Näin ihan kamalan unen, enkä halua mennä nukkumaan, kun pelkään näkeväni sen uudestaan :(
Siinä unessa asuin jossain vieraassa talossa ja näin illalla ikkunasta, että pihassa on joku nainen. Menin ulos ja riitelimme naisen kanssa ja otin laudan ja ajoin hänet sillä pois pihasta. Jäin pihaan ja pian pihassa oli muistakin ihmisiä, ystävällisiä tällä kertaa. Juttelin heidän kanssaan ja yhtäkkiä huomasin, että on jo aamu. Juoksin sisälle, koska muistin, että olen jättänyt lapseni nukkumaan yksin sisälle. Löysin lapsen (poikamme ihan vastasyntyneenä) makaamasta pinnasängyn alta verissään. Nostin hänet syliini ja huusin.
Ja sitten heräsin. Oli vaikea saada uudestaan unta :(
Kommentit (9)
Ja tuumin myös, että voisinkohan olla raskaana, sillä esikoistamme odottaessani unieni intensiteetti kasvoi valtavasti.
ap
Minulla meni esikoisen vauva-aikana monta päivää selvitä, kun olin nähnyt kamalaa painajaista. Painajaisessa jouduin todistamaan, kun mieheni raiskasi meidän vauvamme. Unessa ollut kamala ahdistus jäi päälle moneksi päiväksi :(
jossa lapseni kidnapataan sängystään, en saa yhteyttä poliisiin enkä keneenkään. Juoksen vaan yövaatteissa ympäri lähimetsiä ja näen kuinka lapseni viedään autolla...
Uhka on todellinen, eikä tee mieli nukkua... :(
itsessäsi, jota et haluaisi kohdata ja hyväksyä itsessäsi.
Onko sinulla ollut vihamielisiä tunteita lastasi kohtaan, jotka olet pyrkinyt kiellettyinä torjumaan.
Jokaisella pienen lapsen äidillä on joskus niitä. Ne turhaumat ja patoutumat tulisi purkaa jotenkin vaarattomasti, vaikka tyynyyn huutamalla tai hulluna siivoamalla.
Mulle on aivan päivän selvä asia, ettei sekunnista toiseen tarvitse liihotella ylimaallisessa äidinrakkaudessa. Meidän poitsu on 1v6kk ja sen ikäinen takuulla nostattaa myös vihaa äidissään.
Että oliskohan joku muu juttu.
Saattaa uni liittyä siihen, että yritetään toista lasta ja ehkä jotenkin samalla ajattelen tavallaan hylkääväni ja pettäväni esikoisen luomalla hänelle " kilpailijan" .
ap
on kuitenkin todennäköisesti joku sellainen puoli itsestäsi, jota et voi hyväksyä, koska häädit hänet laudalla pois.
Yleensä unet liittyvät äskeiseen tapahtumaan, joit uni käsittelee kuvakielellä uudestaan. Sinun kannattaisi miettiä tapahtuiko tänään jotain sellaista, joka nostatti sinussa vihaa tai sellaisia tunteita, pelkoja tai muistoja pintaan, jotka halusit välittömästi torjua.
tai tuntuuko sinusta, että olet jotenkin muutenkin ja kenties toisten ihmisten tähden laiminlyönyt lastasi ja tunnet siitä syyllisyyttä.
Tuo pieni lapsi voit olla myös sinä itse, jota olet laiminlyönyt.
että tuo riidanhaastaja oli jonkinlainen syyttäjä tai omantunnon ääni, jonka häädit pois. Sitten eksyit ihmisten seuraan, joita pidit ystävinäsi, mutta joiden takia tulit laiminlyöneesi lapsesi tai itsesi koko yön ajaksi. Eivät sellaiset ole oikeita ystäviä.
Ehkä olet eksynyt väärien ihmisten seuraan, ehkä yrität koko ajan miellyttää sellaisia ihmisiä, jotka saavat sinut voimaan yhä huonommin tai laiminlyömään lastasi. Ehkä sinun pitäisi kuunnella enemmän itseäsi.
Koetko, että ympärilläsi on suuria tunteita (positiivisia tai negatiivisia) aiheuttavia ihmisiä tai tekijöitä? Ja lapsenn littyvät pelottavat unet ovat usein niitä alitajuisia pelkoja, että lapselle tapahtuu jotain pahaa.