Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAMMIMASUJEN TO-SU

02.10.2008 |

Ehdinpäs kerrankin aloittaa uuden pinon! Täällä elellään viikkoa 25+1 ja tuntuu, että tämä raskaus on kestänyt jo kaksi vuotta! Vaivoja kun on piisannut.

Närästys alkoi jo puolivälissä raskautta ja pahenee vaan. Mutta kamalinta on tämä nuha ja tukkoisuus, jota on kestänyt jo kolme kuukautta! Ei auta kortisonisuihkeet eikä mikää luvallinen, joten laitan iltaisin yhden suihkauksen nenäsuihketta kumpaankin sieraimeen, jotta saisin nukuttua. Päivät sitten olen tukossa ja tuhisen ja työnteosta (olen puhetyöläinen) ei meinaa tulla mitään...

= (

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa kerkeän tännekin kirjoitella! On vaan ollut niin kiirettä viime aikoina.

Tämä viesti on nyt ihan kokonaan omaa napaa, kun en ole kerennyt teidän tämänviikon kuulumisianne edes lukea!

Olotila on tällä hetkellä jonkinlainen. Ei hyvä, eikä huono. Hb tippui sitten aika rytinällä. Ensin oli 140 ja nyt 106. Eli olen aika väsynyt ja heikottaa. Töissä olen kuitenkin ollut, mutta kohta en kyllä varmaan jaksa. Supisteluja tulee silloin tällöin.

Painoa on kertynyt 2kg lähtöpainosta. Eli aika vähällä olen vielä päässyt, vaikka syön esim.suklaata melkeinpä joka päivä!!

Esikon nukkumisen kanssa on ollut ongelmia...ei meinaa nukkua enää kunnon yöunia. Ja ikää on vähän alle 2v. Itse kun olen tosi väsynyt ja kaipaan lepoa ja unta nyt paljon, niin aika tuskaa on välillä kun en saa nukkua ja töissä pitäisi jaksaa vielä käydä. tulipas valitusta...oho.

Alle kaksi kuukautta ja saan jäädä mammalomalle...IHANAA!!! Odotan siitä jo niin paljon!!!

Toivottavasti teillä mammat on asiat paremmin kuin minulla....Iloista päivää kaikille!! nauttikaa syksystä! =)

rv24+3 (muistaakseni!?)

Vierailija
2/18 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... jotenkin tässä tosiaan laskeskelee päiviä vuoden loppuun... 3 kk vielä, jäiks! Eli jokseenkin pitkältä tuntuu aika tammikuuhun minunkin mielestäni.

Valvottaako muiden masukit jo tässä vaiheess...?! Tämä kaveri heräilee aamuyöstäkin, jos liikaa liikun sängyssä liikaa, ja aloittaa melkoiset kekkerit. Ja potkut kun jo tuntuvat, eivät ole mitään hipaisuja... siinä sitten tämäkin aamuyö valvottiin, kun esikoinen 5 v herätti klo 4, masukki mekasti tämän jälkeen oman aikansa, kakkonen 3 v herätti viideltä ja unihan ei tahdo tulla silmään sitten millään... *huokaisu*

Dazka 24+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

29.12.tjw-----------------28v--------eka-------------Jorvi

1.1.kimmi----------------33v--------viides----------K-SKS

1.1.ninette---------------30v--------toinen----------TYKS

2.1. -meea-87-----------?----------eka-------------OYS

3.1.noffetus--------------26v-------eka-------------TAYS

5.1.jasper08-------------26v-------kolmas--------kättäri

6.1.trio---------------------38v-------kolmas--------kättäri

7.1.Eno-Elmeri---------35v--------toinen---------Jorvi

8.1.döner78-------------30v--------toinen---------hyvinkää

8.1. duffeli----------------34 v-------toinen---------TYKS

9.1. Tii75-----------------33v--------toinen---------KOS

11.1.Anni09-------------31v--------eka--------------kättäri tai NKL

12.1.tepa84--------------24v-------eka-------------TAYS

13.1.mae3---------------27v-------kolmas--------kättäri

13.1.ela-------------------26v-------eka-------------TYKS

13.1.minnikki-----------24v-------neljäs----------SatKs

13.1.puhkarhu----------31v-------toinen---------LKS

14.1.pineli----------------37v-------toinen---------kättäri

14.1.Ronjakasperi-----32v-------eka-------------Oys

14.1.Niinanii-------------34v-------toinen---------naistenklinikka?

15.1.3xäippä74---------34v-------viides----------Seks

15.1.footprint74---------34v-------seitsemäs---?

15.1.äitiliini2004--------24v-------kolmas-------kättäri

15.1.amelie--------------21v-------eka-------------Oulu

15.1.Charlie-------------32 v------toinen----------ulkomaa

15.1.Sipis----------------41v.--------eka------------Porvoo

16.1. IirisKukka---------?-----------toinen---------NKL

17.1.Pinkspinks--------26v-------toinen---------KOS

17.1.Kohka--------------31v-------toinen---------Seks

17.1.Laura 1981-------26v-------kolmas-------tammisaari

18.1.kesämamma83-24v-------toinen---------SAS

18.1.winterangel-------31v-------eka-------------?

19.1.Nasu----------------28v-------kuudes-------Jorvi

19.1.lootuskukkanen-27v-------kolmas-------jorvi

19.1.Dazka--------------31v-------kolmas-------VKS

19.1. Littlestar----------31v-------eka------------ulkomaat

19.1.MOELPA----------??v--------toinen---------?

20.1.Thilia-thalia-------26v-------eka-------------KSKS

20.1.Peppi_82----------25v-------kolmas-------OYS

20.1. Lila82--------------26v-------eka-------------NKL

20.1penelope77-------??v-------?----------------SatKs

20.1.basilika5----------32v-------neljäs---------kättäri

20.1. Salsatar----------27v-------toinen----------OYS

20.1.Maaju--------------33v-------toinen----------K-SKS

21.1.Peregriina--------25v-------eka-------------TAYS

21.1.krista_81----------27v-------eka-------------Lohja

21.1. mamti81----------27v-------neljäs---------KOS

21.1. Salama-78-------29v-------eka------------KOKS

22.1. Sinnuli-------------31v-------eka-------------Naistenklinikka

22.1. maimu-------------24v-------toinen---------PKKS

22.1. Ahemo-------------??v-------kolmas-------Hys

23.1. Vauhtiviuhti-------23v-------eka-------------Hys

23.1. Ama-riia-----------27v-------toinen---------K-SKS

24.1. eikkuli80----------28v-------kolmas--------SEKS

25.1. milo84-------------23v-------eka-------------kättäri?

25.1. jonna-78----------29v-------seitsemäs---PKKS

25.1. Blomma-76------32v-------toinen---------Lohja

25.1. raisa78------------29v-------toinen---------PKKS

25.1. Mittu-maari-------26 v------toinen----------TAYS

25.1. kerveli-------------33 v--------eka-----------Jorvi

26.1. aino-maaria------23v-------eka-------------Tays

26.1. vilivilijonkka------21v-------kolmas--------pkks

26.1. Marie1981-------27v-------eka-------------Hys tai Tays ?

26.1. MamaLady------26v--------eka------------- ?

26.1. Shei----------------22v-------kolmas--------ulkomailla

27.1. pibii-----------------33v-------toinen---------TYKS

27.1. Ahava-------------------------toinen-----------Naistenklinikka

28.1. Emmuli81--------26v-------toinen---------TAYS

28.1. pumpuli85--------23v-------eka-------------Seks

28.1. Stiina--------------31v-------toinen----------NKL

29.1. ukku---------------34v-------kolmas--------TAYS

29.1. curious------------33v-------toinen---------PKKS

29.1. Pantsa------------31v-------toinen---------NKL

29.1. miuwau-----------33v-------kolmas-------SKS

30.1. hömppä82-------26v-------eka-------------OYS

30.1. Minna_J----------30v-------kolmas--------Hyvinkään sair.

30.1. Hiirulainen-------33v-------kolmas-------KOS

30.1. KainoElvi---------37v-------viides----------?

30.1. Marlene-----------27 v------toinen---------TYKS

31.1. Jaffa76------------31v-------kolmas-------KOS

31.1. JB72 --------------36v-------neljäs---------K-HK

Vierailija
4/18 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin pitään taukoa siivouksesta, yritän tehdä kaikkee semmosta mitä ei yleensä tuu tehtyä, kun poitsu mummulla nyt päivällä. Lähti jo aamusta isin kaa sinne ja sain nukkua melkein puoli yhteentoista, vitsi mitä luksusta!

Jaffa: Voi kun voisin jeesata, voisin ihan hyvin tulla tyttöjä hoitaan, että pääsisit lääkärille.. mut taitaa olla matkaa jonnin verran :)

MOELPAn kuulumisia oli kiva lukea pitkästä aikaa, oot niin jäänyt mun mieleen jo sieltä kuumepuolelta.. olipas sulla hb tipahtanut, ihmekös vähän voi olla heikko olo! Jaksuja!

Dazkalle jaksuja väsyyn.. kiva, kun jo masussakin aloitetaan äitin valvottaminen, huoh ;)

Ei kait muuta kuin keittiön kaakeleiden pesuun tai siis pyyhkäisyyn, eikös tuokin oo hyvä joskus tehä..... Tuun varmaan taas jossain vaihees tauolle siivouksesta ja lueskeleen kuulumisianne, et kaikki mukaan, hep :)

Emmuli rv 23+1 ja poitsu tasan 3 v tänään, äitin vauva, nyyh :)

Vierailija
5/18 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne vauvat kasvaa. Tuli mielee tost Emmulin viestistä... Omakin "vauva" on 3v jo reilu kuukauden päästä. Ei sitä joskus ajatellu ku joku sano, että vauva-aika menee nopsaan!

Mulla on tuolla riisit viä kiahumas ku teen porkkanalaatikkoo, se on NIIN herkkua :P Täytynee kuitenki tehä viä uus satsi jouluks ku mä voin syädä sitä iha millo vaa. Lanttuhommelitki pitää tehä jouluks. Maksalaatikkoo en suostu tekee, tykkään siitäki mut en sen tekemisestä.

Mullekin voi tuoda hoitoon hetkeks lapsosia, vaan ei taida kukaa olla täält päinkää oikee? Ei meit muistaakseni oll ku muutama TYKSii menijä...

Enivei, pitäs postiki hakee ja sataa iha tuhottomasti :( Iltapäivällä tiedossa (taas) "mukava" hetki eri vakuutusyhtiössä... kilpailu pitää mielen virkeenä niillä. Oli muuten aika hanurist, et ei saatu Pohjolast enää toiselle vauvavakuutusta eikä ollu ees mitää syytä kerrottu. Luki vaa et liian riskialtista ;{ Sellane äijä ku on ollu siä töis ja tehny meiän ne kaikki vakuutukset sano, et ei sen edellisen raskausmyrkytyksen pitäs vaikuttaa...

Hauskaa päivänjatkoo siivoojille ja työn raskaan raatajille, ootte ihanan reippai :)

Marlene ja massu 22+6

Vierailija
6/18 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multakaan ei ole kohdunsuuta tarkistettu, enkä ole vielä tavannut minkään sortin lääkäriä tämän raskauden merkeissä. Kätilö on tehnyt molemmat ultrat. Neuvolassa terkka sain, että lääkärille mennään meillä viikoilla 26-28, mutta jos on jotain vaivoja, esim. supistuksia, niin sitten *pääsee* jo aiemminkin. Ja tuosta lääkärintarkastuksesta tämä terkka sanoin reippaasti, että eihän siinä muuta kun että lääkäri kopasee kohdunsuun tilanteen... härski sanonta, yök.

Ja sitten ON:

Mulle tuli tänään houkutteleva tilaisuus lähteä Saksaan seminaarimatkalle joulukuun alussa. Piti miettiä ihan, että jaksaisko sitä ja pohtia mikä mahtaa olla vointi viikolla 32. Tulin sitten siihen tulokseen, että viisaampaa on jäädä kotiin tällä kertaa. Esikollekin olisi pitänyt pyytää mummi ja ukki kaveriksi, kun mieskin on lähdössä samalle reissulle (meillä on sama ala ja työpaikka). Vointi on nyt hyvä, mutta mistä sitä tietää mitä vaivoja tuolloin on... vähän kyllä silti harmittaa.

Pomollekin kerroin pari viikkoa sitten, että virkavapaata olen hakemassa, ja sain samalla hyviä uutisia, että mun projekti siirtyy automaattisesti äitiysvapaan vuoksi. Tosi hyvä juttu mun kannalta, sillä muutoin työsuhde olisi loppunut ensi vuoden lopussa, ja loppu vauvavapaasta olisi mennyt uutta työpaikkaa metsästäessä. Tällaistä tämä pätkätyöläisen elämä... joskus onneksi päivä paistaa vähän risukasaankin. Toisaalta vähän tuntuu kurjalta miettiä töihinpaluuta jo ennen kuin vauva on edes ensimmäisen rääkäisyn päästänyt. Mites te muut työläiset olette ajatelleet pitää töistä vapaata?

Curious

23+2

Vierailija
7/18 |
02.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kotosalla taman paivan, ihan poikki kun oksentelin viime yon ja sitten paivan nukuin ja oksentelin vuorotellen - toissa onneksi riittaa ymmarrysta, mutta mitenkahan pitkalle ne oikein venyy? Tama on jotenkin nyt pahentunut taas kun olen viikolla yksin ja kuitenkin haluan aina ne 2 arkipaivaa joita en ole toissa ja tytto ei ole paivakodissa puuhata kaikkea hanen kanssaan - siita sitten seurausta nakojaan etten toihin kykene seuraavana tyopaivana. Kylla kovasti jo odotan marraskuun loppua ja lomaa!!!!!! Ja sita etta mies on takaisin samalla paikkakunnalla toissa joulun jalkeen!

Curious kyseli vapaista. Taalla aitiysloma taitaa olla lyhyempi kuin Suomessa tai siis ainakin ei ole siihen paalle niita muita vapaita niinkuin Suomessa - 9 kk on aitiysloma ja paalle voi pitaa 'omaa lomaa' 3 kk, mutta sen jalkeen pitaa palata toihin jos saman tyopaikan haluaa pitaa. En ole viela tehnyt mitaan paatoksia, mutta en ainakaan aio lisata tyopaivia - oon tykannyt tasta 3 pv / viikko jarjestelysta, mutta voi olla etta en palaa toihin ja etsin sitten uuden paikan muutaman vuoden paasta - katsellaan sitten ensi syksyna milta silloin tuntuu.

Nyt lahden kuitenkin jo nukkumaan vaikka kello ei taalla viela ole edes yhdeksaa mutta haluaisin yrittaa jaksaa toihin huomisen mammavesijumpan jalkeen (jos jaksan sinnekaan lahtea?)

Charlie rv 25

Vierailija
8/18 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aamuvarhaisesta toiminut taksi-kuskina, vein miehen lätkä harjoituksiin kukon laulun aikaan ja sitten esikon kahdeksaan kouluun...seuraavaksi pitäisi lähteä eskariin ja sitten kauppaan. Vettä sataa mutta onneksi siellä on kuitenkin lämmintä.

Neuvolassa käytiin alkuviikosta, kaikki oli ok. Hemppa oli vähän pudonnut mutta niin aavistelinkin ja nyt sitten on rauta käytössä. Sydän äänet kuuluivat terhakoina ja vauveli potki doppleria minkä ehti :D Painoa oli tullut 3kg!!!!!!!!, mutta sekin on suurin osa turvotusta ja tuo lisäys kun tulee alkupainoon niin ei mitään hätää.

Suonikohjut vaivaavat todella, nyt on tullut sellainen paukama juuri polven sivulle ja se on niin kipeä ettei voi koskeakkaan. Illalla jalat ovat tosi väsyneet ja särkevät, onneksi on se lääkäri ultra piakkoin niin voin valittaa. Ja jos ei tästä helpota menen aikaisemmin. Kiva vaan kun just olin neuvolassa olisin siellä voinut ottaa puheeksi, mutta kun ei ollut silloin näin pahana.

Joku odottaa Tammikuuta jo malttamattomana, minulla toinen mieli aika tuntuu menevän kuin siivillä...juurihan plussasin ja nyt sitten jo lähettelin kelan papereita. Hauskaa sinänsä että nyt tuli taas uusi laskettu aika raskaustodistuksessa oli 29.1, menkoista laskettuna 30.1 ja äippäpolin lääkärin mukaan 31.1...mutta mennään tuon viimeisen mukaan, loppumetreillä kun päivien laskeminen varmasti on yhtä tuskaa

Jahas kuopus tuolla huutelee heränneensä...täytyypi lähteä noutamaan.

Mukavaa viikonloppua kaikille.

JB72 & KeKe 23viikkoa

Vierailija
9/18 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dazka: Mullakin maha-asukin liikkeet on voimistunut hurjasti, en tiedä että herättääkö se mut öisin, vai onko niin että herään muusta syystä ja sitten vain huomaan kuinka aktiivista elämää mahassa pidetään. Koko viikon oon nukkunut vähän katkonaisesti. (Anteeksi käytän ja tulen käyttämään sanaa se, toisille on tärkeetä, että sanoo hän, mutta se ei sovi mun suuhun.)

Curious kyseli vapaista. Jos ajattelisin normaaliin tapaan, niin 9kk olisi maksimi ja sitten pitäisi jo päästä ansaitsemaan rahaa, mutta luulen, että lapsen tulo muuttaa mua niin, että sitten menee asiat uuteen tärkeysjärjestykseen. Ainakin vuoden aion olla kotona. En edes tiedä haluanko takaisin samaan työpaikkaan, sillä nyt olisi hyvä mahdollisuus muuttaa myös paikkakuntaa. Välillä mä nautin työstäni ja sitten toisinaan en voi sietää nykyajan rahantekemistä, mutta kai se on kaikkialla liike-elämässä samanlaista.

