen muistutus miehelle kun jättää tavaroita sinne sun tänne!!Nytkin oon yrittäny meidän pihaa siivota kun on remontin jäljiltä kaikkea ja vielä mies on uutta ulkolaudotusta tehny ja puunpalasia on siellä täällä. Aina kun saan siivottua niin sisällä ja varsinkin pihalla, niin ei mene kauaa kun on taas jotain raahattu sotkemaan paikkoja. On tää niin tätä..

Rokotteesta- sen verran. Tinollehan laitettiin keskiviikkona ensimmäinen rokote ja samalla rota-rokote. Ihme kyllä poika ei reagoinut mitenkään noinhin. Oli yhtäiloinen kun ennenkin. Ei oo sen kummemin ollu ripulia tai mahasta vääntänyt.

Oli varmaan muutakin, mutta eipä tuu mieleen tällä kertaa.

-hanna ja tino-

Vierailija
12/18 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdin tuossa, että laittaako uutta pinoa viikonlopuksi, mutta aika hiljaisia nämä meidän vkl:t on olleet, joten jatkan tähän...

Meidän neitokainen heräili viime yönä tiuhaan ja rauhoittui jatkamaan unia vain tissillä! Mistähän nyt tuulee? Jopa tunnin välein sai hyssytellä ja kaivella tissiä esille. En kyllä usko, että olis nälkä. Tosin pari viikkoa sitten neuvolassa käydessämme ei paino ollut kauheesti noussut, joten jos ens yökin menee noin risaisesti, vääntäydyn manantaina punnitukseen ja alan pottujen keittoon... No, toivottavasti ei vielä tarvitse.

Ne miehet, ne miehet... Meidän iskä kyllä tekee kotihommia, mutta siltä puuttuu kokonaan tilannetaju. Eli sille pitää aina sanoa, että teetkö sitä ja tätä. Tiskikoneen osaa tyhjentää, jos siellä on puhtaat astiat, mutta siihen se sitten jääkin. Kerran testasin, kuinka kauan menee, ennen kuin se itse tajuaa, että tarttis tehrä jotain ja oltiin kolme viikkoa imuroimatta, kunnes mies alkoi itse pohtia, pitäiskö imuroida :-) Tämä oli siis ennen lapsia. Nyt aina ilmoitan, että tänään on siivouspäivä ja joskus annan pari vaihtoehtoa tehtävistä, jotka saa valita, esim. imuroitko ja moppaatko vai pesetkö vessat. Mutta kyllähän se ärsyttää, kun joutuu aikuiselle ihmiselle aina sanomaan...

Täällä sateinen ilma ja unohdettiin esikoisen kurakamppeet viikolla päiväkotiin, joten sisällä taitaa mennä koko hemmetin viikonloppu. Ehkä jossain välissä uskaltaudutaan ulos, jos sateessa taukoa.

Eipäs muuta, kun mukavaa viikonloppua kaikille!

Timbe ja Alma 3,5kk

Vierailija
13/18 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtava ilma ulkona ainakin! Pian pitäneekin lähteä ratsastamaan oikein piiitkä ja rentouttava lenkki- tekee hyvää mielelle :) Tällä perheellä on alkanut taloprojekti, löydettiin siis kiva talo isolla tontilla ja tarjous meni läpi!! Enään on saatava nykyinen asunto pois alta, mutta melko kohtuuhintaisena on myynnissä ja myydäänkin uudiskohteena- toivottavasti ostaja löytyy pian :) Muuttoruljanssi on kyllä rasittavaa, mutta omakotitalo on ollut haaveissa jo 6 vuotta niin nyt vihdoin se olis mahdollista. Sitten galluppeihin..

MIEHISTÄ: täällä tuntuu asuvan välillä 3 pikkulasta :/ Mies ei aina oikein ymmärrä että miksi kiukkuan, mutta kun ei kertakaikkiaan tajua tehdä yksinkertaisimpiakaan asioita. Tarpeeksi kun olen jankuttanut viimeaikoina niin on alkanut viemään roskat pyytämättä, samoin tyhjentään/täyttään tiskikoneen ja joskus jopa pyyhkii telkkarista pölyt. Joopajoo, mutta eteenpäin se on sekin! Imurointi on edelleen mun harteilla ja teenkin sen päivittäin jo ' rutiinihommana' .

Mutta nyt näyttää siltä että pienimmäinen on sapuskaa vailla, joten ruokaa nassuun ja unille ulos! Mukavat viikonloput

-Henna ja Melina-

Vierailija
14/18 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lueskelin nopsasti pinon läpi, meille ei kuulu mitään uutta. Pikku hiljaa aletaan olemaan koko porukka taas terveiden kirjoissa, JEE!

Calmus ja Henniina! Täällä on yksi joka on lapsuutensa viettänyt myöskin siellä pohjois-karjalassa eli Joensuu nyt onkin jo aika ISO paikka verrattuna tuohon tuppukylään missä meikäläinen karhujen keskellä painiskeli eli Lieksassa on tullut muutama vuosi vietettyä (tarkemmin sanottuna Pankakoskella), nykyisin siis sitten täällä pääkaupunkiseudun tuntumassa.

Nyt takaisin aurinkoon!

T.Kaisa ja Ronja

Vierailija
15/18 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hennalle paljon onnea tontin ja tulevan talon johdosta! Ja Kaisa Kolomoselle: kiva että olette tervehtyneitä : )

Meillä oli " kakka-yöohjelmaa" , kun koiralla alkoi ripuli, käytin sitä 3 kertaa ulkona yöllä ja myös 3 syöttöä+2vaippaa tytölle, joka edelleen kakkaa vihreää kakkaa melkein joka syötön jälkeen, joten nälkäkin taitaa tulla useammin kun ruoka menee nopeasti läpi. Kohta lähdetään iltapäiväkävelylle.

Tyttö on alkanut istuskella kovasti, mm. kun syödään niin istuu sylissä sen ajan, samoin istuu sohvalla itsekseen kun nojaa tyynyyn toisella kädellä. Näyttää ihan vanhalta sohvaperuna-papalta : ) Ja se hekotus kun tissi ilmaantuu näköpiiriin on aivan uskomattoman huvittava. On nämä vauvelit vaan suloisia!

Keksitäänkö uusia gallup-aiheita ensi viikolle?

Sunnuntaiterkuin

Sporttari ja Milli 3kk 3 vkoa

Vierailija
16/18 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh, kaunis ilma! Me saimme vihdoin vietettyä ne nimijuhlat eilen!!! Hyvä juttu, että sekin nyt poissa päiväjärjestyksestä... Ja tarjottavaa jäi hirveästi yli, kun eivät kaikki voineet tulla sovittujen menojen vuoksi. Tein pääosin itse tarjottavat, kun poika on allergikko. Ja voileipäkakuista tuli todella hyviä vaikka oli ihan eka kerta kun tein ne.

Meillä ukkeli kanssa mieluummin makaa sohvalla tai roikkuu netissä yhteen asti yöllä ja kuvittelee nukkuvansa aamusta pitkään kun pojat nousee kuuden maissa =O.... Hän vie roskat, hoitaa pääosin isomman mut kahden kanssa ei pärjää. Ja se mikä mua risoo, niin toi riehuuttaminen esikoisen kanssa. Ukko ei yhtään estä/katso että toinen voi ja satuttaakin itseään kun he riehutvat. Satikka kykene hoitamaan niitä vammoja. V..*** mikä kakara ukkokin on kun antaa toisen mennä pää edellä seinään jatkuvasti, mun puuttumisista huolimatta. Just äsken kommentoi et mun päässä on vikaa kun puutun siihen, et Riku kolhii itseään ja mies ei estä, kun voisi!!! S***NA

No se siitä...

Jaa ensi viikon gallupeja vois olla et teettekö itse ruoat vai käytättekä eineksiä/valmiita lasten ruokia?

- Meillä tehdään pääosin nykyään ihan itse kaikki, kun tuo esikoinen reagoi muillekin kuin maidolle. Tässä taas tehdään tutkimuksia siitä että mille. Eipä ole vapaa-ajan ongelmia hoitaa kahta lasta ja tehdä ruoat ihan kokonaan alusta asti itse, mut käytäntö on opettanut muutamia hyviä niksejä ja kyllä sitä saa joitakin sapuskoja tehtyä nopeastikin.

Ja joko raskautta edeltävä paino saavutettu?

- Mulla jo -2kg raskausajan alusta. Jee, vaikka söinkin kaksi kuukautta suklaata.... =) enkä juuri ole ulos päässyt näistä rairasteluista johtuen. Tosin onhan tuo bodaamista kun poika painaa 8 kg =O.

JUHANNU_S: varmaan menemme mökille jos ilmat sallii... Tosin sieltä puuttuu toinen lasten sänky ja toinen makuuhuone vielä remontti kesken, et voi olla vain päivä reissu.

