Miksi niin monelle miehelle ero tulee täytenä shokkina?
Mutta sitten jos kysytään naiselta, niin nainen sanoo, että oli vuosikaudet sanonut miehelle tietyistä asioista jotka hiertää, ja lopulta mitta vaan tuli täyteen kun mikään ei lukemattomista keskusteluista huolimatta muuttunut.
Miten samassa parisuhteessa voidaan olla niin eri planeetoilla?
Kommentit (64)
Meillä olisi voinut käydä näin. Olin tyytymätön suhteessa koska mies ei osoittanut empatiaa, ymmärrystä, läheisyyttä tai rakkautta verbaalisesti. Ainoa mitä näin oli, että mies kyllä pyritti hyvin arkea, teki osansa kotitöistä ja oli kunnollinen (huomioi syntymäpäivät, liikkui, ei päihteitä jne.). Seksin määrä vähentyi selkeästi. Mä olin mielessäni tekemässä eroa.
Tajusin kuitenkin, että mies osoittaa arjessa rakkauttaan tekemällä asioita ja hänen on vaikea sietää puolison tunnetiloja. Usein, kun vaadin tunnetason kohtaamista, mies hermostui tai suuttui. Tämä johti tunnesiteen katkeamiseen omalta puoleltani. Erään riidan päätteeksi kysyin miksi mies taas ylireagoi tilanteessa ja mies totesi reaktion tulleen lapsuudenkokemuksista ja toin omia tarpeitani esille. Tämä riittää itselleni tässä vaiheessa, kun tiedän, että mies yrittää ja kykenee itsereflektioon, vaikka en aina saakkaan sellaista tunnetason tukea kuin täydellisessä elämässä haluaisin saada. Ehkä joskus mies vielä kykenee kohtaamaan tunteitani ja antamaan empatiaa ja tukea, mutta se vaatii itseltänikin ymmärrystä ja empatiaa puolison toimintatavoista.
Yritän tässä sanoa, että useat miehet ovat myös kasvaneet tunneköyhissä ympäristöissä ja heidän on kasvatettu "miehiksi", jolloin omista tunteista on saatettu etääntyä. Erityisestä tämä on kivuliasta parisuhteissa. Olipa sekava txt :D.
Vierailija kirjoitti:
Miehet myös yllättävän usein luulee, että ainoa syy erolle on pakko olla, että nainen on löytänyt jostain uuden miehen. Koska eihän väsyminen nykyiseen suhteeseen ilman halua saada uutta voi olla syy.
No minkäs teet jos sellaisia kokemuksia on. Kyllä naisetkin toisten miesten takia lähtee.
Vierailija kirjoitti:
Kun loppuu se passaaminen ja hyysääminen ja pitääkin yhtäkkiä olla itse aikuinen eikä äidin korvikkeena toimiva vaimo enää hoidakaan koko huushollia yksin. Ei kukaan jaksa lapsen tasolla olevaa ja ajattelevaa puolisoa.
Miksi olen passannut ja hyysännyt? Kuulostaa aivan itse luodulta ongelmalta. Vai olisiko syy se perinteinen että mies ei naisen mielestä tee mitään huushollissa oikein joten pakko tehdä itse kaikki.
Olen päättänyt erota seksittömyyden vuosipäivänä. Mies on omien sanojensa mukaan haluton ja kyvytön koska minun haluni ahdistavat ja paineistavat häntä. Siispä olen lopettanut asiasta puhumisen ja aloitteiden tekemisen ja jäänyt odottamaan hänen halujensa ja kykyjensä palautumista.
Pari kuukautta vielä. Mielenkiintoista nähdä tuleeko ero puskan takaa kun en ole enää asiasta puhunut kuukausiin.