Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkärin, joka tienaa 6500 e/kk pitää tehdä 11 tuntia töitä palkatakseen sähkömiehen kiinnittämään pari lamppua ja yhden pistorasian

Vierailija
09.08.2026 |

Jokuhan tässä mättää. Perustuu kirjalliseen tarjouspyyntöön sähköliikkeelle. Sähkärihän ei tuossa rikastu ja asunnusfirman omistajan henkilökohtaiselle tilille loppuunasti verotettuna päätyy varmaan 7 euroa.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On totta, että yrittäjän kulut ovat valtavat. Meilläkään ei jää käteen euroakaan omasta toisen alan firmasta vaikka tehdään valtavasti töitä. Verottaja saa kyllä ALV 25,5% ansiotta ja, vaikka ei tee mitään. Olemme pakkoraossa, lainat, ALV:t ja kulut saadaan maksettua. Käydään palkkatöissä päälle jotta saadaan elettyä. Konkurssi jättäisi valtavan velan meidän niskaan. Suomessa pienyrittäjän elämä on kidutusta

Saanette palkkaa sitten, kun velat on hoidettu. 

Vierailija
22/31 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ei meillä maksa tuollaiseen hommaan sähkäri kuin vähän päälle satasen. En ikinä pyydä pientöihin tarjouksia, käytän alueen yksityisyrittäjiä. 

Meillä ei maksa mitään kun kaikki tarvittavat johdotukset ym. tehdään itse ja tuttu sähkäri tarkastaa ja kytkee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos työllistät itse sähkömiehen, joudut maksamaan monenlaisia maksuja. Tulee mieleen ennakonpidätys ja tyel ja työttömyyavakuutusmaksu ja sosiaaliturvamaksu...näitähän on. Ne on kuitenkin aika pieniä maksuja.  Ne eivät moninkertaista palkan määrää. Kaveri saa kymppejä, sinä maksat tuplasti.

Sitä vastoin yrittäjä kun lähettää jonkun kokemattoman hansalankarin niin huomaat maksavasi satasen tuntiveloitusta joka kuitenkin monenlaisten pienlaskutuslisien ja kilometrikorvausten ja alkavalta tunnilta laskuttamisten jälkeen muuttuu kahdeksi sadaksi. Ja sen eteen kukaan muu kuin se hanslankari ei ole tehnyt mitään.

Vierailija
24/31 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, Suomessa on palvelut ihan älyttömän kalliita

Vierailija
25/31 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmistolaisen taloudenpidon seurausta. Kenelläkään ei ole varaa ostaa omaa työtään

Vierailija
26/31 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, oletko kunnossa?

Et osaa asentaa lamppua kattoon?

Vierailija
27/31 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen miettinyt monesta asiasta ihan samaa. Sihteerinä minulla on tosi surkea tuntipalkka. Ei mitään jakoja tilata jotain pesukonekorjaajaa tms. Pyörän korjaaminenkin on siinä ja siinä. On suhteessa täysin hullua, että minun pitää käyttää 20 tunnin palkka hommaan, jonka joku tekee tunnissa. Enhän siis tietenkään tilaa noita palveluja, paitsi pyörää on korjattava. Mitään muuta ei kannata korjata, vaan ennemmin ostaa uutena. Lisäksi kannattaa pysyä vuokralla, että kaikki remppa menee vuokranantajan piikkiin.

Vierailija
28/31 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, elämäni parhaan tilin olen tehnyt, kun otin lääkärin työstä palkatonta vapaata ja remontoin itse 3 viikkoa omakotitaloa. Toki sähkö- ja putkityöt ammattilaisella pakollisin osin.

t. Toinen lääkäri

ai ihan TEIT TILIN... no KUKA ne rahat tilillesi maksoi? paljonko maksoi sinulle?

Taidat äänestää demareita kuin noin pahasti taas menee tulot ja menot sekasin. 

Vierailija
29/31 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan jo joskus 20 vuotta sitten, joku laski Talouselämä-lehdessä, että jos henkilöllä pysyy vasara kädessä niin oma autotalli kannattaa itse rakentaa, jos ei tienaa yli 8000 euroa kuussa. Eli kirurgin kannattaa ottaa vaikka palkatonta lomaa rakentaakseen itseelleen autotallin. 

Ja pahemmaksi tämä meni kun laski kaiken. 8000 euroa tienaavan kustannukset on noin 12 000 euroa työnantajalleen ja sitten kun työntekijä maksaa verot, palkkaa timpurin ja timpuri maksaa verot, niin timpurille lopulta jäi joku 2500 euroa käteen. 12 000 siis lopulta yhteiskunta vei lähes 10 000 euroa. 

Vierailija
30/31 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että siellä pikkurempan kustannuksissa on kaikenlaista pakollista tutkimusta. Pitää olla asbestitarkistusta, taloyhtiön vaatimaa rakennustarkastajan tarkistusta jne jne jne. Varmaan se kompostitarkastajakin tulisi mielellään tarkistamaan, että se pikkuremppa on tehty varmasti kaikki maksut suorittaen. Valtio vetää välistä aivan järjettömästi ja estää siten tehokkaasti talouden pyörimisiä. Oma syyttävä sormeni osoittaa sosiaalidemokraatteja, siellä on ollut osaamista rakennella kalliita vermistuksia vuosikymmenet. Eikä se raha edes työllistä ketään tai lisää kenenkään hyvinvointia. 

Vierailija
31/31 |
09.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tienaan huomattavasti enemmän kuin esimerkin lääkäri. Sähkärinä minulla on luottomies, jota lamput myynyt liike aikoinaan suositteli. Hyväksi todettu muihinkin sähköasennuksiin. En ole kuittia kysellyt eikä ole tarjottu. Osaava ja erittäin edukas kaveri, joka tekee hommat huolella. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi