Kotimaa Perhe pakeni Helsingin Itäkeskuksesta – Nyt puhuu äiti: ”Poikani sanat herättivät lopullisesti”
Joidenkin maahan*uutta*ataustaisten lasten käytös oli äidin mukaan niin vastenmielistä, että perheen piti muuttaa Tuusulaan.
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/90b60ec0-a938-4680-8351-fe1d139052e3
Helsinkiläisperhe muutti Tuusulaan, koska poika kieltäytyi aloittamasta yläkoulua Itäkeskuksen peruskoulussa turvattomuuden vuoksi.
Äidin mukaan oppimisympäristö oli Itä-Helsingissä levoton ja ongelmat ulottuivat kodin pihapiirin asti.
Suuri S2-oppilaiden määrä hidasti äidin mukaan oman pojan oppimisen etenemistä.
Helsingin Itäkeskuksessa asuneen perheen mitta tuli täyteen alueen koulujen ongelmista. Sen takia he päättivät muuttaa tänä kesänä Tuusulaan.
Perheen äiti Linda sanoo, että muuton ainoa syy oli se, ettei hänen poikansa suostunut aloittamaan seitsemättä luokkaa Itäkeskuksen peruskoulussa. Pojan piti aloittaa siellä yläkoulu ensi viikolla.
– Poikani sai ihan järkyttävän itkupotkuraivarin, kun Itäkeskuksen koulusta tuli tervetulotoivotus, äiti kertoo.
Lindan nimi on muutettu asian arkaluontoisuuden takia. Hänen henkilöllisyytensä on toimituksen tiedossa. Iltalehti on varmistanut kirjallisesti perheen muuton koulusyiden takia.
Itäkeskuksen peruskoulu on ollut huomion kohteena, sillä Itä-Helsingin koulurajojen muutokset koskevat sitä. Esimerkiksi Puu-Myllypuron pientaloalueen lapset siirtyvät ensi vuonna Itäkeskuksen peruskouluun, mikä on aiheuttanut vastustusta.
Kommentit (689)
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tästä romahduksesta joutuu vielä päättävissä asemissa olleet vastuuseen
Eiköhän se Purra vaan ole oikeassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua miksi tästä villiinnytte. Aina on koulussa kiusattu, milloin ketäkin, yleensä kaikkia, joitakin enemmän kuin toisia. Ei kai kiusaajan etnisyyden pitäisi olla mikään määrittävä tekijä kuinka väärin teko on, vaan kaikki kiusaaminen on yhtä tuomittavaa.
Mitä tulee pk seutuun, niin minä kyllä viihdyn hyvin. Ei ole mitään väliä minkä väriset ihmiset pyörii ympärillä, käytöksen mukaan tuomitsen ihmiset, en värin. Alueellani nykyään jopa yli puolet muita kuin kantasuomalaisia. Itse asiassa ennen oli enemmän häiriöitä, kun oli juoppoja ja mopolla päristeleviä teinejä.
Jotenkin kuulostaa että ette itse asu täällä ja perustatte mielipiteenne mielikuviinne jotka on kenties saatu jostain tietyistä lähteistä..
Ongelma ei ole pelkästää kiusaaminen vaan invaasio.
Mikä ihmeen invaasio? Oletko siis sellainen joka pelkää että suomalaisista tulee eri näköisiä kuin nyt? Koska sehän on aivan järjetön pelko, aina on kansat sekoittuneet ja tulevat sekoittumaan. Ei se ole huono tai hyvä asia, se vain on.
Ei ole viiteentuhanteen vuoteen tapahtunut täällä maantieteellisellä alueella yhtä voimakkaita muutoksia. Ja nämähän eivät olleet nyt mitään luonnollisia vaan pakotettuja. Huomasitko, että ei tänne ennen vuotta 1989 juuri mitään afroja tullut? Ja kyllä on niin, että rotujen tarkoituksellinen sekoittaminen on hulluutta. Viralliset tilastot kertovat, että arfikkalaisten älykkyys on koko kellokäyrän osalta pari keskihajontaa meidän vastaavaa matalampi. Miksi heikentäisit väestöämme noin?
Tiedät varmasti (tai ehkä et?) että nuo testit eivät mittaa kaikkia kansoja tasapuolisesti kulttuurisista syistä, joten tuo vertailu ei ole pätevä. Ja kyllä, elämme nopeiden muutoksen aikoja, se on totta. Mutta niin se on monella muullakin sektorilla, kehitys kiihtyy. Yhdessä pärjäämme kyllä, riitelemällä emme.
Suomalaisetko tässä on riidelleet. Kaikki on tehty mitä tehdä voidaan, ilman tulosta. Saa sillä kehitysavulla. Voisko nyt arvostella välillä sitä toistakin osapuolta.
Vierailija kirjoitti:
Pakko saada monikulttuurisuutta, mutta sit kukaan ei oikeasti halua sitä naapurustoonsa tai lastensa kouluihin.
Naapurustoon tai oman lapsen kouluun sitä ei halua kukaan, ei edes "zuvaitsevaiset". Ongelmaa ei kuitenkaan ole niin kauan kun se ei itseä kosketa. Älähtely alkaa sitten kun monikulttuurisuus alkaa vaikuttamaan "zuvaitsevaisen" elämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tajua miksi tästä villiinnytte. Aina on koulussa kiusattu, milloin ketäkin, yleensä kaikkia, joitakin enemmän kuin toisia. Ei kai kiusaajan etnisyyden pitäisi olla mikään määrittävä tekijä kuinka väärin teko on, vaan kaikki kiusaaminen on yhtä tuomittavaa.
