Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ihmiset joilla ei ole kavereita, millaisia asioita teette yksin?

Vierailija
07.08.2026 |

Itselläni ei ole kavereita ja tuntuu vaikealta lähteä esim jonnekin kaupungille, kahviloihin, ravintoloihin, messuille yksin. Olen kyllä parisuhteessa mutta suhde on kaukosuhde (tällä hetkellä) niin kumppaniakaan harvoin saan mukaan juttuihin vaikka hän kyllä muuten lähtisi. Millaisista asioista nautitte tehdä yksin? Itselläni on myös ehkä iso kynnys lähteä yksin juttuihin, varsinkin uusiin paikkoihin niin olisi kiva rohkaistua tekemään asioita yksin ja myös nauttimaan siitä. Minulla on kuitenkin aina oletus, että seurassa on kivempaa ja niin se varmaan onkin. 

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea mitä tekisin kaverinkin kanssa. 

Vierailija
22/48 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runkaan mm. kun katson vanhoja kuvia Tavjasta ja puttiinista .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona luen ja kirjoitan ja opiskelen vähän. Lenkkeilen koiran kanssa. Yksin käyn konserteissa, elokuvissa harvoin kun liian kovat äänet, tapahtumissa. 

Vierailija
24/48 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen introvertti ja tykkään matkustella yksin ja käydä yksin esim. elokuvissa, kahviloissa, museoissa, kirjastossa.

Kokeile!

Vierailija
25/48 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekseen voi tehdä vaikka mitä. Olen käynyt yksin elokuvissa, pitkillä kävelyillä, syömässä, ostoskeskuksissa pyörimässä, vaateostoksilla, kahvilassa, kaupungilla katsellut näyteikkunoita, käynyt järvellä tai veden äärellä ja heitellyt leipiä,  mennyt bussilla jonnekin, museossa, akvaariossa katselemassa kaloja.. 

Älä anna sen estää itseäsi, ettei ole ketään kenen kanssa mennä tai toinen peruu. 

Vierailija
26/48 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

lihiksiä ja kossua.

Vierailija
27/48 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kohta saunaan. Vemputan siellä enimmät hingut,  jotta illalla puumaa paniessa ei tule niin äkkiä. Yksin on kivaa. 

Puuman koiniminen on kyllä hyvää hommaa : )

Puuma kun tekee muutakin kuin lahnailee.

Vierailija
28/48 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Runkaan mm. kun katson vanhoja kuvia Tavjasta ja puttiinista .

Ihan normitouhua demari, eli kommaripiireissä.

Olen vaan lunkkali en edusta puoluetta tatvja on on hyvä maali kun mällini lentää.

Vierailija
29/48 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulle tää on ollut koko elämäni normaalein olomuoto. En edes tiedä, miten kaverin kanssa olisin. Käyn ravintoloissa ja festareilla, tanssikursseilla, olen firmassa töissä ja muutaman vuoden olin yrittäjä. Matkustan kaupungeissa sekä Euroopassa että Aasiassa. Vuokraan kämpän jostakin lähimaiden rannikolta ja käyn siellä luontovaelluksilla ja biitsillä. Harrastan lintuja. Kokkaan. Minne tahansa menen, juttelen kevyesti ihmisten kanssa ka joskus enemmänkin jos joku haluaa. En vaan osaa kestäviä kaveruuksia. Mulla on AS.

Vierailija
30/48 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottumiskysymus.

Matkustan yksin ulkomaillekin ja nautin siitä, että saa tehdä just mitä haluaa, herätä milloin haluaa ja löytää tuttavuuksia omaan tahtiin.

Työn ja harrastusten (mm. ryhmäliikunnan kaltainen) takia tulee oltua riittävästi seurassa. Kotona koira, jonka kanssa liikun luonnossa, marjastan ja sienestän. Luen paljon, teen käsitöitä, käyn leffassa, keikoilla. Yleensä kavereita tulee nähtyä kesäkaudella joissakin tapahtumissa, mutta sielläkin liikun mieluummin yksin ja välillä moikkaan tuttuja. 

Ehkä tärkein juttu on ollut asennoitua niin, että se yksin tekeminen ja oleminen on hyvä juttu eli ei mitään nolottavaa (mitä muut ajattelee -tyyppistä), vaan oma valinta. Meitä on aika paljon itseasiassa. 

Kun huomaa, että itsensä kanssa onkin ihan kivaa, ei siihen kaipaakaan ketään muuta ja huomaa ne hyvät puolet suhteessa muiden kanssa tekemiseen. Ainakin tulee tehtyä paljon enemmän, koska ei ole kenenkään muiden aikatauluista kiinni.