Mies opiskelee sivutoimisesti ja niillä on mahdollisuus myös lähtee ulkomaille vaihtoon, mä innostuin heti. Itse oon ollut Espanjassa ja Etelä-Amerikassa vaihdossa ja mulle sopis erittäin hyvin, että lähdettäis Espanjaan ensi kevääksi (siis synnytyksen jälkeen) tai/ja sitten syksyksi. Mies ei vielä lämmennyt ajatukselle, mutta siihen mä oon jo tottunut, se tarvii aikaa.

Ihanaa kun on perjantai!

Marie 23+4

Vierailija
10/18 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa,

Täällä seurataan mahan kasvamista enemmän kuin tehdään töitä.

Kysymys muille: onko liitoskipuja? Eilen juuri mietin että onpa kumma kun ei missään tunnu. Ja sitten NAKS: laitoin kumisaapasta jalkaan seisoen yhdellä jalalla ja yhtäkkiä tuntui, kuin häpyluu olisi murtunut kahtia. Kuului oikein naksahduskin :( Meni melkein jalat alta ja oli kiva yrittää "kiiruhtaa" junalle pylly pystyssä kun sattui niin vietävästi. Kivut eivät ole juurikaan helpottaneet, tosin ei enää henkeäsalpaavaa kipua ole :/

Joko on nimet valittu :)? Meillä miehen kanssa mietitään nimeä pojalle kovasti. Mä haluisin jotain erikoista ja mies jotain tuikitavallista. Luulenpa että päädymme kompromissiin: etunimi tavallinen ja toinen nimi vähän erilainen, ei tosin mitään erikoisuutta tavoittelevaa (ei siis Pupu, Mursu tai Kauris).

Osoite on varmaan tuttu, mutta hauskaa ajanvietettä on katsella nimitilastoja www.vaestorekisterikeskus.fi -osoitteen nimipalvelusta. Sieltä löytyvät muuten nuo eläimetkin...

Aurinkoa sadepäivän jälkeen ja rauhaisaa viikonloppua toivottaa,

döner ja Sumu-Samuli viikolla 27

Vierailija
11/18 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marlene lähetäppäs mullekin porkkanalaatiokkoa, nam! Onko hankala tehä? Jos vaikka harkittis jouluks vaikka kyl tykkään ihan niistä valmiistakin ja toisaalta tuskin enää jaksan joulukuussakaan ;D tehä mitään ylimääräistä.. eilinen siivous koitui illalla ja yöllä hirveiks lonkkakivuiks, auts.

Eli täällä on liitoskipuja, lonkat huutaa hoosiannaa iltaisin ja häpyluu välillä vihloo, nyt ei oo vähään aikaan, paitsi tänään.. liekö se siivous ja sit mietin, kun miehen kaa vähän peittoja pöllytettiin, et oisko se vähän vaikuttanut jotenkin :)

Mulla ei siis mitään asiaa.. tulin vain toivottamaan hyvää viikonloppua!!

Nyt tanssiin ton meidän kolmevuotiaan kanssa energyn tahtiin, tanssiminen muuten kans teki tuolle häpyluulle vähän kipiää.. Mut ois ihan kiva vie hetki pystyä jytäileen normisti ;)

Emmuli rv 23+2

Vierailija
12/18 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Charlielle jaksuja pahanolon kanssa!!

döner mm. kommentoi liitoskipuja... mäki niist jo oon valitellu ja pahemmaks menee. Eile illal oli tosi hankala oikeest kävellä ollenkaa :( mihi se täst viä yltyy?

Emmulille voisin laittaa porkkanalaatikkoo jos sen sais tän postin kautta tuleen. Oli ihan sairaan hyvää ;P Eikä todellakaa oo hankala tehä koska mäki siit suoriuduin :) en todellakaa oo mikää kokki kolmone. Keitellää vaa porkkanat ja riisit, sit survotaa porkkanat ja heitetää joukkoo riisii, siirappii, kermaa, maustei ja uunii... HERKKUU!! Mä tei kyl nii vähä et pitää tehä runsaasti jouluks lisää samoin ku lanttuu.

