Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

♥-- TAMMIKSET turinoimaan *pe-su* --♥

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin olen koneella jo aamusta. Yleensä kone aukeaa vasta puolen päivän jälkeen, jos silloinkaan. Nyt piti pikaseen käyvä tarkistamassa yks juttu ja samalla laitan vähän kuulumisia.

Myö ollaan tyttöjen kans tänään kolmestaan koko päivän, kun isillä on työmenoa iltaan asti. Toivottavasti esikko ei hypi seinille. Toissa päivänä se oli erityisen rajulla tuulella ja joutui jäähyjakkaralle useaan otteeseen, mm. heitti soittorasialla Lillukkaa päähän ja seisoi kissan selän päällä. Onneksi kummassakaan tapauksessa ei käynyt pahemmin.

Mirabella: toivottavasti suklaa on syypää, sitä on kuitenkin melko helppo välttää, vaikka saattaa tehdä tiukkaa. Mie oon ainakin semmonen suklaa-addikti, että oksat pois. Nykyään menee jopa tumma suklaa, kun maitosulkaata ei voi syödä...

Cinza: teidän saamia neuvolaohjeita ihmettelen miekin. Kaikenlaisia " neuvona" sieltä tuntuu saavan. Meilläkin lääkäri sanoi ohimennen 4 kk-tarkastuksessa, että pikkuhiljaa niitä kiinteitä kehiin. Toivottavasti saat apua jaksamiseen. Siun arki kuulostaa rankalta.

Pupina: nuo kiinteäthän muuttaa kakan koostumusta muutenkin, mutta jos se alkaa menemään veteläksi ja limaiseksi, niin kannattaa pitää vähän taukoa perunan kanssa ja esim. reilun viikon kuluttua kokeilla uudestaan tuleeko samanlainen reaktio.

Matkustamista myökin ollaan mietitty, kun meinattiin käyvä lomalla miun veljen luona Etelä-Ruotsissa. Sinne on semmoset reilut 500 km Tukholmasta ja arveltiin, että kuinkahan nuo pienet jaksaa. Taukojahan siinä tietenkin pietään, mutta kyllä varmaan joutuu varautumaan olemaan tien päällä koko päivän. Saas nyt nähä, kuinka tehään.

Meillä on illat mennyt rankaksi, kun Lillukka ei malta nukkua itekseen. Nukahtaa kyllä hienosti ja nukkuu vähän aikaa, mutta sit alka heräily ja pitäs saaha tissiä. Eilen nukkui ensin 15 minuuttia, sit heräs kolme kertaa n. viiden minuutin jälkeen. Viimeisellä kerralla en enää antanut tissiä vaan silittelin ja hyräilin. Tyttö huus kun syötävä, mutta nukahti lopulta ja sit nukkui. Tuli huono omatunto, kun piti pientä huudattaa, mutta en mie enää keksinyt muutakaan keinoa, koska tissin jälkeen jää sitä kaipailemaan, enkä mie haluis olla tuttina koko iltaa. Yö meni sit normaaliin tapaan eli herää tasan kahden tunnin välein, eikä rauhoitu ilman tissiä. Ja miuta väsyttää...

Mutta nyt aamupalalle. Mukavaa viikonloppua kaikille mammoille ja vauvoille ja voikaahan hyvin!

T:Monttu

Vierailija
2/32 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaiseen käyn kurkkaamassa poitsu sylissä, katotaas kauanko viihtyy....

MONTTU- juu tais se kakka olla vaan sen yhden kerran hieman vihertävää, nyt jo ihan " normaalia" , mutta koostumus tosiaan muuttunut potun & luumun myötä!

Katotaas mitä tekee porkkana joka pääsee listalle tänään....

Me ollaan poitsun kanssa viikonloppuna la-su kahestaan, ku päästetään mies kaverinsa mökille poikaporukassa!

Taidetaan mennä isäni & siskoni & veljeni iloksi koko lauantaiks ettei aika tuu liian pitkäks....

Muutenkin tuntuu että tuota miestä näkee harvemmin nykyään ku vaihtoi työpaikkaa, vaikka nyt on aina la-su vapaata ku ennen oli jokatoinen la töitä. Ennen oli vaan selkeesti aamu-ja iltavuorot, nyt tekeeklo: 8-16 + matkat päälle, joten lähtee 6.30 ja tulee klo.17-18...

Mikä on tietenkin normaali työaika monelle, mutta kun totuttiin jo siihen että vuoroviikoin oli kotosalla aamupäivät ja sitten vuoroin tuli jo puol kolmelta kotiin!

Mutta kaipa sitä tähänkin tottuu....=)

No, tämmöisiä mietteitä tälle aamulle, nyt poitsu hermostuu sylissä joten meen laittamaan tissin kautta ulos nukkumaan ja palailen myöhemmin!

Pupina & poitsu s.15.1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=473C8B]Miten se aika hurahtaakin niin nopeasti. En muista olenko koko viikolla ehtinyt käydä omia kuulumisiani kirjoittelemassa. Olen kyllä käynyt joka päivä lukemassa pinon.

