Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mulle laitettiin hormonikierukka 2v sitten ja siitä asti menkat ollut sekaisin

Vierailija
06.08.2026 |

Välillä tulee kaks kertaa kuukaudessa ja välillä jää kuukausi väliin. Vuoto saattaa kestää kolme päivää tai 13 päivää. Ainut plussa on se, että vuoto on melko vähäistä, toisin kuin ennen kierukkaa. Runsaaseen vuotoon tämän sainkin. 
Mutta miten tällaista epämääräisyyttä jaksaa? Onko mitään toivoa, että enää tässä vaiheessa kierto tasaantuisi? Vai onko niin, että olisi jo tasaantunut jos olisi tasaantuakseen?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanottiin että vuoden sisällä pitäisi tasaantua. Itse odotin kolme vuotta ennen kuin kyllästyin ja poistatin. Mulla oli Mirena. 

Vierailija
2/6 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas hassua. Kommentoin mutta se ei näy. 

No, joka tapauksessa yritin sanoa että mulle sanottiin että vuoden sisällä pitäisi tasaantua. Itse odotin kolme vuotta ennen kuin kyllästyin ja poistatin. Siinä kohtaa mulle sitten sanottiin että kaikille ei vaan sovi. Mulla oli Mirena. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt se sitten näkyy se ekakin kommentti :) 

Vierailija
4/6 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli sama alkuun, mutta ehkä puolen vuoden kohdalla kuukautiset jäivät vuosiksi pois kokonaan. Kun loppui tehot kierukasta niin tulikin sellaiset niagaranputoukset,  että tuli kierukkakin ulos samalla. Kaksi vuotta jatkuvaa epäsäännöllisyyttä on kyllä aika pitkä aika kärsiä moisesta.

Vierailija
5/6 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli jatkuvaa vuotoa yhtä soittoa vuoden. Poistatin. Sama homma kaiken muunkin hormoniehkäisyn ja kuparikierukan kanssa. Sterilisaatio auttoi. Nyt menkat säännölliset, mutta kohta varmaan alkaakin jo vaihdevuodet. Oikein itkettää ja raivostuttaa vieläkin, että pitää lähes 20 vuotta jumpata sopimattomien ehkäisymenettelyjen välillä ennen kuin uskotaan että mikään ei sovi ja saa sen sterkan. 

Vierailija
6/6 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on Jaydess, ihan alusta alkaen vain silloin tällöin pientä tuhrua. Olen tyytyväinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä