G: Limatulpan irtoamisesta synnytykseen??
Eli kauan teillä on mennyt limatulpan irtoamisesta synnytykseen?
Ja mitkä viikot oli silloin menossa?
Kommentit (17)
... vauva syntyi seuraavana aamuna.
Limatulpan irtoamisesta kului noin vuorokausi syntymään. Raskausviikkot olivat tuolloin 39+6
limatulppa irtosi jo 18.5.LA oli 21.pvä.eikä vieläkään ole suurempia tapahtunut..
Rv 36 tehtiin synnytystapa-arvio, jonka jälkeen tuli limatulppaa neljän päivän ajan. Rv 38+3 alkoi tulla ilmeisesti lapsivedensekaista limaa, ja rv 38+4 tyttö oli syntynyt.
Limatulppahan muuten irtoaa/uusiutuu raskauden aikana useita kertoja.
Itsellä tämä varsinainen ja viimeinen limatulpan meno alkoi pari päivää ennen synnytystä jälkimmäisessä raskaudessa. Esikoisen kohdalla ei mitään limatulppaa näkynyt ei kuulunut, vaikka kuin odotellin.
limatulppa irtosi 40+3 ja tyttö syntyi 41+1:)
Joten melko kauan meni ja olin 4 cm auki tuolloin kun tulppa irtosi ja oli supistellut jo monta kuukautta liikaa. Kukaan ei olisi uskonut, että noin kauan voi mennä ja niin pehmeillä paikoilla, elämä yllättää...LA oli 16.1.
Limatulppaa irtosi viikon ajan melkein joka päivä ennen synnytystä
Tytteli-83 ja neiti jo 1v.
limatulppa irtosi 40+2 ja lapsi syntyi 40+4 (synnnytys alkoi 40+3)
Limatulppa irtosi rv 37+1 ja vauva syntyi rv 38+1. Itse asiassa melkein kellon lyömälleen viikko limatulpan irtoamisesta vesien menemiseen, jolla synnytys siis käynnistyi.
mutta päivää ennen synnytystä irtosi ihan kunnolla, oli jo sellaista verensekaista.
ja poika oli maailmassa illalla klo 23.57. Viikkoja oli 41+3
AE
Ekan lapsen kohdalla en huomannut koko tulppaa, lähti vesillä... Toisen lapsen kohdalla huomasin sitkeää limaa ihan vähän noin viikon ajan housuissani tai pyyhkiessäni paperista, mutta varsinainen tulppa (veriviiruilla) meni illalla n. klo 20 josta lähti supistukset voimistumaan entisestään, tyttö syntyi klo. 03.42. Nyt odotellaan kolmatta viikolla 35 ja supisteluja on tullut (kipeitäkin pahimmillaan 3 minuutin välein parin tunnin ajan) jo pari viikkoa.
Esikoisesta limatulppaa irtosi viikon verran ja sitten alkoikin massiivinen verenvuoto ja poika tuotiin maailmaan sektiolla rv 34+2.
Toisesta lapsesta limatulppa irtosi parin tunnin supistelujen jälkeen ja tyttö syntyi kuuden tunnin kuluttua.
Tsirppana rv 25+5
enää en itse usko koko limatulppaan :o)
tänään lasketttu aika. vauvaa ei näy