En ole tainnut edes käydä kiittämässä pääkaupunkiseutulaisia mukavasta iltapäiväkahviseurasta maanantaina!

Mulla ei oikeastaan ole mitään erikoista kerrottavaa. Meillä on koko viikko mennyt puuhastellessa kaikenlaista. Tiistai ollaan ainoastaan oltu kotosalla. Muuten joka päivä jossain menossa. Meneekö muut vauvan kanssa yhtä paljon kuin me? Me siis maanantaina Sellossa kaffella, tiistai kotosalla, keskiviikkona muskarissa + lenkillä, illalla ruokakaupassa, torstaina eli eilen kaupungilla kahvilla muutaman lapsekkaan työkaverin kanssa. Tänään ollaan kyllä kotosalla muuten, mutta ulkoilemaan olisi tarkoitus päästä ellei ala vettä satamaan.

KIINTEISTÄ: Minä olen nyt antanut pojalle allergialääkärin ohjeen mukaan maissia ja riisiä. Maissin soseena ja riisin vellinä. Banaania olen myös antanut pojalle. Tänään olisi tarkoitus kokeilla bataattia. Yhtä ainetta meillä on mennyt yhteensä ehkä noin 5 lusikallista enimmillään. Esim. maissia, jota olen antanut nyt viikon (eikä ole tullut reaktiota) annan niin kauan kuin poika syö. Yleensä sellaisen 5-8 lusikallista, jonka jälkeen ei varmaan jaksa enempää. Ja sit tissimaitoa päälle.

Mut nyt syömään jotain, kun poika vihdoin nukahti itsekseen sänkyynsä. Tänään on nukahtanut itsekseen jo molemmille unille!!! *piirtää ison ruksin seinään*

[b]Mukavaa viikonloppua Terhomammat ja Terhot![/b]

♥Sulina + poju (ensi viikolla 5kk)♥

Vierailija
4/32 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monttu, Beijaflor ja muutkin, jotka ihmettelivät meidän saamia ohjeistuksia niin kyseessä ei ollut neuvolan ohjeistus kiinteiden aloitukseen vaan yksityisen lääkärin, jolla käytiin korvien takia. Hassuinta asiassa oli, ettei kyseinen lääkäri ole edes meidän pojun käyriä nähnyt. Oli kai kyseisen lääkärin ihan yleinen mielipide. No, jos yöt tästä helpottuvat edelleen niin odotan ensi viikon neuvolakäynnin joka tapauksessa ennen kiinteiden aloitusta. Mies oli päätökseeni hieman pettynyt, kun oli jo innoissaan, että nyt alkaa se maistelu. Noh, kyllä se ehtii myöhemmin varmasti ihan tarpeeksi niiden mössöjen kanssa sähläämään..

Viime yö meni kohtuullisen hyvin. Pari kertaa syötin ja joitakin kertoja riitti tutti. Viideltä poika heräsi virkeänä kakkaamaan, mutta onneksi uni jatkui syötön jälkeen. Sitten nukuttiinkin sängyssä kymmeneen asti. Itsekin sain aamummalla nukuttua, joten olo ihan hyvä nyt. Onhan tää meidän tilanne kaikesta huolimatta todella paljon helpottunut niistä koliikkihuudoista. Päivisin poika on yleensä yhtä hymyä. Se auttaa jaksamaan.

Markelmi: Me asustellaan Turussa. Mielelläänhän me muita tammiksia treffaillaan, joten voitais sopia jotain treffejä tulevaisuuteen, jonne on mun puolesta tervetulleita kaikki muutkin täälläpäin asustelevat.

Katskula: Eli mulle tosissaan käy kaikenlaiset treffit.. :) Ja ensi viikollakin taitaa olla aikaa.

HIKI-G: Meidän poika on aika kova hikoilemaan. Tosin varpaat on äidin tavoin aina kylmät. Tosin usein hikoilun jälkeen kylmän hikiset.. Pää aina kastuu kun enemmän pungerretaan, itketään tai muuta tohotetaan.

Vierailija
5/32 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yksin tän iltapäivän kotona tytön kanssa ja hän nukkuu vielä joten ajattelin kirjoitella jotain pika pikaa.

Meillä tässä parin tontin päässä on rakennustyömaa (omakoti) ja ne on räjäytelleet kalliota koko tän viikon ajan (tai ti-pe) ja karmee kolina päällä kokoajan. Pelkäsin että tyttö ei nukkuis ollenkaan mutta on nää päivät vetänyt n 3h päikkärit. Tekis mieli mennä pyytää niitä jatkamaan tekemisiään koko kesän ;)

Kiinteistä kun on jaksettu puhua niin mäkin pistän lusikkani soseeseen. Meillä ollaan siis maisteltu viime la asti. Nyt eilen ja tänään tyttö on ruvennut itkemään kun mä yritän syöttää sitä. Ensin suu menee mutrulle ja sitten viimeistään toisella lusikallisella alkaa itku. Mitä mieltä olette pitäiskö jatkaa maiselua vai pistää paussille. Nyt on saanut bataattia ja perunaa. Mitään muuta näkyvää oiretta ei ole!

Huoh, ei meillä tällästä ollut kun pojilla alettiin soseet.

Vaate kokoG: meillä menee 62cm ja ne on just passelit ja pituutta tytöllä on tasan 60cm.

Pitäis kohta miettiä mitä pakata mukaan vkl reisulle mukaan, ollaan menossa landelle ja aattelin olla lasten kanssa siellä yötäkin. Mietin vain miten se sujuu kaikki yhdessä huoneessa, siis mä ja lapset.

Me saatiin siis kutsu kaverin häihin ja saatiin sovittua että mun vanhemmat katsoo sen viikonlopun poikia että saatais kerrankin nauttia vähän. Tyttö otetaan tietty mukaan sen perässä ei vielä onneks tarvii juosta. Häistä tulee kanssa vähän leppoisampi kun morsian on raskaana, 2v yrittämisen jälkeen. Tuli raskaaks heti kun tuli muuta ajateltavaa :)

Nyt flickan heräilee. Hyvää helluntaita kaikille!

-MM- ja flickan 18.1

Vierailija
6/32 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva ku pääsit perille, oikein mukavaa lomaa kotisuomessa!! Terkkuja sinne :) Mun anoppi on kyllä painonsa arvoinen kultaa, harmi kun on tuonkin verran tuota välimatkaa. Kauankos te siellä ootte, me oltais ehkä tulossa juhannuksen jälkeen?

Meillä ei edelleenkään kumpikaan lapsista ole mikään terveyden perikuva, en tiedä pitääkö jo kiikuttaa uudestaan lääkäriin näyttämään korvia vai odotellaanko viikko sitä jälkitarkastusaikaa. Kova nuha ja yskä molemmilla, J:n kuuri loppuikin vasta tänään. Plaah, onhan se kiva kun yli kaks vuotta on selvitty ilman lääkäreitä, mut ei ois kyllä tarvinnut nytkään alkaa...

Me ei niitä kiinteitä olla vielä harkittu, kun tuntuu tuo maito riittävän. Tai tissit on kyllä kaks patalappua välillä, mut kai tuo tehoimuri sieltä kuitenkin tarpeekseen saa, kun yöt menee ihan suht hyvin. Tai sit toimin niin unessa, että välillä oikein aamulla säikähtää, että mistä tuo poika on tuohon kainaloon tupsahtanut ;)

ariella ja j 4,5 kk

Vierailija
7/32 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue]Luvatoman kauan taas kulunut aikaa viime kirjoittelusta, pinot olen kyllä pikaisesti lukenut. On ollut niin ihania ilmoja, ettei juurikaan konetta ehdi aukomaan pitkäksi aikaa....

[b]Sauna-G[/b], meillä yleensä niin myöhäinen sauna-aika, että neiti nukkuu. Yhdessä saunotaan ja itkuhälytin on pinniksessä ja toinen pesukoneen päällä :) Jos neiti valvoo vielä, saunotaan erikseen. Kylvetykset on erikseen, mutta monesti ennen saunomista, saunan ovi raollaan. Nukahtaa pian kuin tukki....

[b]Ardisia[/b], välkommen hem! Saitko mun mailin? Pitäisi mailitella muidenkin Oulun miitinkiin tulevien kanssa ja alkaa miettimään aikaa. Vai onko siitä ollut jo puhetta (kellonajasta siis)?

[b]Sulina[/b], täällä toinen menomami!! Ollaan reissattu ja menty vauvan kanssa ja paljon. Käytiin eka laskettelureissu kun se oli alle 2 kk, mies siis laski ja me vaunuteltiin rinteen juurella ja rinneravintolassa. Sitten ollaan reissattu miehen työreissuissa pitkin poikin Pohjanmaata ja Lappia sekä käyty vauvakirkossa ja menossa vauvakinoon. Ajateltiin aloittaa myös äiti-vauvajooga ja Minilattarit, muskari sitten syksyllä kun harmiksemme loppui nyt kesäksi.

Kovasti kutkuttaisi aloittaa noita kiinteitä, kun niin moni niistä puhuu... mutta taidan hillitä uteliaisuuteni vielä jonkin aikaa. Tavoitteena tällä hetkellä täysimettää ainakin 5 kk ikään, niin voi sitten pian ottaa viljat ja lihat mukaan. Käytiin viime viikolla neuvolassa, painokäyrä menee tasaiseen keskikäyrän ja +1 käyrän välissä, ei yhtään notkahdusta edes (yksi piikki ylöspäin). Kuukauden aikana oli tullut kilo painoa, joten sinnillä meinaan vielä jatkaa pelkän tissimaidon voimin (uteliaisuus kiinteisiin kun on niin kova...) ;)

Mutta nyt nukkumaan....Hyvää Yötä!!