LAKANAT: joo sit kun tuntuu likaisilta... KEsällä noin kahden viikon välein hikoilun vuoksi ja talvella kuukauden. Mut en mikään siisteysihminen.. pakko myöntää.

Mitäköhän muita oli... Ai niin se imetys homma, yhtä rintaa niin kauan kuin huolii ja sitten vasta vaihto toiseen, eli kolmekin kertaa peräkkäin samasta. Ja syönnit kyllä harventunut, mut myös jollain lailla muutenkin rytmit ja määrät hakusessa, kun toisena yönä syödään viisi kertaa ja toisena kerran. Mut voivat vaihdella ihan hirveästi, kun juttelin tuossa yhden kolmen lapsen äidin kanssa. On niin lapsikohtaista. Riku oli kuin sveitsiläinen kello, syötiin tiettyyn aikaan ja nukuttiin tiettyyn aikaan ja sen verran aina. Tämä Samu on taiteilija ja eletään sellaista puolentoista tai kahden vuorokauden rytmiä eli yölläkin voi olla pitkiä valvomistuotkioita. Mä kyllä nukun, olkoon hereillä... =)

Nyt täytyy mennä!

T:Tea, Samu ja Riku

Vierailija
17/18 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä yskii kaikki lapset, vaihteeksi. Esikoinen sai tiistaina 6-v neuvolassa molempiin käsiin rokotukset ja nyt on keskiviikosta alkaen valittanut käsikipua,pyörrytystä ja myös lämpöä ollut=0/ ja sitten kolmoisrokotteen oireet pitäis tulla noin viikon päästä eli todennäk. hän on myös ensivkon kipiä. Kurjaaa tuollainen mut suojaahan ne monilta taudeilta...

Kolomonen: Meillä on mökki siellä Lieksan korvessa. Kerran kesässä tulee viikonverran oltua siellä lomailemassa. Sinne kun on täältä Varsinais-Suomesta 650km niin ei vkonloppu reissuja tehdä. Lasten kanssa tuo matkakin on yleensä aika mielenkiintoinen...

RuuanlaittoG: Laitan aikas paljon alusta asti (no okei en kuitenkaan kasvata...)ruuan itse. Mut käytän kyllä eineksiä myös, lähinnä " tuunaan" niistä jotain ja kyllä välillä ostan kaupan hampurilaisia lapsille . Tykkään myös leipomisesta ja kokeilenkin mielellään uusia jutskia.

Nyt pikkumies hermostui tähän koneella oloon...mukavaa sunnuntain jatkoa!

calmus & pikkumies (4pvän päästä 4kk)

Vierailija
18/18 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä virallisesti ensimmäinen huonosti nukuttu yö takana..

Poika ähisi ja tuhisi koko yön, eikä mamma sit saanut nukuttua.

Oma vika tietysti kun menin illalla antamaan peruna-porkkanavelliä maidon joukkoon kun maissivelli oli loppu!

Henna:

Onnea talon johdosta!

Teillä on sitten sama ruljanssi edessä kun meilläkin..

Juuri ostettiin omakotitalo ja heinäkuussa päästään muuttaan!

Saatiin tosi nopeasti myytyä tämä nykyinen rivari-kolmio..

Pitkäaikainen haave täytty meilläkin, kun löydettiin just se meille oikea talo ja saatiin se ostettua vielä ilman mitään hintakilpailua!

(talon myyjä ei ollut myymässä taloa muille!)

KILOT, ne kilot:

Joo hiukan lähtöpainon alle oon saanu (tai lähinnä imetys ne vei), mutta nyt motivaatio on kadonnu.. Luulis näitten lämpösten ilmojen olevan aika iso porkkana laihdutuksen suhteen, kun joka kesä on sama itku -kun ei kesävaatteita tahdo löytyä kivoja, missä kehtais läskiensä kanssa kulkee- mutta karkit ne on liian hyviä!

Viikon päästä pääsen neuvolaan kunnon puntariin taas pitkästä aikaa ja sit jos paino on noussu, niin tämä mamma laittaa lukon kaikkiin kaapin oviin missä vaan jotain syömistä on!

Mun oikeen jalan puutuminen ei kans auta asiaa, kun ei pääse kunnon lenkille!

huomenna lisää, nyt isännän viereen sohvalle, kun kaikki pojat on nukkumassa!

mammutti ja uinuva pikku-ukko pian 3kk