Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni aikuinen" tyttö" käyttää sinisiä vaatteita?

24.05.2007 |

Varmaan aika moni meistä? Minä ainakin, ja tykkään myös sinisestä. Miksi tyttövauvojen kohdalla pitää tehdä niin iso numero äitiyspakkauksen väreistä? Meille syntyi poika ja sain viimevuotisen pakkauksen, mutta väritys menetti merkityksensä kun ei hän ole vielä niitä vaatteita käyttämässä, kun köllii vielä monta viikkoa sairaalan vaatteissa. Ihan yhtä tyytyväinen olisin ollut uuteenkin pakkaukseen.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jotkut tällä palstalla aina jaksavatkin haastaa riitaa? Minä en viitsisi. Taidanpa lähteä kävelylle nauttimaan ihanasta illasta... Aloittajan vauvalle toivotan kovasti pärjäämistä sinne sairaalaan.

Vierailija
2/12 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tästä keskusteltu jo pitkään täällä. Poistun tästä takavasemmalle sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva sairaalassa ja hormoonit pinnassa.

Aloittaja lähinnä varmaan ihmettelee mitä väliä jollakin äitiyspakkauksen värillä loppujen lopuksi on kunhan vaan saa terveen vauvan.

Ei oo helppoa olla kotona ilman vauvaa kun kaikki ei ole mennyt aivan " oppikirjan" mukaan.

Itse sain esikoisen rv 34 ja ei ollut kovinkaan helppoa kun ei saanut vauvaa mukaansa kotiin ja kyllä ei paljoa ollut merkitystä sillä että pojalleni sain lilan äitiyspakkaus puvun. Oli vain väliä että pojasta tulee terve.

Kyllä jokaisella on oikeus mielipiteisiin pakkauksen väreistä ja joku mielyttää toista mutta ei toista. Mutta enpä kyllä usko aloittajan haastaneen riitaa.

Itse en käytä sinistä, mutta en kyllä myöskään tytöllä käyttänyt sinistä kuin korkeintaan yöllä. Mutta se on niin makuasia että ei siitä kannata kiistellä.

Aloittajalle onnea pojasta ja toivotaan että saat pikkuisen suht pian kotiin.

Tsirppana rv 20+5

Vierailija
4/12 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta meidän neidille sininen, erityisesti turkoosi tuntuu sopivan (ruskeahiuksinen) ja ainakin sopii paremmin kuin inhoamani vaaleanpunainen, jota joka paikassa tyrkytetään tytölle. Muuta ei tahdo löytääkään. Kun tyttö oli vauva, niin sinistä puettiin päälle, kun sattui serkun vanhoja vaatteita olemaan. Ja nyt tyttö ajelee sinisellä poikien pyörällä, vieläpä tyytyväisenä (vaikka monet ovat ehdottaneet maalamista, mutta enpä taida vaivautua, kun tyttöä ei haittaa). Tyttö itse asiassa on tosi ylpeä pyörästään, ja yksi ylepyden aihe on, kun se on mukavan serkkupojan vanha.

Jos seuraavasta tulee poika, niin pitänee äitiyspakkauksen lilaa pukua, sillä toista pakkausta en viitsi ottaa, kun ed. pakkauksen tavarat on vielä hyvässä kunnossa.

Ja vielä aloittajalle, tsemppiä! Vaatteiden värillä ei tosiaan loppujen lopuksi ole merkitystä, pieni murhe isompien rinnalla.

Vierailija
5/12 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä se paine tulee ympäristöstä ennemmin kuin äidin mieltymyksistä. YStövöttörelläni on puolivuotias tytär, joka käyttää ja on käyttänyt tätä kuuluisaksi tullutta 2006 vaatekertaa. Häneltä ole kuullut, että lähes päivittäin tulee kysymyksiä, kumpi vaunuissa köllöttelee tytär vai poika. Hän ainakin on kyllästykseen saakka saanut selitellä, että tyttö se on, mutta KELA:n äippäpakkauksessa ei ole ollut muuta vaihtoehtoa.

Toisella ystävälläni on kohta kaksivuotias tytär, jolle olen antanut oman poikavauvani vaatteet käyttöön ja aivan samoin hän on aivan kypsä selittelemään utelijoille lapsensa sukupuolta.

Eilen olimme shoppailemassa ja kyllä nykyiset väri- ynnä tuotevalikoimat ovat jo vastasyntyneille niin sukupuolileimaavia, ettei kertakaikkiaan voi välttää ostamasta tyttöjen tai poikien vaatteita. Itse olen halunnut antaa elämän yllättää, enkä ole urkkinut vaavini sukupuolta ennalta, mutta kyllä tuli mieleeni moneen kertaan, kun en löytänyt mitään ostettavaa ns. unisex-linjalla, etten yhtään ihmettele nykytrendiä ottaa vauvan sukupuoli selville ennen syntymää. Jotain olisi kiva hankkia uuttakin ja sen äippäpakkauksen lisäksi, vaikka kaapit pullistelee jo vaatteista, mutten kertakaikkiaan voinut!

Vielä loppukommenttia tuohon alkuperäiseen kyskään, että aikuisesta ja isoista lapsista jo erottaa sukupuolen ilman värikoodeja, mutta vauvat on kaikki samannäköisiä. Itse tykkään sinisestä ja ylipäätään voimakkaista väreistä ja inhoan näitä kaikkia hempeitä vesivärisävyjä, mielestäni eivät sovi meille muutoinkin värittömille ja kalvakkaille suomalaisille, mutta makuasioista sinänsä ei voi riidellä. Pääasia, että kaikki menee hyvin ja saamme jokainen nauttia omasta vauvastamme ilman oikeita ongelmia!!!

