Yh:t ajetaan huoriksi tän nollamaksuluokan poistamisen kautta
Kommentit (17)
Tällä yh:lla ainakin on hyvä työpaikka ja hyvä palkka. Ei kaikki yh:t ole köyhyysrajalla kituuttavia matalapalkkaisia vaan joillakin meillä on myös koulutus ja ura.
Lievä yleistys :P
Tuntemani yksinhuoltajat (2 kpl) maksavat kyllä ihan korkeinta päivähoitomaksua. Enkä muutenkaan usko, että kaikkien yksinhuoltajien lapset ovat nollamaksuilla hoidossa. Puhumattakaan siitä, että maksullisuus ajaisi äidit huoraamaan :D
vaikka 10e.
Ihme ruikutusta, että kaikki pitäis aina saada ilmaiseksi!
Olen opiskelija tällä hetkellä. Tahtoisin uskoa, että maalleni on suurin hyöty, jos voin opiskella suht nopeaa tahtia ja olla myös lasteni kanssa. Eli hoidan opiskelut ajallaan, eikä tarvitse sitten vielä luentojen jälkeen mennä töihin. Kouluttautuneena voin saada parempaa palkkaa ja täten maksaa korkeampia veroja, kuin jos menen hanttihommiin vailla koulutusta.
Voithan mennä töihin ja elättää perheesi ja maksaa palkan mukaista maksua. Mikä vika siinä on?
enhän minä ole opiskeleva köyhä yksinhuoltaja.
käynyt. Sydämen sivistyksestä ehkä pikkasen ainakin puuttuu...
Ihmettelen, miksi kotona työttömänä/kotihoidontuella olevan yh:n tulisi saada pistää muksu ilmaiseksi tarhaan. Tulee kyllä ihan päinvastainen mieleen kuin ketjun aloittajalla, että mihin muuhun yh sitä omaa aikaa tarvitsee päivät pitkät kuin maailman vanhimman ammatin harjoittamiseen.
Opiskelijoiden suhteen asia on kieltämättä kinkkinen, mutta toisaalta suurin osa opiskelijoista tekee töitä opiskelujen ohessa, koska opintotuella ei elä. Lainaakin voi ottaa, jos muuten ei ole rahaa elää.
kun kuitenkin kiltisti maksan elämisenne ja sen nollamaksuhoitonne.
Nyt kyllä ottaa pannuun. MÄ oikeasti toivon, että te, jotka niin olette olevinaan parempia kun teillä on se äijä -
kuulutte siihen 50 % joiden avioliitto päättyy veriseen eroon!
tekee tehtävät ja käy lisäksi vielä töissä? Huostaanko se pitää ottaa?
parempi kuin sun liksa. Läl- läl- lää.
Mun ei tarvitse elää kenenkään siivellä!
Eli tällä hetkellä lapsen päivähoito ilmaista, jos nyt kovasti nostavat niin vaihtoehtoja on kaksi, joko töihin, kaupankassalle tai sitten sossunluukulle ruikuttumaan.
Muutenkin kun opiskelee niin joutuu ottamaan koko aika lainaa, mutta juu, oman tieni olen valinnut. Kai se on vaan etsittävä " hyvä" mies ja mentävä rikkaisiin naimisiin, onnesta niin väliä...rahallahan nykymaailmassa mennä rumpsutetaan etiäpäin.
Ja ps, opiskelu vie hyvin harvoin 8 tuntia päivässä. Työvuoroja voi tehdä myös päivisin.
Ihme valitusta, itse opiskelin maisteriksi 5:ssä vuodessa, jona koko aikana kävin töissä ja tässä välissä olin vuoden äitiyslomalla, jolloin vauva kotona, sitten sama taas jatkui ja lapsi tarhaan.
Ja muistetaanpas sitten vielä, että olipa kyseessä mikä maksuluokka tahansa, kunnallinen päivähoito on aina vahvasti subventoitua.
Niin oikeastaan mä olen myös parempi äiti.
Kaksi tutkintoa ja varmasti isompi liksa kuin sulla.
Hävisit! 6 - 0
Kieliä opiskelin ja ekat kolme vuotta istuttiin ensin kahdeksan tuntia luennoilla ja sitten hirveät määrät tehtäviä päälle. Ja läsnäolopakot tietysti. Jollain toisella alalla tentittiin viiden opintoviikon kokonaisuuksia, meillä hinkattiin penkillä pahimmillaan puolen opintoviikon kursseja!
Oon yh ja maksan joka kuukausi 200 ¿ lapseni päivähoidosta. Ei ehkä kannattais yleistää. Kaikki yh:t ei todellakaan oo säälittäviä luusereita.