Mitä tehdä kun ei jaksaisi enää käydä töissä?
Olen ihan loppu työn sisältöön ja sisällöttömyyteen), työyhteisöön, vuorotyön aiheuttamaan jatkuvaan säätöön ja neuvotteluun työnantajan kanssa vapaa-ajasta, työn aiheuttamiin fyysisiin oireisiin (uni-, suolisto- ja jalkaongelmat ja jatkuva väsymys). Miten tässä valtakunnallisessa työllisyystilanteessa voisi parantaa omaa tilannettaan? Onko joku päässyt toivottamasta tilanteesta pois? Ongelmaa pahentaa turvaverkkojen puute, ei ole esim puolisoa joka voisi hetkellisesti ottaa enemmän vastuuta laskuista.
Kommentit (8)
Niin. Lopeta. Se on munkin neuvo. Elämä on loppujen lopuksi todella lyhyt. Kuolinvuoteella ei työuria muistella, vaan iättömiä hetkiä ja tärkeitä ihmis- tai eläinsuhteita. Kyllä sä helpompaakin työtä jostain löydät.
Minä jäin ansiosidonnaiselle päivärahalle nyt kesällä. Tiedostan kyllä, että se on vain tilapäinen helpotus.
Arvokas ja hyvä kysymys. Voisit pyrkiä eläkkeelle tai sairauspäivärahalle, mutta en suosittele koska ellet ole lähellä eläkeikää, jää työeläkkeesi ohueksi ja olet varmasti köyhä loppuelämäsi. Toisaalta, kuka tietää päiväinsä määrän? Itse olen joutumassa sairaseläkkeelle ns. vakavan ja parantumattoman sairauden vuoksi, eikä tuo eläke ole paljoa, oltava kelan tuilla ja esim. muutto Espanjaan pois luvuista. Voisitko harkita alan vaihtoa kelan kuntoutuksen kautta ja/tai vähentää kuluja muuttamalla yksiin jonkun ystävän tai sukulaisen kanssa? Kaikkea hyvää sinulle.
Vamppaat jonkun rikkaan miehen elättämään, eukoille se on naurettavan helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vamppaat jonkun rikkaan miehen elättämään, eukoille se on naurettavan helppoa.
On niitä rikkaita homomiehiäkin ja rikkaita seniorinaisia.
Itse mietin samaa, töitä ei liiemmin ole valittavaksi asti mutta nykyinen vie lopulta terveyden. Tykkään työkavereista eikä työtehtävät itsessään ole hankalia mutta jatkuvasti pitää säästää ja tehdä pienemmällä porukalla ja sairailla työajoilla. Lopputuloksena hermostuneita ihmisiä, huonosti tehtyjä tai keskeneräisiä töitä, saikkuja joita kukaan ei jaksa enää tulla paikkaamaan...
Lopettaa työnteon