Sinda & Nipsu 22.1.

Vierailija
8/32 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tultiin just mökiltä ja ekan kerran viikkoihin on oikeasti aikaa istahtaa alas ja jorista jotain.

Meillä on kans vauva kadonnut. Poika on muuttunut ihan silmissä - ei ole enää minikokoinen kopio isästänsä ja sille on jopa kasvanut muutama sentti kaulaa! Seisookin jo omilla jaloillaan tukevasti, muttei sentään kiinni vielä missään roiku. Makuuasento on katastrofi, ihan nukkumaan mentäesssäkin. Mitä enemmän tuo poju " lapsistuu" , sitä enemmän mulle taas pukkaa vauvakuumetta... Huoh...

Turvakaukalon vuokra-aika loppuu ens kuun alussa eli silloin varmaankin siirrytään esikoiselta perintönäjääneeseen Cosmiciin. Oon ollu tosi tyytyväinen siihen ja kesällä muksun on kyllä parempi ollakin siinä, kun kaukalo on aikasmoisen hikinen koppa helteillä. Se on jo nyt hikiraidoilla päätuen ja selän alueelta, vaikka vaatteita ei autossa ole päällä kuin nimeksi... Aika kuumaverinen tuo miehenalku on, sillä nytkin vetelee hirsiä ilman peittoa. Ei suostunut rauhoittumaan unille, ennenkuin sai potkittua vällyt pois päältä. Mielenkiinnolla odotan kunnon helteitä :-p

Marian treffialoite kuulosti oikein leppoisalta. Mun mummanihan asuu siellä Siirilässä eli voin oikeastaan kaffitella koska vaan. Tälläkin viikolla oon tulossa käymään sielläpäin. Miten ja milloin muille sopii??

Kiinteitä meillä menee jo kolmesti päivässä ja aimo annos kerralla. Kokonainen banaani ei tee tiukkaakaan ja muita soseita syö varmaan saman verran, kuin mitä melkein nelivuotias esikoinen söisi. Yöunia ei lisäruoka ole juurikaan pidentänyt, vaan tutin poisjättäminen ennemminkin teki sen. Ukkeli kun sai todella järkyttävät raivarit _joka kerta_, kun tutti putosi suusta ja sehän tapahtui vähintään 15min välein nukkuessa. Edelleenkin imuvaiva on kova, mutta tuskaisen nukahtamisen jälkeen sentään nukkuu useamman tunnin ennen ekaa tissitankkausta, eikä väsyneenä ja valveilla kiukkua koko yötä. Tutin virkaa ajaa nyt pehmokuutti, joka on raukkaparka aivan kaljuuntunut paikoitellen... Ehkä tuo lutkutuskausikin joskus ohi menee.

Paljon olis ollu viikkojen mittaan kommentoitavaa, mutten enää muista mistä on ollut puhetta edes. Pitäis vissiin ryhdistäytyä ja kirjoitella vähän useammin.

Oikein lämmintä ja leppoisaa alkavaa viikkoa mammoille ja jälkikasvuille!

¨c¨ja iso-O 3.1

Vierailija
9/32 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mää täs fundeerasin,notta olisko tuo väliä,onko tapaaminen viikolla vai arkena?

Meillä on varmaan tuo vko 24 loppupää täynnä 2vee synttäri humua,joten se ei käy ja olikos Evelynillä sit toi 9 pvä kans lapsen synttärit?

Eli kuis olis esim.kesäkuun jonkun viikon alkupää?

Ehdotelkaa!

Nyt viruttaan päästä väriä :)

Vierailija
10/32 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MOOMINMAMMA- meillä on kanssa nyt pari päivää tuossa tien toisella puolella raivattu metsää isoilla koneilla ja kiroilin eilen että mites poitsun saa nukkumaan....

Mutta, kas kummaa, sekä eilen että tänään nukkui kuin tukki, metelistä viis!

Oli onneksi tasaista surinaa ja ainoastaan isompien puiden kaatuminen rysähti, joten kaipa sitten nukkuvat hyvin tuollaisessa tausta melussa!

Kaveri laittoi vauvansa pesukoneen viereen vaunuissa nukkumaan ku ei nukkunut parvekkeella ku vartin pätkissä, siinä sitten sisällä koneen linkoamista kuunnellessa nukkui sikeästi heräämättä!

Keinot on monet... :)

Kiinteiden antamisesta, kokemustahan mulla ei ole muuta kun nyt parilta päivältä, mutta yleensähän sanotaan että kannattaa pikkuhiljaa kokeilla ja jos rupeaa esim. itkemään, niin pitää siten pari päivää taukoa ja kokeilee uudestaan!

Ja kaipa nuo tytöt on sitten poikia " krantumpia" ruuankin suhteen jo pikkuisina, mene ja tiedä!

