Makean ystävät, oliko teillä lapsena joku makea josta ette tykänneet?
Vai menikö kaikki? Mulla Mynthonit poislukien ne hunaja-sitruunamakuiset, ne oli hyviä.
Kommentit (72)
Ne Englannin mitä ne nyt onkaan, lakusekoituksen sinisillä rakeilla päällystetty litteä nami.
Nykyään ei kyllä putoa ne muutkaan.
Vierailija kirjoitti:
Maitohyytelöä oli joskus 70-luvulla koulussa jälkkärinä (silloin harvoin kun jälkkäriä oli), en tykännyt. Vähän kuin jäätelöä, mutta ei kuitenkaan.
Eikö sen nimi ollut Melissa?
Minä luulin sitä sulaneeksi jätskiksi ja söin mielelläni.
Vierailija kirjoitti:
Lakrisal. Yök.
Sitä oli olemassa jo 70-luvulla ja on näköjään vieläkin!
Sitten kun olin jo nuori aikuinen 80-loppupuolella tuli halpakauppoihin jostain entisistä itä-blockin maissa tehtyjä konvehteja.
Rasiat olivat erittäin kauniita, samoin konvehdit itse...mutta käsittämättömän pahoja.
Muistan että näitä tuli parina jouluna Suomeen, mutta sittemmin niitä ei onneksi enää näkynyt.
Muistaako joku muukin nämä konvehdit?
...80-luvun loppupuolella, siis.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aniskarkit, Domino-keksit, toscakakku, rommirusinajäätelö, valmiit leivokset, joiden sisällä oli ällöttävää valkoista ja rasvaista kermakreemiä tms, tumma suklaa, liköörikonvehdit, Fami- Siesta- ja Pigall-suklaapatukat
🙄🙄😯
Rommirusinajäätelö ja tumma suklaa😋😋
Ja minun mielestäni rusinat käyvät ainoastaan kotiviinin tekoon makeutta antamaan...
Muuten niitä ei saisi olla kaupassa edes näkyvillä:)
Carneval-keksit. Taisivat olla aikoinaan Karnevaaleja.
Mä olin ihan jäätävän perso makealle, wienernougat oli varmaan ainoa minkä muistan mistä en tykännyt (tosin saatoin syödä sitäkin jos mitään muuta ei ollut tarjolla). Fazerin parhaissa tosiaan paras oli se jääkarhu, mutta muutkin meni!
Vierailija kirjoitti:
Ne Englannin mitä ne nyt onkaan, lakusekoituksen sinisillä rakeilla päällystetty litteä nami.
Nykyään ei kyllä putoa ne muutkaan.
Ah, mulla taas ne pyöreät joissa oli laku keskellä (maistuivat ehkä kookokselta, josta en tykännyt). Ne nonparellipäällysteiset taas oli minusta hyviä.
Budapest konvehdit, kaikki marmeladit, marsipaani ja kookosta sisältävät herkut. En voi vieläkään sietää näitä. Kookos on maitona hyvää, mutta lastuina tai hiutaleina aivan kauheaa.
Pinkki Superjäätelö, eli se kitaranmallinen vaniljajäätelö, jossa oli vaaleanpunainen kuorrutus ja paukkusokeria
Kaikkien lasten suosikit, karnevaalikeksit, joita sitten oli jokaisen synttäreillä.
Että olivat pahoja tämän lapsen mielestä.
Sitruunavohvelikeksejä olisin voinut syödä vaikka pussillisen, mutta eihän 70-luvulla saanut kuin muutaman makean syödä ja loput laitettiin takaisin kaappiin.
Hattara. Yäk. Kerran olen syönyt ja oli vielä illallakin paha olo siitä vaikka en pystynyt syömään puoliakaan.