Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ei-uskovaiset: Mitä tykkäätte jos saatte lahjaksi hengellisiä lahjoja, vaikka uskonnollisia kirjoja, mietelausetaulun tms?

Vierailija
24.05.2007 |

Entä mitä mieltä olette jos teille toivotetaan siunausta ja puhutaan että " luoja pitää kyllä omistana huolta" jne.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai sitä, että ei ole hirvittävän näkyvästi uskovainen, vaan omalla tavallaan uskovainen?

Vierailija
2/9 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä. :(

Kun en halua säilyttää nurkissa turhaa tavaraa, vaikka lahja olisikin ja ajatuksella hommattu.

Jos minulle toivotetaan siunausta yms. niin otan sen vastaan kuten minkä tahansa muunkin onnen toivotuksen. Sehän on vain yksi tapa toivottaa toiselle kaikkea hyvää. Ja jokainen tyylillään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun annoin pakettia, että " eikai tää oo mikään uskontojuttu?" eli ei ainakaan kovin innoissaan kaikki.

Vierailija
4/9 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai jos sinulle toivotettaisiin: Allah pitää huolen omistaan.

Vierailija
5/9 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun eräs uskovainen sukulaisperhe antaa aina meidän lapsille " kivoja" raamattuaiheisia lastenkirjoja lahjoiksi. itse kyllä kuulutaan kirkkoon jne, mutta minusta on aika törkeää tuputtaa tuota uskontoasiaa noin

Vierailija
6/9 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laajemminkin esimerkiksi koulussa tapahtuva uskonnollinen aivopesu on uskonnottoman perheen kannalta vaikea asia (sen lisäksi että se on kirkkoon kuulumattomien lasten osalta laitonta).

Itse haluaisimme antaa kaikkien kukkien kukkia ja suvaitsemme melkein vaikka mitä, mutta kun lapsi tulee koulusta kotiin kysyen, että joudunko minä helvettiin kun minua ei ole kastettu, koulu tavallaan pakottaa meidät ottamaan yhtä voimakkaan kannan. Ja lapsi raukka siinä sitten välissä.

Vierailija
7/9 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksa alkaa minnekään kirppikselle raahaamaan, jos joku osoittaa niin huonoa makua että tuo minulle tai lapsilleni aatemaailmani vastaisia tavaroita lahjaksi niin enpä tuollaista lahjaa arvosta.

Samoin meillä menisi esim kommunistien iskulauseet, mainifestit jne roskiin, en sellaistakaan säilytä kodissani. Tai jos joku tuo lahjaksi kokoomuksen sääntöopuksen...

Vierailija
8/9 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen voin vain vastata: " Niin minäkin."

Vierailija
9/9 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen samaa mieltä noista lapsille annettavista raamattujutuista, että on vanhempien oma asia päättää, ostetaanko kotiin sellaisia...