Mitä jos kokeilet jotain makeaa sosetta (päärynää esim.), auttaisko asiaa? Vai kokeilitko pelkkää bataattia? (sehän on aika makea)

Vaikka sanotaan että pitäis vihanneksilla aloittaa, mutta jos hedelmäsose menee joillekin paremmin niin eiköhän nuo opi niihin vihannes-soseisiin sitten jossain vaiheessa ;)

Me syötiin tänään peruna-porkkanaa ja hyvin maistui!

Poitsu aukoi suutaan ja jokelteli minkä kerkes, tais olla mieleinen maku! On niin ihanan kuuloista kun ihan selkeesti sanoo " mm-mmm" siinä lusikoiden välissä....

Luumusose (sokeroimaton) ei saanut yhtä hyvää vastaanottoa, mutta meni hyvin ku eka tottui makuun.

Ajattelin seuraavaks josko tuo päärynä olis parempaa, luumu on vaan selkeesti pitänyt vatsan kunnossa tän viikon! Toivottavasti päärynä olis yhtä tehokas.

Nyt jatkan poitsun viihdyttämistä vielä hetken ennenku mennään taas pihalle tutimaan!

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!

Pupina & poitsu s.15.1

Vierailija
11/32 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=Red]Allergialääkäri lupasi kokeilla pojalle maissin lisäksi myös bataattia, jota olenkin jo ostanut valmiiksi. Äskettäin keitin bataatit ja soseutin ne. Nyt kysynkin teiltä konkarit, että kestääkö bataatti pakastamista?

Jostain olen antanut itseni ymmärtää, ettei peruna kestä pakastamista sellaisenaan, vaan esim. jonkun toisen vihannessoseen kanssa kyllä. Bataatti kun on perunan " sukulainen" , niin mahtaakohan tuota voida pakastaa sellaisenaan? Että jos joku tietäis...

-Sulina-

Vierailija
12/32 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä taas roikun paremman tekemisen puutteessa ku poitsu taas nukkuu...

Eli, googletin " bataatin pakastaminen" ja sieltä aukes mm.monia keskustelupalstoja ja yleiskuvan sain että bataatin pakastaminen onnistuu mainiosti!

Eikä kuulemma oo sukua perunalle, selvis sekin =)

(vaikka nimi on sweet potato....)

Mulla on bataattia jääkaapissa ja aattelin ensviikon alussa höyryttää ja kylläkin pakastaa sen pikkuannoksina!

Tästä voisinki jatkaa kysymystä että mites te jotka ite teette vauvan soseet, keitättekö joka päivä erikseen uudet perunat/porkkanat vai isomman satsin kerralla? Säilytättekö kuinka kauan esim. keitettyä perunaa jääkaapissa? Voiko esim. säilyttää ja antaa vielä huomenna vai pitäiskö näin pienelle keittää aina " tuore" satsi....?

Hitsi ku pyörii aina miljoona kysymystä tätä koskien päässä!

On tosiaan niin uutta mulle (-kin!)

Jos taas häipyis muualle....

Mukavia kokkailuhetkiä!

Pupina

Vierailija
13/32 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä oon tehnyt isompia satseja joita sitten pakastanut, perunaakin silloin kun seassa jotain muuta esim porkkanaa. Maissin tosin en oo itse viitsinyt tehdä, se kun ei kunnolla soseudu mixerillä vaan on vielä pistettävä siivilän läpi jotta kuoria ei jäisi.

Tosiaan se itku alkoi eilen kun aloitin perunan, siihen asti oli vaan bataattia. Bataatti meni alas joten kuten mutta kun lisäksi tuli peruna niin ei sitten uppoakaan. Taidan aloittaa sitten huomenna joko päärynällä tai sitten maissilla.

Vierailija
14/32 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu kiinteet olevan tämän päivän puheenaihe. Meillä otettiin tänään kuvioihin parsakaali. Eli tänään annoin ihan pilttiä, peruna-parsakaalia. Mä en itse voi sietää kukkakaalin/parsakaalin hajua ja siksi nyt valmissosetta. Pyrin muuten tekemään itse. Tytön röyhtäilytkin haisivat niiiiiin pahoilta nyt :S On nuo valmiit tosin paljon helpompia ku ei tarvitse ku mikroon laittaa sit ku on ruoka-aika, omien tekeleiden kanssa ajoittaminen on paljon vaikeampaa. Pitäisi varmaan lantrata nekin vedellä niin sais helpommin lämmittää, nyt kosteutan rintamaidolla. Perunaa olen keittänyt yleensä kahdeksi päiväksi kerralla. Kai se siellä jääkaapissa vuorokauden hyvänä pysyy. Perunasta tyttö selvästi tykkää, porkkana-perunasta ei tainnu niinkään välittää. Sen kanssa vähän kitistiin ja työnnettiin suusta ulos. Parsakaali taisi olla oikein herkkua! Puoli pilttipurkillista annoin ja kaikki meni maiskutellen. Mut vielä, hyi sitä hajua...

Sitten tuosta seuraava kakkakeskustelu. Ennen neitihän kakkasi monta kertaa päivässä. Nyt meillä on vakiintunut tapa kakata, taidetaan hankkia potta =) Eli iltaisin ennen kuin vaihdamme yöpuvun kakkaamme yhdessä hoitopöydällä vaippa auki. Tätä on jatkunut nyt noin kaksi viikkoa joka ilta =)

Hikig: ei ole meidän typy kova hikoilemaan. Kerran on tytöllä ollut pää märkänä nukkumasta tullessa. Jalkapohjat on ainoat paikat, mitkä on useasti kostean nihkeät. Minusta tuntuu, että puen liikaa tytölle vaunuihin päälle, mut niin nukkuu rauhallisemmin.

Vai on muillakin vauvat kadonneet. Eilen illalla mietin sitä pientä pakkausta joka jalat kippurassa nukkui pystyssä mun rintaa vasten ja niitä suuria mustia nappisilmiä, jotka tuijottivat suoraan äidin sieluun. Nyt on tuollainen iso jässikkä, joka kovasti yrittää liikkuakin.

Tuosta tulikin mieleen, että onko teidän pienten ääntely muuttunut? Silloinku tyttö oli kymmenen viikkoa vanha tapahtui viimeksi suuri muutos " puheessa" . Nyt on tällä viikolla muuttunut taas ihan täysin. Likka nauraa paljon (tosin kuulostaa apinalta =)) ja hihkuu ja kiljuu. Mutta ikävä kyllä myös kiukkuääni on muuttunut. Tyttö huutaa ja kiukuttelee kuin uhmaikäinen. Mä voisin vannoa että kiroilee...

Kohta tulee mies kotiin ja alkaa viikonlopun vietto. Hauskaa viikonvaihdetta kaikille vauvoille ja äideille!

Katsku ja typy 4 ja jotain kk

Vierailija
15/32 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jenna oppi tänään kääntymään selältä mahalteen. On aiemminki kääntynyt, mut sängyssä. Tänään kääntyi lattialla. Taitaa olla mukava juttu ku koko ajan pyörii. Sain otettua puhelimen videokameralla kuvaa.

ÄäntelyG: Meillä Jenna " komentelee" silleen et ääni ihan kähenee. Kaupassaki komensi koko ajan ku alko olemaan väsynyt... ja ihmisillä oli hauskaa. Sit ku ei huomioi ni ääni muuttuu entistä vaativammaksi ja tulee itkua sekaan. Muuten juttelee tosi paljon. Yleisimmät sanat on EI ja ÄITI, ei tosin varmaan viel kyl ihan tarkoita noita. Mies ei uskonu ennen ku kuuli et neiti sanoi " äiti" . Nyt uskoo. Muuten jokeltelee " vauvojen kielellä" .

birgit ja Jenna 4kk 1pvä

Vierailija
16/32 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

moni valittelee vatsan kovuutta, meilla edellisilla lapsilla meni vatsa kovaksi kaupan soseista, niipa itse tein kaikki. Itse yhdistin sen soseissa olevaan riisitarkkelykseen. Paarynasosettakin on kateva itse teha, kun hoyryttaa hedelman pehmeaksi ja sitten sauvasekoittimella soseeksi ja vedella voi laimentaa. itse tehdyista mommoista ei vatsa kovettunut. Meidanki lapset ovat alkaneet kayda " potalla" hirmu pienena, huomattiin, ett akakka tuli niin paljon helpommina. Tasta nykyisesta ei viela tiia, kun ei viela ainakaan oo panttaillut niikuin edelliset.

Mutta mainitsin aikaisemmin raparperiherkuista, tassapa tulee kaksi.

Taivaallinen Raparperipai

1 l raparperia

1,5 dl sokeria

2tl perunajauhoja

nama uuniin 175 20-25 minuutiksi

Taikina 2 kanamunaa

2 dl sokeria

1 dl voisulaa

1 tl vaniljasokeria

2 tl leivinjauhetta

1 dl kookoshiutaleita

1,5 dl vehnajauhoja

Vaahdota munat ja sokeri, lisaa kuivat aineet, kaada raparperien paalle ja paista 175 30-35 minuuttia.

tasta tulee semmoine piirasvuoka pyorea

Tarjoa lampimana jaatelon tai kermavaahdon kaa (alkoi jo vesi valuun kielesta)

Tama on sitten aitoamerikkalainen, luvatkaa ettete laheta mihinkaan kilpailuun, maa haluan, talla voittais varmasti.

