Olen siunattu, uskon niin, niin rikkaasti olen syönyt ihmisten joukosta- olisiko kukaan entisaikaan ruhtinas tähän mässilyyn kyennyt?
Varmasti on ihanaa ollut Faaraoiden ruoka ja Aleksanteri suuren tarjoilut valloitusretkillään mutta kyllä nykyajan taviksella mahdollisuus nousta maailmanhistorian parhaiten herkutelleiden joukkoon jo sillä perusteella että saamme lentokoneilla tuoreita aineksia kaikkialta maailmasta!
Tätä jouduin nyt vakavasti miettimään että onkohan kukaan koskaan syönyt kolmen päivän aikana rikkaammin ja ihanammin kuin minä!
Ensin laivalla buffet illallinen jossa 148 ruokalajia, päälle taxfreen karkit.
Seuraavana päivänä hääillinen Tukholman saaristossa ja koska kyse oli siskostani niin sain oikein hekumoida näilläkin herkuilla, ruokalistoihinkin vaikuttaen myös omilla tuomisillani, harrastamme siis ruokia.
Söimme lohta, rapuja, peuraa, hirveä ja simpukoita, useita simpukka- ja rapulajeja ja kaikki nuo ihanat mausteet ja jäätelöt
Sitten taas erin laivayhtiön laivalla illallisbuffet Helsinkiin, 168 ruokalajia.
Kolmessa illassa kolme illallista joilla yhteensä puolen tuhatta eri ruokalajia kaikkialta maailmasta!
Onko kukaan koskaan historiassa syönyt minua, työtöntä, paremmin?
(Parhaat maut: Erittäin punaviinisen Peura-paistin kastikkeen pyykäisy lämpimällä patonginviipaleella. Grillattu ravunpyrstö vartaassa marjojen kanssa. Sisareni kuulu jäätelö jossa raitoja vadelmista, mansikoista, mesimarjoista ja ihana konjakki- nämä muistikuvia jotka häilyvät mielessäni ja makunystyröissäni!)