JUURI NYT: Martina Aitolehden yritys konkurssiin, kertovat useat mediat
Seiska, IS ja IL uutisoivat Aitolehden konkurssista ja nainen itse selventää asiaa tuoreella Podcast esiintymisellä. Kyseessä on Aitolehden verkkovalmennuksia myyvä yritys, joka on perustettu vuonna 2015. Aitolehden itsensä sanoin yritys on ollut hänellä "vuosikymmeniä", mutta nyt se ei enää ole ollut kannattava. Yritys ei Aitolehden omista kommenteista päätellen ole kyennyt enää maksamaan veroja:
"Nyt konkurssiin on menossa hänen pitkäaikainen osakeyhtiönsä PTTP Company Oy, joka on perustettu vuonna 2015.
– Tää yritys, mikä on ollut mulla vuosikymmenet mun ihan ensimmäinen osakeyhtiö, minkä alla tällä hetkellä on noi verkkovalmennukset, Martina avautuu podcastissa.
Hän painottaa, ettei kyse ole siitä, etteikö rahaa olisi tullut sisään. Taustalla ovat hänen mukaansa muun muassa aiemmilta tilikausilta määrätyt maksut.
– Siellä on muilta tilikausilta verottaja määrännyt maksettavaa, mitkä yritys ei vaan pysty kattamaan, Martina sanoo."
https://www.seiska.fi/kotimaa/martina-aitolehden-yritys-konkurssiin-1/2…
Kommentit (52)
Vierailija kirjoitti:
Miksi mediat rahoittaa rikollisia🤔
Voitko selventää?
Mitä hän on yrittänyt? Minä en ole huomannut muuta kuin sen, että vähän väliä on yrittänyt löytää uuden miehen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan Martina ihan pirun nätti. Kyllä joku rahamies sen vie......
Tällä hetkellä pyörii irakilaisen nyrkkeilijän kanssa.
Unelma sulhanen :-))))
Jotain s.penttilän onnibussin mainostamista en iltapivälehdissä ymmärrä, sehän on mainostamista, konkurssiuutiset sataa korkeintaan lehden omaan laariin.
Toivottavasti muitakin näitä some-turhakkeita menee samassa. En ole ikinä ymmärtänyt kuka näitä valmennuksia ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No aika moni yritys on vuosien saatossa ajautunut konkurssiin.
Niin on ja osa sitten taas ei ole. Ehkä tuo kertoo siitä, että some ja nettivalmennukset eivät ole mikään ikuisesti kannattava bisnes?
Mikäpä olisi.
Tällä hetkellä some ja nettivalmennukset ovat vielä iso bisnes.
Kilpailu on kyllä lisääntynyt.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hän on yrittänyt? Minä en ole huomannut muuta kuin sen, että vähän väliä on yrittänyt löytää uuden miehen.
Varakkaan miehen, se on tärkeintä.
Vierailija kirjoitti:
Se tosiaan riippuu paljon, mitä medioita seuraa, että mitä ylipäätään on mahdollista huomata.
Ei ne pienet tulot, vaan suuret menot pistää yrityksen kuin yrityksen konkkaan. Kumman vaikra on hoitaa lakisääteiset velvoitteet. Ja ditten vielä uhriudutaan päälle. Mutta ainahan on Onlyfans.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti ei ole henkilökohtaisuutta omaisuutta firman velkojan vakuutena. Sinällään konkurssi ei ole maailmanloppu, se on vain kehys jossa tehdään työtä.
Tuo aiempien tilikausien verot on viheliäinen paikka. Kyse on yritykselle määrätyistä ennakkoveroista, eli jos yritys on jonain vuonna tehnyt paljon voittoa, verottaja olettaa että tulot jatkuvat samanlaisina ja määrää sen perusteella ennakkoon maksettavat verot seuraavalle vuodella. Pienen yrityksen kannattaa tehdä joko vain vähän voittoa (eli investoida tai maksaa palkkoja niin ettei tulo jää yrityksen voitoksi) tai tehdä jopa pientä tappiota, niin ei tule raskaita ennakkoveroja.
älä valehtele. ennakkoverot voi ilmoittaa verottajalle milloin vain ja muuttaa niitä, jos näyttää että tulee tappiota. verottaja on suomessa ihan paras ja toimii todella järjestelmällisesti. antaa maksuaikaa ja tukee asiakaspalvelussa ihan loppuun saakka. tuo konkurssi on tapa välttää maksettavat verot.
Paitsi, että verottaja on muidn velkojein tavoin yksi joka pyrkii saamaan saatavansa konkurssipesästä. - Sitä en lähde veikkailemaan kuinka hyvät mahdollsiuudet sillä on onnistua saada saatavansa; sehän riippuu paljon siitä kuka tai ketkä muut ovat yrityksen velkojia..
Aika vähän konkurssipesällä on jaettavaa lehtitietojen perusteella.
Vierailija kirjoitti:
Superhelpottunut olo Mörttiinillä🤣
Ei tarvi maksaa mistään.
Niinkö todella? Kaikki verot ja velat kuittaantuu konkurssilla vai?
LSO:n rekka hakee makkara-aineiksi, kilohinnan saa kopukoista !