Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Löytyykö kohtalo tovereita?

24.05.2007 |

Moi vaan kaikki!

Toivoisin löaytäväni täältä vertaistukea ja ajatuksia.

Me olemme niitä selittämättömiä, kumpikin oikein loistavassa kunnossa, mutta vauvanteko vaan ei onnistu niinkuin heti luulisi.

Ensimmäistä/iä " teimme" kolmisen vuotta. Söin muutaman kuurin clomeja ilman tulosta, kunnes inseminaatiossa onnistuimme. Saimme iki-ihanat kaksostytöt. Suloiset kuin mitkä, nyt jo vuodenikäiset taapertajat. Ja minulla vauvakuume kasvaa.

Olen tähän päivään asti uskotellut itselleni, että uusi raskautuminen voi olla meillä selittämättömillä helppoa (näin olen joskus kuullut) vaan eipä taida ollakaan. Kuukautiset alkoivat kuukausi synnytyksen jälkeen, ja ovat niin säännölliset että oikein ihmetyttää.

Mitenkäs teillä muilla on mennyt toisen lapsen saamisen kanssa. Onko ollut helppoa, heh?

Itse olen kiipivän paniikin vallassa, entä jos " joudumme" uudelleen hoitoihin? Vai jaksaako sitä tyytyä osaansa ja vain odottaa kuukausi toisen jälkeen vauvakuumeen kourissa?

Kertokaa omista kokemuksistanne, vaihdetaan ajatuksia... Toivoopi

MaijaMurunen

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä myös selittämätön lapsettomuus. Minulla kierto tuntuu olevan mös jotenkin liiankin hyvä. Ikää meillä molemmilla nyt 30 vuotta. Neljän vuoden hoitojen tuloksena ( 4 x inseminaatio, 1xIVF, 1xPAS, 1xIVF/ICSI) meille syntyi poika maaliskuussa 2006. Synnytyksen jälkeen 1 1/2 kk:tta kierto palasi normaaliksi ja ehkäisystä ei edes puhuttu. Heti olisi toinen saanut tulla perään, mutta edelleen odotellaan sitä plussaa. Poika siis nyt jo vuoden ja kohta 3 kk:tta.

Otin yhteyttä lapsettomuusklinikalle, kun imetys loppui pojan ollessa 10 kk:tta. Heti päästiin hoitojonoon ja nyt jo suhuuttelen Synarelaa. Meillä siis ei saatu yhtään pakkaseen viimeisestä hoidosta. Kaksi vain selvisi ja yksi kiinnittyi. Tuo yksi on siis nyt jo taapero. 29.5 on ensimmäinen ultra ja siitäpä alkaa pistokset Gonalia. Jäljitellään täysin tuota onnistunutta hoitoa. Siirto on kesäkuun puolivälissä. Kovat on toiveet tuolta hoidolta, mutta toki täytyy realistinen olla ja itselleen järkeä takoa. Tunteet nyt kuitenkin hyvinkin erilaiset kuin ensimmäistä plussaa odotellessa. Silloin ehti jo todella painiskella itsensä kanssa ja ammattiapuakin hakea. Nyt meillä on tuo päivien ilo, joka meidän murheet unohduttaa vain olemassa olollaan. Minusta tuli kuin tulikin äiti, vaikka sitä jo kovasti epäilinkin.

Meille hoitoihin lähtö oli ihan itsestäänselvyys toista yritettäessä. Olisimme olleet valmiit jo aikaisemminkin, mutta tuo imetys täytyi olla loppunut kokonaan, ennen kuin he meidät jonoon hyväksyivät. Toki kovasti toivoimme luomu raskautta, mutta vielä sitä ei ainakaan ole meille suotu. Lääkärit kun todella puhuivat tuosta, että toinen saattaisi tulla ihan itsekseen, jos heti yrittämisen aloittaa, kun elimistö on kerran herätetty henkiin. Raskaitahan hoidot ovat, mutta jotenkin nyt on aivan uusin tuulin menossa mukana. Ehkä tämä elämäntilanne tosiaan on nyt niin erilainen. Mieheni hieman epäili minun jaksamista, kun edelliset hoitokerrat olivat henkisesti minulle niin kauheita ja samalla sitten myös hänelle. Tai ne kaikki pettymyksethän sitä henkistä painetta loivat. Hän pelkäsi kaiken taas toistuvan ja varmaan pelkää edelleenkin.

Synarelat ovat olleet nyt kolmisen viikkoa käytössä ja vaikka alakuloisuutta ja vaihdevuosivaivoja onkin ollut, on mieli pysynyt melko virkeänä kaikesta huolimatta. Ei ollenkaan sellaisia fiiliksiä kuin aiemmin oli. Toivottavasti myös pettymys, jos sellainen vastaan tulee, on helpompi nyt niellä.

Jaksamista ja toivoa sinullekkin sekä mukavaa kesän odotusta! Vaihdetaan kuulumisia ja tunteita puolin sun toisin!

Vierailija
2/2 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mine: Onnea kovasti teille hoitoihin. Kädet on kyynärpäitä myöten ristissä. Toivottavasti onnistuu!

Minun on jotenkin vaikea vielä uskoa, että " joutuisimme" uudelleen hakeutumaan hoitoihin, vaikka raskautuminen tapahtuikin heti ensimmäisen varsinaisen hoidon seurauksena. Kynnys on kuitenkin suuri.

Uskon kuitenkin, että uusi hoito olisi helpompi. Enää ei olisi sitä pelkoa ainakaan etteikö meistä olisi vanhemmiksi, minusta äidiksi ja miehestä isäksi. Tuo olisi ainakin poissa mielestä. Toisaalta hoidot voivat olla kaikkine yläja alamäkineen ja hormoonimyrskyineen rankkaa, kun on pieni lapsi hoidettavana. Mutta uskon kuitenkin että jo olemassa olevat lapset myös auttavat omalta osaltaan pysymään tässä hetkessä. He pitävät varmasti mielen kurissa ja tuovat sitä iloa ja onnea, jos hoito ei tuottaisikaan tulosta.

Nyt on mentävä ruuanlaittoon

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän neljä