Neuvolas kävin aamupäiväl. Hb noussu vähä (kiitos raudan), paino noussu viikkoo kohde liikaa (kiitos vkl herkkujen), paineet vähä noussu, pissas oli vähä leukkarei, mut enpäs ollu pessy ennen purkitusta ni saatto tulla siitä. Kaveri oli vilkas liikkeinen ja innostu kuullessaan dopplerin, heti piti alkaa sitä tuuppimaan ja potkimaan :)

Mä sanoin sille terkalle, etten haluis sitte perätilasynnytyst ku tää kaveri istuu ku tatti edellee, kertaakaa ei oo kääntyny, ni se sano et seurataa sitä ja katotaa sit TYKSii aika jutustelemaa. Onk teil kellää kokemust perätilasynnytyksest?? Sitte sain seuraavan ajan kahen viikon päähän ja eka lääkärin kolmen viikon päähän. Seuraavat jotenki tiheemmi ku viimeks oli se toksemia.

Hauskaa viikonloppuu! Mä isken takalistoni sohvan nurkkaan ja luen ton uude vauva-lehden :)

Marlene ja massu 23 tasan!

Vierailija
13/18 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaan taustaillut pari päivää ku ei ole kummempia itselle kuulunut... Mitähän kaikkee mun piti muistaa kommentoida. :)

No nimi asiasta, että minä herään joskus yölläkin pohtimaan nimiä...ensin oli niin selvää se nimi, mut sitte ei kuitenkaan. Taas oli vähä aikaa yks nimi mielessä, mut sekään ei enää niin innosta. Hankalaa. Ja minä haluan erikoisen nimen ja mies haluaa tavallisen. Siinä sitä on pohtimista. :D

Maha on kasvanut hurjasti. Napa alkaa olemaan aika littanana...saas nähdä pullahtaako ulos joskus tässä. Ja mahassa möykätään kovasti. Toissa päivänä en löytänyt dopplerilla sydänääniä, mut sitten eilen löytyivät ja koko ajan kyllä kuului liikkeen äänet ja potkuja satelee päivässä tasaiseen tahtiin.

Koen itseni etuoikeutetuksi, ku saan aamulla nukkua ku ei tarvi nousta muuta kuin kotihommiin. (ku luin teidän muiden öistä) Mut kyllä se rakko ja vaavikin jo herättelee yöllä pariin otteseen. Ja kaiken maailman huolet. Alkuviikosta oli vähän ikävämpi tapahtuma ja menin ihan itkupaniikkiin ja sitä hermostui lisää vain siitäkin, kun ajatteli, miten minun huoli, ressi ja pelko vaikuttaa pikkuiseen... Mut onneksi tilanne meni ohi ku kaveri tuli tueksi hetkeksi. Niinku siis taas yksin olen, ku miehellä työviikko menossa. Tulee kotiin vasta sunnuntaina. Ikävöintiä siis riittää....

Kelan paperit meinas lentää mulla seinään ku ne on niin hepreaa aina ja järki meinas mennä!! Pitää ensi viikolla miehen kaa kattoa niitä yhdessä ja käydä vaikka kelalla kyseleen... Eipä mulle sieltä juuri mitään rahaa tuu, ku ei oo ollu tuloja... se minimi nyt kuitenkin.

Mullakaan ei oo ollu vielä yhtään neuvolalääkäriä. Ultrat teki lääkäri ja silloin katsottiin kyllä kohdunsuun tilannetta. Vissiin se ensi keskiviikkona neuvolassa nyt varataan se aika. Minuakin kiinnostais mitä siellä sitte tapahtuu? Ja iik ku taas pitää puntarille mennä neuvolassa....kotivaaka näyttää kiloa lisää viime neuvolakäyntiin. Mulla on neuvoloita nyt vähintään se kerran kuussa ja kuulemma pian aletaan näkemään kahden viikon välein... Täällä niitä sitten vissiin on enemmän. Mut eipä tuo haittaa...

Vauva on mielessä koko ajan melkein ku kerta liikkuukin koko ajan. Pelottaa jo se kuinka sitä rakastaakin jo vaikkei olla edes tavattu. :) joku voi kuitenkin aina mennä vikaan, mut niinhän sitä voi itsekkin jäädä milloin vain vaikka auton alle, niin ei kannata turhaa murehtia.

Vaivoja tällä hetkellä on jalkojen kutina ja se hengenahdistus... ja koko ajan nälkä ja varsinkin herkkunälkä. Pitää mainita nuista ensimmäisistä vaivoista neuvolassa ensi viikolla....

Onneksi appivanhemmat tulee kahville kohta, niin saan niiden varjolla syödä eilen leipomaani porkkanapiirakkaa. :D

Mukavaa viikonlopun alkua kaikille!

Amelie ja Martti-poika rv 25+3

Vierailija
14/18 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys täältäkin.

