Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Parhaat kodin säilytys- ja järjestelyvinkit

Vierailija
12.08.2026 |

Kerro paras vinkkisi toimivan kodin järjestelyä ja säilytystä varten. 

Minä laitoin ison lasipurkin elintarvikepakkauksien metallijätettä varten. Nehän pystyy taivuttelemaan pieneen tilaan ja viemään sitten kerralla purkillisen niitä pieniksi taivuteltuja metallijätteitä vaikka käytettyyn mutta suhtkoht puhtaaseen alufoliopalaan kääräistynä. Suomessahan optinen lukija poimii kierrätyksessä eri laadut ja lajittelee ne sen perusteella. Siksi siitä foliokäärestä ei kannata tehdä mitenkään ylitiukasti pakattua pakettia. 

Heikkoitenani on ostaa kalakeittoa valmisannoksena. Olen ratkaissut niiden haiskahtavan muovinkierrätysongelman siten, että pidän parvekkeella irtokarkkirasiaa ja laitan ne lautaset huuhtaisun ja kuivaamisen jälkeen sinne odottamaan kierrätysroskiin viemistään. 

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuivaan käytetyt kahvinporot lautasella ja käytän niitä kosteusvoiteeseen tai saippuaan sekoitettuna jalkojenkuorinta-aineena. Osan kuivatetuista kahvinporoista laitan ruusupuskien juurelle. Kuljen yhden ruusupuskarivin ohi ja en usko, että kaupunki mitenkään pahastuu siitä kun lannoitan ruusuja kahvinporoilla. 

Oon kuullut hyvää tuosta kahvikuorinnasta. En ole vain koskaan testannut, koska ajatus niiden huuhtelemisesta suihkun viemäriin on outo. Eikö se mene tukkuun.

Suihku menee tukkoon kahvikuorinnasta. Kesällä pihalla voi tehdä kahvikuorintaa jalkahoitoa tehdessä. Suihkussa en missään nimessä sitä tekisi, koska kahvissa on rasvaa ja rasva tukkii putket. Siitä tulee todella kallis paukku lopulta.

Niitä kahvikuorintoja on ihan myytävänäkin. Olen vuosia käyttänyt ja tehnyt itse. Jos ei laita kookosrasvaa/öljyä joukkoon, niin ei mene putket tukkoon. 

Kahvinporot ovat kiinteää massaa. Ajattele, kuinka ne pakkaantuvat kahvinkeittimessä. Aivan samalla tavalla se kahvinporomassa pakkaantuu niissä putkissakin. 

Vierailija
22/23 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutto pienempään ja tavaran karsinta. Säilytyskalusteeksi on paras kotona korkea ja litteä kaappi, joka vie väjän lattiatilaa ja käyttää hyväksi ilmatilan pystysuunnassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
18.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ehkä niinkään tilavinkki mutta muuten kätevä: sido ohuet sukkikset tv-tuolin käsinojaan tai johonkin muuten lähelle. Ja sinne sukkaan sitten kaukosäädin. Pysyy tallessa eikä rasvoitu esim. shipseistä. Ja mahtuu säilyttämään muutakin arkista pikkusälää.