Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pääkaupunki seutu on kuntarekryssä täynnä ilmoituksia, joissa etsinään tekijöitä päiväkoteihin, miksette hae?????

Vierailija
11.08.2026 |

Paljon on lastenhoito paikkoja auki, Espoossa ja Helsingissä varsinkin, hakemaan hophop!

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meille tuli päiväkotiin yli tuhat hakemusta, ehdittiin käydä niistä läpi 12, eikä noista löytynyt sopivaa joten pitää lukea nyt muutama hakemus lisää...

Vierailija
22/42 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska olen kirvesmies ja asun Tampereella. Kukaan ei palkkaisia minua töihin lastenhoitoon, en osaisi sitä tehdä, eikä olisi varaa käydä jossan Vantaalla sitä tekemässäkään.

Olen hakenut monta kertaa mutta minua ei ole valittu.

T. Jorma 63v

Jos sulla on jotain koulutusta alalle niin voit hyvinkin tulla valituksi. Ei ilman sitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siellä ole mitään lastenhoitopaikkoja auki. Varhaiskasvatusyksiköissä lapsille tarjotaan varhaiskasvatusta joka on suunnitelmallista ja tutkittuun tietoon pohjautuvaa pedagogista toimintaa jota toteuttavat koulutetut varhaiskasvattajat. Varhaiskasvatus on jokaisen lapsen oikeus ja osa koulutusjärjestelmää. Varhaiskasvattajiksi palkataan henkilöitä joilla on varhaiskasvatusalan asiantuntemus.

Ja sitten lasta varhaiskasvattavat Tiiu, Nadja ja Ahmed, joilla on loistavat arvosanat monikuluttuurisesta toiminnasta.

Vierailija
24/42 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helvetin paskaa työtä ihan kantissuomalaisessakin päiväkodissa. Ylikuormitusta, meteliä, aliresursoitua sontaa.

Entinen, perinteinen päiväkoti takaisin varhaiskasvatuksen sijaan!

T.vakaope

Vierailija
25/42 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helvetin paskaa työtä ihan kantissuomalaisessakin päiväkodissa. Ylikuormitusta, meteliä, aliresursoitua sontaa.

T.vakaope

Haluaisit siis olla joku lastentarhaaja etkä enää vakaope?

Vierailija
26/42 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihaan lapsia ja heidän vanhempiaan.

Vierailija
27/42 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela maksaa saman verran kuin saisi palkkaa?

Vierailija
28/42 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näihin paikkoihin haetaan varmaan yhtä innokkaasti kuin kotoutuspalveluihin ja S2-kouluihin..

Mitäs vikaa opettajan työssä on näissä paikoissa? Selitä. 

Vierailija
29/42 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.vakaope

Kyllä. En minä päättänyt tuota uudistusta. 

Puhutaan aina lapsen parhaasta ja oikeudesta varhaiskasvatukseen. Ei ole lapsen parasta tämä nykyinen meno.

30/42 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian kaukana 😄

Vierailija
31/42 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos noita paikkoja on muutama? kymmenen? niin eipä sillä taideta vielä pääkaupunkiseudun työttömyyttä ratkaista.

Olen kyllä ihmetellyt, miksi pääkaupunkiseudulla kelpuutetaan noihin hommiin "kuka tahansa", kun täällä länsirannikon kaupungissa pitää koulunkäyntiavustajallakin olla alan tutkinto.

Vierailija
32/42 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen TM ja tein yhden pätkän hoitajana päiväkodissa. Onhan se kivaa vaihtelua, mutta mieluummin teen koulutusta vastaavaa työtä, 4230€, brutto.

Vierailija
33/42 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos noita paikkoja on muutama? kymmenen? niin eipä sillä taideta vielä pääkaupunkiseudun työttömyyttä ratkaista.

Olen kyllä ihmetellyt, miksi pääkaupunkiseudulla kelpuutetaan noihin hommiin "kuka tahansa", kun täällä länsirannikon kaupungissa pitää koulunkäyntiavustajallakin olla alan tutkinto.

Nuo koulunkäyntiavustajan tutkinnot ovat kyllä harvinaisen räikeää ylikouluttamista jopa Suomen mittapuulla. Järjestelmä ilmeisesti haluaa tehdä kaikkensa jotta ihmisten olisi mahdollisimman vaikea työllistyä.

Vierailija
34/42 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin tulla pitämään jöötä palleroisille. Pihalla muita kiusaavat psykopaatinalut saisivat nahkavyöstä vaikka päivittäin, kiusatuille tarjottaisiin kaakaota ja keksejä. Pikku psyko-jessen toimintaa puolustelevia vanhempia pistäisin nekkuun, niin eiköhän se ilmapiiri vähitellen siistiytyisi 👍

Vierailija
35/42 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.vakaope

Puhutaan aina lapsen parhaasta ja oikeudesta varhaiskasvatukseen. Ei ole lapsen parasta tämä nykyinen meno.

Kiistät siis tutkimustulokset joiden mukaan lapsi tarvitsee kotikasvatuksen lisäksi myös varhaiskasvatuksen?

Vierailija
36/42 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei jaksa nykypentuja ja heidän vanhempia. Saat myös kaikki mahdolliset taudit, täit ja syyhyt. Työvaatteet joutuu itse kustantamaan ja palkkakin on paska. 

Vierailija
37/42 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T.vakaope

Kiistät siis tutkimustulokset joiden mukaan lapsi tarvitsee kotikasvatuksen lisäksi myös varhaiskasvatuksen?

Mitään varhaiskasvatusta ei tarvita jos kyseessä on normaali perhe, ongelmaperhee ja m amut  on sitten erikseen. 

Vierailija
38/42 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuo koulunkäyntiavustajan tutkinnot ovat kyllä harvinaisen räikeää ylikouluttamista jopa Suomen mittapuulla. Järjestelmä ilmeisesti haluaa tehdä kaikkensa jotta ihmisten olisi mahdollisimman vaikea työllistyä.

Vilkaisin uteliaisuudesta avoimia paikkoja, nyt ei ollut kuin kaksi vähän läheltä liippaavaa. "Varhaiskasvatuksen lastenhoitajaksi" vaadittiin lähihoitajan tutkinto.

Koulunkäynninohjaajan paikasta sen sijaan sanotaan: "Kelpoisuusvaatimuksena on kasvatus- ja ohjausalan ammattitutkinto (koulunkäynnin ja aamu- ja iltapäivätoiminnan ohjaus), sosiaali- ja terveysalan ammatillinen perustutkinto (erikoistumisalana lapset ja nuoret), koulunkäynninohjaajan, koululaisten aamu- ja iltapäivätoiminnan ohjaajan, koulunkäynnin ja aamu- ja iltapäivätoiminnan ohjaajan erikoisammattitutkinto tai muu vastaava."

Kuten sanottua, ihmettelen, jos pääkaupunkiseudulla oikeasti kelpuutetaan näihin ihan kouluttamattomia.

Vierailija
39/42 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kukaan ei halua sinne duuniin. Huono palkka, huonot työolot jne. 

Vierailija
40/42 |
11.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna kun arvaan: Helsingin kaupungilla on liberaalina ja lastenoikeuksia kunnioittavana organisaationa se käytäntö, että lapsille ei päiväkodissa pidetä kuria?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme