oletko koskaan ajatellut että jos
et seuraisi lainkaan televisiota, mainoksia, lehtiä (siis muita kuin sanomalehteä..) millaiseksi elämäsi muuttuisi?
Musta tuntuu että nykyään todella moni ihminen keskittyy vain ja ainoastaan itseensä, ulkonäköönsä (-mitä ne muut minusta ajattelee) ehkä vaatteisiin (siis oikeasti jos keskustelua käydään onko jollain reimatec ja niken lenkkarit.. jne.. tai että miksi nyt vaan täytyy ostaa jotakin että näyttää hyvältä..)
Mua on alkanut ahdistaa markkinatalous, ihmisten asenne että kaikki pitää olla " vimpan päälle" .. Siisteys ja tarkkuus ym. on ihan eri asia kuin se, että kaikki on uutta, jotain tiettyä merkkiä jne. En tiedä olenko asunut nyt vain sellaisella alueella, että ympärillä on vain näitä merkkiuskollisia ihmisiä, mutta ahdistaa!! Esim. muistan niin hyvin kun ajoin veljeni bemarilla hakemaan aikoinaan ystävääni oli ensimmäinen kommentti, että onpas hieno auto! ei siis että onpa kiva nähdä! - no, ei ole enää ystäväni tämä tyyppi.
Kommentit (3)
luen kyllä mainoksia ja aina huomaa, että tollanen olis kiva.. Vaikka tosiaan ei tarvitse sitä!
ei tipahtele mainoksia. Netissä tietty törmää mainontaan, mutta jos joku mainos pomppaa silmille niin eipä kiinnosta. Suljen sen lukematta. Kaupoissa käydessä yllätyn uuden näköisistä tuotteista. Ostan esim vaatteista vain minulle sopivia värisävyjä, vähän ja laadukasta. Jos ei löydy mieleistä odotan. Ehkä ensi vuonna? Jos täytyy tehdä isompi hankinta vertailen hintoja netin avulla ja testailen ennen valintaa yhdessä miehen kanssa. Luen testivertailut ja mietin omaa tarvettani ja hinta-laatusuhdetta ennenkuin ostan.
myös omaani. Siksi olen alkanut katsomaan enemmän Ylen ohjelmia, niitä vain pitää kytätä enemmän kun niitä mainostetaan vähemmän!