Voiko tämän vaatteen laittaa kirpputorille tai kierrätykseen?
Tehdään ketju vaatekappaleista, joiden vieminen kirpputorille tai kierrätykseen mietityttää. Käyn läpi vaatekaappiani ja pohdin liikaa yksin näitä asioita. Kaipaan vertaistukea.
Minä aloitan: voiko kirpputorille tai kierrätykseen laittaa sinällään siistiä uimapuvun päällä käytettävää rantakauhtanaa? Se on sellainen, jonka alta näkee kyllä uimapuvun tai bikinit. Se ei ole mikään pareo eikä halaatti.
Kommentit (26)
Sellpyssä rantamekkoja on valtavat määrät. Ainakin 24 maassa voi.
Miesten tummansininen kaksirivinen puku, jossa ovat kullanväriset napit.
Käyttämättömät oranssit lenkkarit.
Froteinen kylpytakki, joka ei ole haalistunut.
Vierailija kirjoitti:
Etupyy . Takapyy.
Pyypyy.
Missä menee se raja, mikä ihmisille kelpaa? Muodottomaksi venyneet tai rikkinäiset eivät mielestäni kuulu kiertoon. Missä menee riittävän trendikkyyden raja?
Siis miksi ihmeessä vaatetta ei voisi viedä kirpputorille, jos se vaan on ehjä?
Vierailija kirjoitti:
Missä menee se raja, mikä ihmisille kelpaa? Muodottomaksi venyneet tai rikkinäiset eivät mielestäni kuulu kiertoon. Missä menee riittävän trendikkyyden raja?
Ainakaan yksi hyväntekeväisyysjärjestö ei halua lastenvaatteita, jotka ovat liian vanhanaikaisia ja poikkeavat muiden ikäistensä lasten ja nuorten vaatteista.
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi ihmeessä vaatetta ei voisi viedä kirpputorille, jos se vaan on ehjä?
Turha kai sinne on mitään sellaista viedä, mikä ei kelpaa kenellekään?
Kaikki ehjä ja puhtaat vaatteet kannattaa viedä kierrätykseen. Siellä päätetään meneekö käyttöön vai jätteeksi vai materiaaliksi.
Vierailija kirjoitti:
Minkälainen ihminen ostaa vaatteensa Sellupyllystä?
Ei ne vanhoja ryysyjä halua. Maksa itse jätelaskusi äläkä työnnä niille.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne vanhoja ryysyjä halua. Maksa itse jätelaskusi äläkä työnnä niille.
Määrittele vanha ryysy.
Vierailija kirjoitti:
Froteinen kylpytakki, joka ei ole haalistunut.
Tuon voi ainakin laittaa tekstiilikierrätykseen (ns poistotekstiilit uusiokäyttöön) varsinkin jos on puuvillaa..
Kiinaroska sekajätteisiin, muut ehjät vaatteet kirpparille. Luonnonkuidut rikkinäisetkin uusiokäyttöön.
Tottakai voi. Miksei voisi?