Mitäs IT-ammattilaiset tienaa?
Kommentit (23)
Itse pilviarkkitehtina (Azure, AWS) noin 17 tonnia kuussa. Ihan palkkatyössä. Ihan tavalliset järjestelmäasiantuntijat siinä 4-5 väliin.
15 €/h sain kun pikkufirman verkkokauppaa pyörittelin. Nyt muissa hommissa.
Vierailija kirjoitti:
Itse pilviarkkitehtina (Azure, AWS) noin 17 tonnia kuussa. Ihan palkkatyössä. Ihan tavalliset järjestelmäasiantuntijat siinä 4-5 väliin.
Pyh, 17000 euroa et saa Suomessa. 6000 euroa voisin vielä uskoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vain kun googlaat pilviarkkitehdin palkan, huomaat että aloittelevat saa jo yli 6. Keskimäärin palkka on 10 tonnin kieppeillä. Paremmat saa tietenkin enemmän kuin keskiverto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan vain kun googlaat pilviarkkitehdin palkan, huomaat että aloittelevat saa jo yli 6. Keskimäärin palkka on 10 tonnin kieppeillä. Paremmat saa tietenkin enemmän kuin keskiverto.
Cloud Architect / Cloud Engineer palkka (2025)
Tyypillinen palkkataso: 5 500 – 9 000 € / kk. Vaihteluväli on suuri.
Palkkaan vaikuttavat rooli, tekninen osaamisvaatimus, vastuualue ja senioriteetti sekä organisaation koko.
5400€/kk, lopetin tosin vähän aikaa sitten.
Rivityöntekijänä sohtafirmassa tienaan 5000e/kk
Vierailija kirjoitti:
Rivityöntekijänä sohtafirmassa tienaan 5000e/kk
Voi pitää paikkaansa, voin vielä uskoa
Vierailija kirjoitti:
3700 € paikkeilla
Aika peruspalkka nykyään, mutta sillä elää
73000 euroa vuodessa. Kahdeksan vuoden kokemus
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Cloud Architect / Cloud Engineer palkka (2025)
Tyypillinen palkkataso: 5 500 – 9 000 € / kk. Vaihteluväli on suuri.
Palkkaan vaikuttavat rooli, tekninen osaamisvaatimus, vastuualue ja senioriteetti sekä organisaation koko.
Löysit sen tyypillisen tason. Ja sitten on sitten ne henkilöt jotka saavat enemmän tai vähemmän kun jostain saadaan tyypillisesti. Kyse on loppuviimein siitä paljonko arkkitehti kykenee jättämään rahaa taloon.
Esimerkiksi käyttöönotto- ja migraatioprojekteissa osaava jättää vielä talollekin suuret summat vaikka palkat olisikin aloittelevan lähituen mielestä suuret. Jos taas joutuu tekemään tavallista linjatyötä, joutuu toki tyytymään siihen noin kymppitonniin kuussa kun palkan perustelu on hankalampaa.
Tuossa ei varsinaisesti ole mitään uskonasiaa, ihan normaaleja työelämän lainalaisuuksia.
Noin 7k€ bruttoa ja sivuprojekteilla sama päälle silloin kun niitä on.
9 vuoden kokemuksella ihan perus IT hommista 3400€/kk.
IT-alan ammattilaiset eivät ole palkka avoimia henkilöitä. Varmaan niin huonot palkat