Mitä tulee pk seutuun, niin minä kyllä viihdyn hyvin. Ei ole mitään väliä minkä väriset ihmiset pyörii ympärillä, käytöksen mukaan tuomitsen ihmiset, en värin. Alueellani nykyään jopa yli puolet muita kuin kantasuomalaisia. Itse asiassa ennen oli enemmän häiriöitä, kun oli juoppoja ja mopolla päristeleviä teinejä.
Jotenkin kuulostaa että ette itse asu täällä ja perustatte mielipiteenne mielikuviinne jotka on kenties saatu jostain tietyistä lähteistä..
Mikä ihmeen invaasio? Oletko siis sellainen joka pelkää että suomalaisista tulee eri näköisiä kuin nyt? Koska sehän on aivan järjetön pelko, aina on kansat sekoittuneet ja tulevat sekoittumaan. Ei se ole huono tai hyvä asia, se vain on.
Kyllä, se on pelko. Järjellinen suomalainen haluaa säilyttää kulttuurinsa ja pitää suomen länsimaisena sivistysvaltiona. Ei lähi-idän ja Afrikan ghettona
Voi hyvää päivää sinun kanssasi :) Siis luuletko että ihmisen potentiaali riippuu hänen etnisyydestään? Että jos afrikkalainen lapsi saa hyvän koulutuksen suomessa ja riittävän kielitaidon, niin hän silti vain tahtoo asua savimajassa ja tanssia heimotansseja :D Kukakohan tässä on se sivistymätön ;)
Rakastamasi ajatus on kumottu tieteessä. 1990-luvulla järjestettiin USA:ssa kokeita, joista kaltaisesi olivat innoissaan ennen kuin saatiin tuloksia. Valkoisten keskiluokkaisten kasvattamat neegrolapset pärjäsivät aluksi hyvin saamansa tuen ansiosta, mutta törmäsivät luonnollisiin kattovaikutuksiin. Kannattaa lukea, mitä jo Albert Schweitzer aikoinaan kirjoitti aiheesta: voimme pakotttaa ne siviloitumaan ja pukea kauniisti, mutta ilman jatkuvaa työstämistä ne palaavat luonnontilaan. Niille annettiin omassa maanosassaan itsenäisyys 1960-luvulla. Entinen kukoistus on pääsääntöisesti muuttunut romukasaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole viiteentuhanteen vuoteen tapahtunut täällä maantieteellisellä alueella yhtä voimakkaita muutoksia. Ja nämähän eivät olleet nyt mitään luonnollisia vaan pakotettuja. Huomasitko, että ei tänne ennen vuotta 1989 juuri mitään afroja tullut? Ja kyllä on niin, että rotujen tarkoituksellinen sekoittaminen on hulluutta. Viralliset tilastot kertovat, että arfikkalaisten älykkyys on koko kellokäyrän osalta pari keskihajontaa meidän vastaavaa matalampi. Miksi heikentäisit väestöämme noin?
Kyse on kansanmurhasta. Suomen tuhoamisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vihervasemmistolaiset arvot;
Hallitsematon maahanmuutto
Huumeet lapsille
Sukupuolisekava nuoriso
Koulutuksen alasajo
Islamin ylivalta
Valtion konkurssi
Suurtyöttömyys
Kehitysmaalainen elintaso
Kadoksissa ollut Persujen vaaliohjelma vihdoinkin löytynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tiedät varmasti (tai ehkä et?) että nuo testit eivät mittaa kaikkia kansoja tasapuolisesti kulttuurisista syistä, joten tuo vertailu ei ole pätevä. Ja kyllä, elämme nopeiden muutoksen aikoja, se on totta. Mutta niin se on monella muullakin sektorilla, kehitys kiihtyy. Yhdessä pärjäämme kyllä, riitelemällä emme.
Valitettavasti kuilu on niin suuri että pysykööt Afrikan kansalaiset omalla maanosallaan
Jo siksi ettei rahat riitä ja kun ne loppuu ollaan kehitysmaalaisia itsekin. Tämä ilman sarvia ja hampaita sanottuna.
Riikkuli hommas meidät jo tarkkikselle....
Sinulaineselle määkivälle lampaalle on sama mihin sinut hommataan mää-mää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulijoille olisi pitänyt arpoa asuinkunta mihin tuet sidottu. Sitten kun itse tienaavat rahat voivat asua omalla rahalla missä haluavat. Kyllä pikkukunnassa 10-20 tulijaa oppii olemaan ja suomea puhumaan kun on pakko. Edes kaupankassa ei englanniksi palvele.
Pitäkää hyvänänne vaan siellä pk- seudulla, tehän niitä vihervassareita eniten siellä äänestättekin, joten saatte, mitä olette tilanneetkin. Ja osanottoni heille, jotka eivät tuohon porukkaan kuulu, teitä käy syyttöminä sääliksi.
En ole koskaan äänestänyt vassareita enkä muitakaan mölö-puolueita. Olen sen verran vanha että olen nähnyt miten oma kotiseutuni on muuttunut kabuliksi vuosien aikana. Itku meinaa joskus päästä kun kävelee omia lapsuusajan katuja ja enemmistö on nykyään tummanpuhuvia mölöttäviä muukalaisia jotka mulkoilevat suomalaisia. Miksi me annoimme tämän tapahtua?
Saksalainen ystäväni sanoi samaa kotiseudustaan, että surettaa kuinka likaista ja rauhatonta nykyään on, ja kuinka nopeasti sekin tapahtui (hän ei ole vanha kuten en minäkään). Ja niiden propaganda mölötykset tornista, jotka nykyään tulee saksan kielellä, pelottaa häntä koska nyt hän ymmärtää niitä.
Kuulee ääniä.
Suomi on jo kehitysmaa ja sellaiseksi jääkin