Emmulille kiitti :-) Nyt oon jo paljon pirteempi. Mun vanhemmat otti tytöt vuorokaudeksi hoitoon, niin sain levättyä ja rauhoittua. Pyörtymiskohtauksia ei ole nyt tullut.

Liitoskivuista; pikkusen niitä on täälläkin mutta viimeksi ne alkoi tosi pahana rv 25 jälkeen. Nyt pääsin itse vähän jumppaamaan kun sain olla rauhassa ja se teki tosi hyvää!! Nyt vaan reidet on aikas kipeenä.

Neuvola on mulla maanantaina, sinne puntariin taidan kieltäytyä menemästä, voikohan kieltäytytä ;-) ärsyttää vaan se painon vahtaus kun tosiaan on jo 8 kg tullu.

Kela-paperit saan minäkin sitten ja nyt on jo palkkatodistus kourassa että voi lähettää paperit sitten kerralla kaikki. Pakkauksen otan tälle kolmoselle, kakkoselle en ottanut mutta nyt ei oo enää mitään vauvakamoja jäljellä.

Huutiksesta sain yhden hoitopöytäviritelmän alakertaan, yläkertaan on jo ostettu.

Mutta ihana perjantai ja viikonloppu edessä vaikkakin lasten kanssa yksi mutta silti. Ja siivooja käynyt tänään niin koti on siisti, yes!

T.Jaffa rv 22+6

Vierailija
15/18 |
03.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi tosi pitkästä aikaa kirjoittelen tänne. Päivittäin olen käynyt lukemassa teidän muiden tekstejä.

Amelielle piti kommentoida kun kerroit että jalat kutisee. Kutiseeko sinulla jalkapohjat? Tai kämmenet? Jos sulla kutisee jalkapohjat ota yhteys neuvolaterkkaasi niin se laittaa susta lähetteen labraan maksa- ja sappihappoarvojen tarkistukseen. Kutina saattaa johtua raskaushepatoosista, joka on maksan toiminnanhäiriö ja ilmenee jalka- ja kämmenpohjien kutiamisena sekä pitkään jatkuessa koko vartalolla voi olla kutinaa. Yleensä se voi ilmetä hieman myöhäisemmässä vaiheessa, mutta kannattaa varmistaa jos kutinaa on jalkapohjissa. Tosin voi olla että ihosi on vain kuiva.

Mulla on kanssa närästys vaivannut muutaman viikon. Ei kovin pahana, mutta tuntuu silti epämiellyttävältä, Ei ole koskaan aiemmin ollut närästystä. Supisteluja tuli pari viikkoa sitten ekan kerran ja silloin tuli yhden illan aikana tosi monta kivutonta supistusta peräkkäin. Olin siivonnut ja ilmeisesti rasittanut itseäni liikaa.

Alaselkäkivut on myös vaivanneet. En ole kyllä juurikaan tehnyt mitään liikunnallista. Kukas se jumppaohjaaja olikaan täällä.. Millaisia selkälihasliikkeitä voisi harjoittaa kotona? Tekisi varmaan hyvää tuolle selälle jos jumppaisi.

Kelan paperit lähetin työnantajalle eteenpäin ja nyt vain odotellaan että paketti tulisi joskus postissa.

Moni on tuskaillut painonnousun kanssa täällä. Samaa olen hieman itsekin tuskaillut. Lähemmäs 8kg on tullut painoa tähän mennessä. Painoindeksi oli ennen raskautta 24.

Käytiin 4 D ultrassa ja siellä varmistui että tyttö on tulossa :) Tyttöfiilis mulla on kokoajan ollutkin. Kertoi vauvan olevan sirokokoinen, 617g painoi 24+0rv. Meinasi, että jos jatkaa samaa kasvutahtia syntymäpaino olisi 3,000-3,300g välillä. Masu on kyllä kovasti omasta mielestä kasvanut. Oma terkka tosin mittasi mun sf-mitaksi 15,5 22+2rv. Eli meni alle alakäyrän. Taisi tulla mittavirhe sille.

Sellaista olisin kysellyt, että miten teillä on peittoja heiluteltu raskaaksi tulon jälkeen? Onko ollut vilkkaampaa vai vaisumpaa? Meillä on ollut hiljaisempaa..en tiedä tuntuuko miehestä jotenkin oudolta kun masu on hieman edessä ja vauva siinä.. vaikka kertoo, ettei häntä häiritse.

Hyvää viikonloppua kaikille ja jaksamista!