Vierailija
31/48 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vaan kotona ja käyn koiruleiden kanssa ulkoilemassa. Harvoin käyn yksin muualla kuin kaupassa. Olisihan se kiva jos löytyisi joku jonka kanssa käydä kahviloissa, konserteissa tms mutta on ihan hyvä näinkin.

Vierailija
32/48 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen kirjoja ja kokkailen. Vihaan kotoa poistumista

Vierailija
33/48 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kaikkea. Käyn kuntosalilla, liikuntaryhmissä, elokuvissa, keikoilla jne. En tajua miksi pitäisi jättää ihanat asiat väliin. Miksi rankaiset itseäsi ap? Nauti elämästä!

Vierailija
34/48 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on muutamia kavereita, mutta käyn usein yksin keikoilla, kirjastossa, ulkoilemassa ja retkillä, marjassa, uimassa, salilla, ravintolassa ja kaupoilla... esim kaupungilla/shoppailemassa on kiva käydä yksin. Olen varmaan tehnyt kaikkea muuta yksin, paitsi matkustanut ulkomaille. Yksin on oikein kiva, voi mennä ja tehdä juuri niin kuin tahtoo!

Vierailija
35/48 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen melkein mitä vaan sujuvasti yksinkin. Poislukien ravintolaillalliset ja baarit. En ole keikoillakaan yksin käynyt, mutta mikseipä sinnekin voisi joku kerta lähteä.

Vierailija
36/48 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anaalivibraattori suoleen surisemaan. Siinä kuluu aika rattoisasti kunnes akku tyhjenee (noin 3 tuntia).

Onko sulla siis ns. herkkuperse?😍😍

Vierailija
37/48 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on periaatteessa kavereita mutta näen heitä pari kertaa vuodessa. Toisaalta olen introvertti enkä edes välitä kauheasti poistua kotoa. Tänä kesänä kävin yksin ilmaisfestareilla, oli ihan kivaa kuljeskella katselemassa, vaikken kovin kauaa viihtynyt. Eipä siellä olisi kaverilla mitään tehnyt kun meteli oli niin kova ettei olisi voinut jutella kuitenkaan.

Välillä käyn myös lähibaarissa yksin, nykyään tosin harvemmin. Joskus löytyy juttuseuraa, joskus juon itsekseni ne pari olutta ja lähden kotiin. Ihan ok sekin.

Tavallisina arkipäivinä käyn töissä, salilla, ryhmäliikunnassa tai joogassa, teen arkiaskareita, luen tai katson sarjoja. Eipä sitä muuta hirveästi edes kaipaa! Matkustaminen on ainoa mihin toivoisi kaverin, mutta toisaalta viime aikoina on alkanut kiehtoa myös ajatus matkustaa yksin ja tehdä vain niitä asioita mistä itse tykkää. Tosin vaarana olisi että jumitun hotellihuoneeseen yksin lukemaan, mitä voin tehdä kotonakin.

Vierailija
38/48 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen kävely- ja pyöräilylenkkejä, luen, marjastan, sienestän, kalastan, uin, kuuntelen musiikkia, teen pihatöitä ja selaan nettiä tai TV: tä. Tosin en ole aivan yksin, mukana pyörii lauma lemmikkejä.

Vierailija
39/48 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nukun, syön, selaan nettiä, katson tv-ohjelmia, luen, kuuntelen musiikkia. Nuo ovat olleet pääasialliset tapani jo murrosikäisestä.

Aika surullinen elämä neljän seinän sisällä. Ihan uteliaisuudesta kysyn, miten tuota jaksaa kuukaudesta tai jopa vuodesta toiseen? 

Vierailija
40/48 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puutarha- ja pihatyöt, metsätyöt, kissojen helliminen/ niiden kans leikkiminen/ lenkkeilykin, lukeminen, ristikot, ruuanlaitto - salillakin käyn kausittain, uin luonnonvesissä kesäisin ja hiihdän talvisin. Ei mullekaan ole koko kesänä kukaan ystäväksi kutsuttava soittanut. Ihan ok elämä. Tyytyväinen olen. Matkustankin yksin, jopa kaukomaille. Nuorempana olin hyvinkin ekstrovertti, oli paljon ystäviä. Mutta elämä opettaa. Nyt sitä arvostaa jo itseään niin, ettei kenen tahansa ystäväksi ala. Ystävyys vaatii luottamusta, rehellisyyttä ja vastavuoroisuutta. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kaksi