Vierailija
6/12 |
24.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi kiihtyä mutta minkäs teet, kun nykyään tuntuu kuohahteluja riittävän. Minä olen kyllä ennenkin käynyt avautumassa jossain ketjuissa, kun näen heti punaista sellaisista kirjoituksista joissa syyllistetään toisia äitejä heidän mielipiteistään ja valinnoistaan.

Täysin samaa mieltä olen ketjuun vastanneiden kanssa siitä, että elämässä on tärkeämpiäkin asioita kuin ä-pakkauksen vaatteiden väri. Luulisi, että niin olisi Vauvakankin elämässä tällä hetkellä, siksi hänen kärjekäs aloituksensa tuntui niin yllättävältä. Jos itselläni olisi yhtä hurja tilanne kuin hänellä, luulisin, että viimeinen asia josta viitsin ruveta ottamaan stressiä on toisten ihmisten värimieltymykset. Jos nyt joku haluaa (tai ei halua) pukea lapsensa johonkin tiettyyn väriin, niin ei se ole keneltäkään pois. Tätä keskustelua on palstalla jo käyty kyllästymiseen asti ja omalta osaltani lopetan tähän.

Toivotan vielä uudelleen pärjäämistä pikkuiselle sekä tietenkin koko perheelle!

Vierailija
7/12 |
25.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääpointtini oli tosiaan siinä ettei väreillä ole väliä. Taisin sen mainita alkuperäisessä tekstissäkin. Jokaisella on toki oikeus omaan mielipiteeseen. Ehkä sanat tuli valittua väärin.

Mukavaa päivän jatkoa kaikille.

Vierailija
8/12 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

erityisesti vanhat ihmiset ovat uskomattoman sokeita, parhaita paloja tästä sokeudesta on se, että istuin 2 kk vanhan tyttäreni kanssa neuvolaa odottamassa. Tytölle olin pukenu oikean vaaleanpunaisen unelmamekon (kesä kun oli), niin iäkäs rouva tuli siihen sitten lepertelemään ja kysyi, kuinka vanha tämä pieni poika on!!! eikä tämä ole todellakaan eka kerta, kolmen tytön äitinä olen törmännyt erittäin montakertaa tähän " poikaoletukseen" vaikka neidit on mekoissa tai punasissa:-/

Kyllä toki katson väriä, en pistä tyttövauvalle välttämättä koko vaatekertaa vaaleansinistä, mutta jotain kyllä voin pistää " vääränvärisenä" . Vanhin tyttäreni on ihan huluna siniseen. Eli tehköön kukin miten tykkää:-)

Vierailija
9/12 |
26.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä näyttää olvan taas täss pakkauksessa kuten oli edellisessämme 2000 - valitettavasti.

jo 30 v mieluiten sinisiin pukeutunut tyttö

Vierailija
10/12 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä aina on miten paljon ä-pakkaus ja sen värimaailma aina mielipiteitä nostattaa. Toisaalta sen ymmärtää että haluaisi sille vauvelilleen niitä itseään miellyttäviä värejä. Toisaalta niitä saa sitten kaupasta ostamalla jos pakkauksen värit eivät miellytä. Yhdistelemällä saa myös poikamaisista väreistä tyttömäisiä ja toisin päin. Itselläni on sekä tyttö että poika ja muiden utelut lasten sukupuolesta olen vain kokenut huvittavina. Tyttöä on monesti luultu pojaksi kun itse tykkään sinisestä ja puin häntä usein sinisävyisiin vaatteisiin. Toisaalta hänellä oli kyllä aina jotain punaista tai muuta kirkasta väriä myös päällään. Poika taas on luultu varsinkin talvella usein tytöiksi vielä nyt " isonakin" kun käyttävät pääsääntöisesti siskolle ostettuja kirkkaanpunaisia ulkopupuja kera sinisten hanskojen ja hattujen. Uteluihin kumpaa sukupuolta olen vain vastannut asiallisesti miten asia on ja jos on joku kutsunut lasta väärin tytöksi/pojaksi olen sen vain korjannut. Nolompaa se on ollut sille joka sukupuolesta on erehtynyt kuin minulle tai lapselle.

Itse kuulun niihin " isoihin" tyttöihin jotka käyttävät itse sinistä ja tykkäävät siitä värinä. Pienestä asti minut on siniseen puettu enkä ole kokenut että siitä mitään haittaakaan olisi ollut. Myös oma tyttäreni mainitsee sinisen lempivärikseen. Ikää hänellä on 6v. Pari vuotta nuorempi poika taas tykkää eniten vihreästä ja kuopus kirkkaan punaisesta eli ei se sukupuoli katso sitä mikä väri silmää miellyttää. Tavallaan siis on kovin harmi että vauvan vaatteissa vallitsee niin kova vaaleanpunainen/vaaleansininen jaottelu kun maailmassa värejä olisi vaikka kuinka paljon ja monet sopivat hienosti molemmille sukupuolille.

Vierailija
11/12 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tästä onpi kysymys, miksi vauvoille, jotka useimminten ovat hyvinkin kalpeita ja värittömiä AINA on tarjolla vaaleita vedenvärisiä vaatteita. Miksei voida käyttää koko väriskaalaa, myös kirkkaita ja voimakkaita värejä?

Mä en henkilökohtaiseti pidä alkuunkaan näistä vaaleansini/-punaisista vaatteista ja nykyäänhän ei todella muuta myydä kuin näitä...

Vierailija
12/12 |
27.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mainostanpa tässä nyt erästä ihania, värikkäitä lastenvaatteita myyvää firmaaa :)

http://www.riiminka.com