T:Lila82 +neiti 24+3rv

Vierailija
16/18 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli tässä mieleeni, että tuleeko se äitiyspakkaus mihin? mistä se pitää hakee? Mä oon vähä tietämätön, näin ensimmäistä odotollessa.

Mulla on nyt lenkkeillessä ruvennut mahaa veteään ja pistään. On pitänyt alkaa kävelemään ihan rauhallisesti.

Meillä noi sänkyhommat on hieman hiljentyneet, jotenkin kummallakin kiire töissä ja aika väsynyt on illalla. Ehkä siis ihan normaalia.

Mulla ei ole viä ollut kertaakaan neuvolalääkäriä, ensimmäinen on nyt viikolla 27.

Mutta täytyy palata kirjoittaan opinnäytetyötä! Hyvää viikonloppua kaikille!

Vierailija
17/18 |
04.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo saanut kirjotettua mitään aikoihin, oon kyllä aina välillä lueskellut kaikkien kirjoituksia. Jotenkin on vaan ollut ihan tosi väsy, siis nukkuisin koko ajan.

Vissiin kun ei alkuraskaudessa ollut väsymystä niin se on tullut nyt sit vaivaksi :(

ON:: Voi hyvin ja paksusti mulla on sellanen möhköfantti olo ollut viikon, nyt siis alkaa maha jo painamaan, mutta niinhän se kuuluukin.

Liikkeitä ei todellakaan tartte metsästää, Tämä kaveri tykkää potkia alaspäin vähän niinkun takapuolen puolelle ja se tuntuu kyl aikas kamalalta. Yöllä en oo herännyt pitkään aikaan nukun kun tukki.

Välillä tulee sellanen hassu fiilis et ihan kohta sitä joutuu oikeesti synnyttämään TAAS..... Taitaa mulle tulla pikku paniikki jossain vaiheessa, noh kyllä siitä taas selvitään ja tietty siitä saa palkinnon.

Mukavaa viikonloppua kaikille

T:Lootuskukkanen ja Aada rv 24+5

Vierailija
18/18 |
05.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanan aurinkoinen iltapäivä oli täällä päin Suomea. Saatiin vähän haravoitua pihaa ja kyllähän noita lehtiä pihaan jäi vielä jäikin joten urakka jatkuu..

Olipas mukava, vaikkakin rankka viikonloppu. Jalat oli ihan puhki kun kaksi päivää putkeen rampattin kaupoissa ja yöllä en tietystikkään saanut nukuttua hotellissa kunnolla vaikka kaikki mahdollisuudet siihen olisi ollutkin. Oli kuitenkin ihanaa huolehtia vain itsestään, syödä hyvin ja parantaa maailmaa ystävättäreni kanssa. Lapsille tein muutamia löytöjä, kamulle en vielä mitään löytänyt,/katsonutkaan. Luotan siihen, että saan lähempänä h-hetkeä inspiraation ostaa kaikki sitten yhdellä rytäkällä.

ON voi hyvin. Painokin oli humpsahtanut kilon ylöspäin kiitos viikonlopun herkuttelun ja alkavan turvotuksen. Onneksi meillä on töissä lymfaterapeutti jonka kanssa sovittiinkin jo eka käsittelyaika ensiviikolle, niin että eiköhän tuo pahin turvotus pysy sen avulla aisoissa (paino sitävastoin tuskin:).

Töissä menee kaikki normaalilla painollaan. Hurjan nopsasti aika menee. Pari kuukautta enää töitä ja sitte alkaa äityisloma. Mulla on tässä välissä vielä reilu viikko pitämättömiä vapaita joten viikot lyhenee senkin myötä (pidän noi vapaat aina perjantaisin). Pari koulutuspäivääkin on vielä tiedossa, joten vähiin käy nuo työpäivät ennen kuin loppuvat (pientä paniikkia tällä saralla kun mm. sijaista ei vielä ole tiedossa).

Joku kyseli työhön paluusta. Itse katson tilanteen sitten lähempänä äityisloman loppua. Todennäköisesti jään kotiin pidemmäksi ajaksi niin että otan vain iltatunteja, joiden avulla tulot pysyy edes jonkinmoisina. Meillä on ollut myös mies aikaisemmilla kerroilla vanhempain-/hoitovapaalla, joten sekin voi olla yksi mahdollisuus myös tällä kertaa.

Tässäpä kai nämä tärkeimmät, taidan vääntäytyä saunaa ja sitten nukkumaan kun aamulla on kuitenkin aikainen herätys töihin.

Kaikille voimaa alkuviikkon!

t: KainoElvi ja kamu 23+2