Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Järkyttävää, miten vähäisillä hoksottimilla porukka on töissä

Vierailija
11.08.2026 |

Ja vielä tekemisissä ihmisten kanssa.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinäkö? 

Vierailija
2/26 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäisitpä miten fiksuja on työttömänä. Yllättyisit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutko Elinvoimakeskuksista?

Vierailija
4/26 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinäkö? 

Niin.  En ymmärrä oikein mistään mitään, mennä öllötän vaan.

Vierailija
5/26 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian fiksuja ei oteta töihin, he osaavat kyseenalaistaa pomon määräykset, kun pomokaan ei ole mikään penaalin terävin kynä.

Vierailija
6/26 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso meidän poliitikkoja. Hyvä yleiskuva kansasta jolla äänioikeus..

Vierailija
7/26 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspatyö on todella rankkaa. Jaksoin sitä kymmenen vuotta jonka jälkeen oli pakko vaihtaa alaa. En jaksanut enää edes puhua puolisolle iltaisin mitään. Olin kuulemma hyvä työssäni, mutta se kai oli ongelma kun annoin aina 100%. Myyjiä kohtaan ollaan myös välillä todella epäkunnioittavia, katsotaan nenänvartta pitkin ja ajatellaan että he on ikään kuin palvelijoita joille saa vaikka huutaa jos itellä on vähän huono päivä. Ja välillä asiakkaan mielestä myyjän pitäisi tietää kaupan jokaisesta tuotteesta kaikki tiedot heti. Varsinkin jos myyjä on nuori tai nainen, kyseenalaistetaan päivittäin osaaminen ja oikein halutaan nolata. Huomasin tämän kun seurasin vanhempia mieskollegoita vuosia sivusta. Aika usein tiesivät vähemmän kuin minä, mutta asiakas uskoi helpommin heidän sanoja. Työ opetti kyllä arvostamaan ihan jokaista myyjää, myös sitä jolla ei ole niin sosiaalinen päivä menossa. Lisäksi myyjän palkkaus on niin surkeaa, että on käsittämätöntä miten silti oletetaan juuri sitä valtavaa tuotetietoa ja lisäksi välillä jopa insinöörin pätevyyttä - - kaupassa jossa työskentelin oli tavallista että kysyttiin minkälaiset palkit tarvitsee kantamaan katon esimerkiksi. Ja sehän ei todellakaan ole myyjän tehtävä laskea sellaista, vaan sitä varten on ihan ammatti-ihmiset eli rakennusinsinöörit ja arkkitehdit olemassa. 

Vierailija
9/26 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän työpaikalla on vaan hyvä, jos ei ole kovinkaan energinen ja liioista hoksottimistakin on vain haittaa. 

Välillä on niin kuoleman hiljaista, mutta pakko vaan päivystää, joten tehokkuuden on väistettävä lorvintakyvyn ja jaarittelutaidon tieltä. Jos ei kykene monesti päivän aikana toistuviin tunnin mittaisiin kahvittelujaaritteluihin, ei tänne kannata tulla. Työintoinen (kuten minä) masentuu jo heti aamusta.

Vierailija
10/26 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole kovin fiksu, jos ei ole ammatinvalinnassa ottaneet huomioon työllistymismahdollisuuksiaan. Voihan tietty olla perintörikas, elämänkoululainen työnvälttelijä, jos tosiaan rahasta ei puutetta, ja ehtiihän siinä erilaista tietotaitoa kartuttaa.

Vierailija
11/26 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja suuri palkka. Likaista töistä.

Vierailija
12/26 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo se on nähty! yhtä fiksuja kun mun koira

Vierailija
13/26 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

liian fiksuja ei oteta töihin, he osaavat kyseenalaistaa pomon määräykset, kun pomokaan ei ole mikään penaalin terävin kynä.

Hankalien persoonien ikiselitys. Pomot on joka työpaikassa aina paskoja, mutta itsehän olen todella pätevä ja olen uhri, kun pomot ei kestä auktoriteetteja ja itseään viisaampia. Yleensä nämä ns pomoja fiksummat on niitä, jotka kitisee joka perkeleen asiasta. Ihan tyhjäniväisistä jutuista, ja harvoin nämä mitään kovin tuottavia työntekijöitä on.

Vierailija
14/26 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos niillä olisi hoksottimia niin olisivat yrittäjiä eikä muilla töissä

Vierailija
15/26 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mites sun työnhaku etenee autistinen paskan jankuttaja?

Vierailija
16/26 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh. Monet yrittäjät eivät todellakaan ole ruudinkeksijöitä. 

Vierailija
17/26 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja pärjäisivät ilman muiden aikuisten maksamaa elatusta.

Vierailija
18/26 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ammatti tai virkanimike ei poista psykologista rakennetta ihmiseltä joka on ollut samanlainen 5 tuhatta vuotta ainakin, suomalaisenkin on aika alkaa jo pikkuhiljaa ymmärtämään tämä. 

Vierailija
19/26 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun esihenkilö on tyhmä kuin saapas. sitä voi vedättää kyllä aivan kuus-nolla. itse tietenkin hyödynnän tilaisuuksia joista on etua itselleni.

Vierailija
20/26 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ammatti tai virkanimike ei poista psykologista rakennetta ihmiseltä joka on ollut samanlainen 5 tuhatta vuotta ainakin, suomalaisenkin on aika alkaa jo pikkuhiljaa ymmärtämään tämä. 

Tämä. Suomalaiset ovat aina olleet metsäläisiä ja kaupunkiin muutto tuo mukanaan monenlaisia ongelmia.