Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Makean ystävät, oliko teillä lapsena joku makea josta ette tykänneet?

Vierailija
07.08.2026 |

Vai menikö kaikki? Mulla Mynthonit poislukien ne hunaja-sitruunamakuiset, ne oli hyviä.

Kommentit (72)

Vierailija
61/72 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hattara. Yäk. Kerran olen syönyt ja oli vielä illallakin paha olo siitä vaikka en pystynyt syömään puoliakaan. 

Vierailija
62/72 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne Englannin mitä ne nyt onkaan, lakusekoituksen sinisillä rakeilla päällystetty litteä nami.

Nykyään ei kyllä putoa ne muutkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/72 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maitohyytelöä oli joskus 70-luvulla koulussa jälkkärinä (silloin harvoin kun jälkkäriä oli), en tykännyt. Vähän kuin jäätelöä, mutta ei kuitenkaan.

Eikö sen nimi ollut Melissa?

Minä luulin sitä sulaneeksi jätskiksi ja söin mielelläni.

Vierailija
64/72 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakrisal. Yök. 

Sitä oli olemassa jo 70-luvulla ja on näköjään vieläkin!

Sitten kun olin jo nuori aikuinen 80-loppupuolella tuli halpakauppoihin jostain entisistä itä-blockin maissa tehtyjä konvehteja. 

Rasiat olivat erittäin kauniita, samoin konvehdit itse...mutta käsittämättömän pahoja.

Muistan että näitä tuli parina jouluna Suomeen, mutta sittemmin niitä ei onneksi enää näkynyt.

Muistaako joku muukin nämä konvehdit?

...80-luvun loppupuolella, siis.

Vierailija
65/72 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kalaa suolattuna.

Vierailija
66/72 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aniskarkit, Domino-keksit, toscakakku, rommirusinajäätelö, valmiit leivokset, joiden sisällä oli ällöttävää valkoista ja rasvaista kermakreemiä tms, tumma suklaa, liköörikonvehdit, Fami- Siesta- ja Pigall-suklaapatukat

🙄🙄😯 

Rommirusinajäätelö ja tumma suklaa😋😋

Ja minun mielestäni rusinat käyvät ainoastaan kotiviinin tekoon makeutta antamaan...

Muuten niitä ei saisi olla  kaupassa  edes näkyvillä:)

Vierailija
67/72 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Carneval-keksit. Taisivat olla aikoinaan Karnevaaleja.

Vierailija
68/72 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin ihan jäätävän perso makealle, wienernougat oli varmaan ainoa minkä muistan mistä en tykännyt (tosin saatoin syödä sitäkin jos mitään muuta ei ollut tarjolla). Fazerin parhaissa tosiaan paras oli se jääkarhu, mutta muutkin meni!

Vierailija
69/72 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne Englannin mitä ne nyt onkaan, lakusekoituksen sinisillä rakeilla päällystetty litteä nami.

Nykyään ei kyllä putoa ne muutkaan.

Ah, mulla taas ne pyöreät joissa oli laku keskellä (maistuivat ehkä kookokselta, josta en tykännyt). Ne nonparellipäällysteiset taas oli minusta hyviä.

Vierailija
70/72 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Budapest konvehdit, kaikki marmeladit, marsipaani ja kookosta sisältävät herkut. En voi vieläkään sietää näitä. Kookos on maitona hyvää, mutta lastuina tai hiutaleina aivan kauheaa.

Vierailija
71/72 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pinkki Superjäätelö, eli se kitaranmallinen vaniljajäätelö, jossa oli vaaleanpunainen kuorrutus ja paukkusokeria

Vierailija
72/72 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkien lasten suosikit, karnevaalikeksit, joita sitten oli jokaisen synttäreillä.

Että olivat pahoja tämän lapsen mielestä.

Sitruunavohvelikeksejä olisin voinut syödä vaikka pussillisen, mutta eihän 70-luvulla saanut kuin muutaman makean syödä ja loput laitettiin takaisin kaappiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kolme