Rhubarb torte

Sekoita:

3 3/4 dl vehnajauhoja

3 rkl sokeria

150 gr voita

Painele lasagnevuokan kokoisen vuoan pohjalle, paista 160 6 minuuttia

Sekoita seuraavassa jarjestyksessa

2,5 dl kermaa tai kulutusmaitoa

7 rkl vehnajauhoa

4 dl sokeria

1/4 tl suolaa

6 kananmunan keltuaista

1,5 l raparperia

Kaada pohjan paalle ja paista 160 noin 40 minuuttia (kunnes paallinen on valmis)

Marenki

6 kananmunan valkuaista

1/4 tl suolaa

Vatkaa kovaksi

lisaa

1,25 dl sokeria

1 tl vaniljasokeria

Levita raparperien paalle niin etta se osuu koko vuokaan laiasta laitaan, reunasta reunaan, paista viela 15 minuuttia, kunnes marenki vaalean ruskea.

nauti vahan jaahtyneena, (taalla kuola on kastellut jo koko rintamuksen)

Ei muutakuin makoisaa viikonloppua, taalla vauveli nuhassa, reppana. aitia saalittaa, tytto vaan hymyilee.

lepe ja B

Vierailija
17/32 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=#800000]Minä täällä hillun vielä pystyssä :)

Niin jaa oli mulla asiakin:

[b][size=3]POHJALAASET AKAT![/size]

Kokeeltaasko uudestaa järkätä sitä miitinkiä?

Olisko halukkahia..?

Ajattelin,että jos ei oo kukaan kovan allerginen kissoolle eikä kovan nuuka ettei oo niin hirmu fiiniä,niin voitaas ihan mun luonakin treffata??

kommentookaa ja heittäkää ajatusta kehiin! :)

Vierailija
18/32 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria: mulle ainakin passaa! Meiltä ajaa Lapualle kolmessa vartissa =)

Uskomatonta, muu perhe vetelee vielä hirsiä! Ulkona sataa niin mieskään ei voi mennä kylvämään joten hyvä että saa vähän levätä. On viimisen parin viikon aikana hällä jääny yöunet 4-6h/yö.

Käytiin keskiviikkona neuvolan lääkärillä ja hän (oli muuten aika komia nuori mies!) tuumaili että pitäis käväistä fysiolta kysymässä mielipidettä likan jaloista, kun seisoo jo niin hyvin. Siis että jos on polvissa jotain jäykkyyttä. Lonkat ja nilkat on kuitenki ok. Likka nauroikin ääneen kun lääkäri väänteli lonkkia =) korttiin tulikin jotta hyväntuulinen tyttö!

Ollaan menossa tänään Seinäjoelle etsimään pikkusiskolleni rippijuhlavaatetta. Saa meidän iltatähtikin viimein naimaluvan... Likka tulee tietty mukaan kun maitobaarikin lähtee, mutta esikko jää mummun kanssa kotiin. Saa nähdä löytyykö vaatteita, kun sisko on _hieman_ tarkka siitä mitä päälleen laittaa.

Tais olla juttua kesälomasuunnitelmista. Meillä on tiedossa viidet häät, joista neljään mennään, kun on yhdet päällekäin. Tosin kahdet on vasta syykuussa, joten ei ihan kesään enään kuulu. Aikomus olisi heinäkuun toisella viikolla vuokrata jostain asuntoauto ja käydä vähän kiertämässä Keski- ja Pohjois-Suomessa ja morjenstella tuttuja matkan varrella. Muuten nautitaan lämmöstä kotosalla kun mies on peltotöissä. Käydään varmaan aika usein mun kotona (matkaa 45km) kun siellä on ihana pihasauna jossa saa rentoutua kunnolla. Pääsee miehen kanssa rauhassa kahdestaan saunaan, kun kotona se nyt ei onnistu:

Mistä aasinsilta Gallupiin: kuinkas te hoidatte saunomiset vauvan kanssa? Meillä minä meen yleensä ensin yksin tai esikon kanssa ja kun oon valmis, mies tuo likan mulle pestäväksi. Sitten mies jää saunaan yksin tai esikon kanssa. Meillä tuo poika on ihan hulluna saunomiseen, kunhan on vaan pillimehua mukana ja tarpeeksi vettä läträttävänä =). Pari kertaa likka on ollu pesuhuoneen lattialla sitterissä, mutta kun ei siitä viihtymisestä ikinä etukäteen tiedä niin on sitten siitä luovuttu.

Nyt pitää lähteä valmistautumaan shoppailureissuun!

Elina ja likka (11.1)

Vierailija
19/32 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Leperus piirakkaohjeista! Taidan tehä ton amerikkalaisen version ku olis tänään kuitenki yks merkkipäivä. Kuulosti kyl niin ihanalta et kuolassa täälläki paita, ihan ku pojul kans nykyään aina ;-)

Tosiaan annettiin pojalle riisivellin sijasta riisipuuroa (sitä uutta Sinlacia jossa ei maitoa). Tuli masu pipiksi ku isi meni sit syöttämään kerralla noin 0,5 dl puuron ku poju halus koko ajan lisää! Olin kattomas telkkaria ja meinasin pyörtyä ku isi huusi et mitäs sit tehdään ku tää loppuu!! Tais olla tosi hyvää ku siin on imellettyä riisijauhoa. Sit siin on kans johanneksenleipäpuujauhetta ja epäilen, että siitä tai sit isosta määrästä tuli masu pipiksi :-(. Heräsi jo nukahdettuaan illalla ja huusi varmaan tunnin mut sit ku nukahti niin söi vain kahdesti, klo 1.30 ja 4.30. Sillo meniki sit molemmat tissit ;-). Ja aamulla noustiin vasta 9 koko poppoo, tai siis isi on ylitöissä mut mä ja pojat. Viimesen tunnin pikku-ukko nukku tissi suussa ku ei tutti kelvannu ja meitä muita viel väsytti niin hänki sit alko taas nukkua...

On kyllä ihanan levänny olo ku meil on tosiaan sit jo yli 3 kk syöty 2 t välein yötä päivää :-/. Eli kiinteät sit jää kehiin vaikka huutaski illal sen tunnin! Söi eilen myös hyvi päivällä, noin 2 rkl maissia. Taidan antaa tänään pikkasen luumua ku vähä ummettaaki, en muistanu ostaa eilen päärynää. Mahtoko se sit sitäki itkee illal ku ei kakkaa tullu...

Meil on kans toi kakkahomma muuttunu täysin. Ennen kakattiin monta kertaa päivässä ja nyt vaan 1-2 krt. Sen oon huomannu et masu vaivaa illalla jos ei sitä toista kertaa tule. Ja ääntely on kans muutunu; niinku joku sano niin komentelee ja jos ei kuuntele, alkaa tulla vaativammaksi! On noi kyllä pakkauksia!

Täällä satelee mut iltapäiväksi pitäs vissiin vähä ilman parantua. Pääsis sit ulos. Täytyy varmaan soittaa naapurin tytölle jos tulis leikkimään meidän esikon kans jos ei ulkoilemaan päästäkään. Eilen illalla kävin kukkapenkit läpi ja nypin rikkaruohot pois. Eipä sinne sit paljo mitään jäänykään ;-)).

Hyvää viikonloppua kaikille! Ai niin, miesten suusta; jos ei heilaa helluntaina niin tuplat juhannuksena! Uskokaamme siihen sitte... ku ei oo " tulppaaneja" näkyny! En varmaan kohta enää edes osaa tai sit on värkki jo ummessa ;-)

Markelmi ja pojat

Vierailija
20/32 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=darkviolet]Eilen piti jotain tarinoida, mut se jäi ku oli niin mahtava päivä. Tai no aamupäivän laiskotti ja ku oli niin kaukalon kuin vaunun pehmusteet pesussa niin ei päästy mihinkään.

Oli hiiri eksyny kuistille ja papanoita löyty kuomun päältäkin niin varuksi pesin sitten ihan kaikki. Ällöttään alko, ett siellä on joku pikku jaloilla vipeltäny. Ukon monosta löyty jyväkätkö :/ auringonkukan siemeniä ku on isossa säkissä kuistilla. .ei kauaa!! Osan viskon peltoon ja loput saa ukko kätkee johonki minne hiiret ei pääse. Varmaan nostaa koko säkki liiterin kurkihirteen köydellä, koska tuskin muuta varmaa paikkaa on olemassakaan. Tosin tuota säkkiä tieten käy sitten linnut nokkimassa.

Mutta oli kyllä mahtavan lämmin päivää. Jäätelöä ja simaa tuli nautittua pihalla :) Ja Kossikin viihty suht hyvin hereilläkin vaunuissa, ku olin asentanu turvavyöt ja nostanu istuvempaan asentoon. Grillatessa tuli sadekuuro (kuinkas muuten), joten makkarat syötiin sisällä.

Ja illalla nautiskeltiin ukon kans kahestaan löylyistä :) Josta sopivasti [b]saunagalluppiin[/b], että meillä vaihtelee hirveesti. Usein saunotaan niin kerkee monella tyylillä ;) Useimmiten ukko käy ensin akan kanssa ja mä sitten. Kossin pesut on rauhotettu omaksi hetkekseen.

Joskus jompi kumpi kylvettää Kossin ennen saunomista, että saa miekkonen tuntumaa lämpöön saunan oven ollessa raollaan. Mie kummiskin kuivaan aina. Yhen kerran on tainnu ukko sen " uskaltautua" tekemään.

Toisinaan käyn akan kanssa ensin ja akka joko jää toistamiseen saunomaan ukon kanssa tai tulee jo jäätelölle. Lauantaisin varsinki saunan jälkeen kuuluu jäätelö asiaan :)

Ja sitten, kuten eilen nassikoitten ollessa untenmailla käyään kahestaan saunassa. Harvinaista herkkua. .

Onneksi huomiseksi luvattiin aurinkoista, koska ukko vie akan päiväkodin retkelle. Käyvät sellasessa kotieläin" puistossa" vai miksi niitä sanotaan. Kasiksi pitää jo viedä linja-autolle. Pitkä päivä ollaan Kossin kanssa kahestaan.

Varmaan äitille ainaki ajelen käymään ja viettään aikaa. Saa mummu rauhassa paapoo pienintä lastenlastaan :)

Nyt vois käyä jossain sivustolla kattelemassa miekkoselle jotain hupparia. .

Rentouttavaa viikonloppua terhomamit :)