Onko mahdollista että rikoksen teossa syntyneistä vammoista hoito pitäisi maksaa itse aivan täydellä hinnalla
Kommentit (11)
Olettaisin että tässä tapauksessa poliisin liikennevakuutus kattaa kaikki henkilövahingot. Toki se voi yrittää periä korvauksia, jos todetaan että rikos oli törkeä.
Ei mulle ainakaan ole koskaan luiden murtumisesta sairaala laittanut täyden hinnan laskua, vaikka olen ihan tahallaan niitä rikkonut.
Tällä logiikalla läskit ja trañsüt ja muut mielisairaat saisi maksaa itse oman terveydenhoitonsa julkisella.
Vierailija kirjoitti:
Tällä logiikalla läskit ja trañsüt ja muut mielisairaat saisi maksaa itse oman terveydenhoitonsa julkisella.
Ja tupakoivat ja alkoholisoituneet persut.
Meillä on edelleen se vuotuinen maksukatto, ei kukaan kuole nälkään siitä jos maksaa julkisen puolen terveyskeskus- tai sairaalamaksuja. Kela maksaa niitä kuluja aika paljon.
Kävin pari viikkoa sitten sairaalassa pikaisella hoitokäynnillä ilman lääkärin vastaanottoa. nyt oli tullut lasku 16 euroa tai sinnepäin.
Eiköhän tuo mene siihen piikkiin, kun lapsilla on maksuton terveydenhoito. Älä ole huolissasi.
Jos vaikka pieksät jotain ihmistä, niin kyllähän oikeus aina määrää korvaamaan jotain ns rikosuhrikuluja. Joku vastuu pitää olla vammojen aiheuttajallakin.
Tietysti jos on itsellä joku pahoinpitelyvakuutus tms. niin siitä ehkä maksetaan jotain.
Ai siis sairaalalaskut todellisen hinnan mukaan.
No, ei ole mahdollista.
Tätä samaa on kysytty mm. tupakoinnin aiheuttamista sairauksista - joidenkuiden mielestä tupakoinnin vaarat tietävän mutta silti tupakoivan pitäs itse maksaa täydellä hinnalla syöpähoitonsa ja keuhkoahtaumahoitonsa ja niin edelleen.
Ei ole tuollaista terveydenhuoltolakiin kirjattu, että jos oot itse syyllinen niin sitten maksat kaiken kokonaan itse.
Ei ole.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on edelleen se vuotuinen maksukatto, ei kukaan kuole nälkään siitä jos maksaa julkisen puolen terveyskeskus- tai sairaalamaksuja. Kela maksaa niitä kuluja aika paljon.
Kävin pari viikkoa sitten sairaalassa pikaisella hoitokäynnillä ilman lääkärin vastaanottoa. nyt oli tullut lasku 16 euroa tai sinnepäin.
16 e ri riitä mihinkään käyntiin. Terveydenhuollon vuosikatteen ei tarkoita, että sen jälkeen maksuja ei tule.
Kyllä nämä 90 % asiakasmaksun korotukset on orpopurran typerin ja julmin teko. Me kaikki olemme konkurssissa, kun tulee vakava sairaus.
Up