JUURI NYT: Martina Aitolehden yritys konkurssiin, kertovat useat mediat
Seiska, IS ja IL uutisoivat Aitolehden konkurssista ja nainen itse selventää asiaa tuoreella Podcast esiintymisellä. Kyseessä on Aitolehden verkkovalmennuksia myyvä yritys, joka on perustettu vuonna 2015. Aitolehden itsensä sanoin yritys on ollut hänellä "vuosikymmeniä", mutta nyt se ei enää ole ollut kannattava. Yritys ei Aitolehden omista kommenteista päätellen ole kyennyt enää maksamaan veroja:
"Nyt konkurssiin on menossa hänen pitkäaikainen osakeyhtiönsä PTTP Company Oy, joka on perustettu vuonna 2015.
– Tää yritys, mikä on ollut mulla vuosikymmenet mun ihan ensimmäinen osakeyhtiö, minkä alla tällä hetkellä on noi verkkovalmennukset, Martina avautuu podcastissa.
Hän painottaa, ettei kyse ole siitä, etteikö rahaa olisi tullut sisään. Taustalla ovat hänen mukaansa muun muassa aiemmilta tilikausilta määrätyt maksut.
– Siellä on muilta tilikausilta verottaja määrännyt maksettavaa, mitkä yritys ei vaan pysty kattamaan, Martina sanoo."
https://www.seiska.fi/kotimaa/martina-aitolehden-yritys-konkurssiin-1/2…
Kommentit (641)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin?
No että se on mennyt konkurssiin ja kaksi muuta firmaansa tehneet lähes 100 000 euroa tappiota yhteensä. Eipä taida mikään niistä kannattaa lainkaan. Milläköhän aikoo jatkossa elättää itsensä, vai meinaako raapia Kelan luukkua?
Martiina aitolehden Oikea alkuperäinen nimi on : Minna Kortelampi. ( Hän on vaihtanut sekä ETUnimensä että sukunimensä, kukaan ei vaan tiä minkä helvetin takia )
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin?
No että se on mennyt konkurssiin ja kaksi muuta firmaansa tehneet lähes 100 000 euroa tappiota yhteensä. Eipä taida mikään niistä kannattaa lainkaan. Milläköhän aikoo jatkossa elättää itsensä, vai meinaako raapia Kelan luukkua?
Martiina aitolehden Oikea alkuperäinen nimi on : Minna Kortelampi. ( Hän on vaihtanut sekä ETUnimensä että sukunimensä, kukaan ei vaan tiä minkä helvetin takia )
Mistä tiedät? Onko ollut sun kanssa samalla luokalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin?
Entä sitten? Nykyään voi nimeään vaihtaa vaikka joka päivä. Minkä helvetin takia moukka puutut ihmisten päätöksiin. 😝
Vierailija kirjoitti:
Ihan typerää tää konkurssin sheimaaminen. Ei enää konkurssihäpeää 🤗
Vedä apina lörtsyysi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin?
Entä sitten? Nykyään voi nimeään vaihtaa vaikka joka päivä. Minkä helvetin takia moukka puutut ihmisten päätöksiin. 😝
Martina ei ole vaihtanut etunimeään eli se on valetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Martina on näitä, joista näkee päällepäin jo, että elelee yli varojensa. Elämänhallinta hukassa. Exänsä Stefu tais myös tehdä konkurssin henkilökohtasessa elämässään. En ymmärrä miks pitää olla kaikki viimesen päälle, jos ei kummiskaan oo rahaa siihen.
Stefulla oli aikoinaan rahaa vaikka kuinka, tais mennä suurin osa Martinan ylläpitoon.
Suurin osa meni viinaan, huumeisiin ja kavereiden viinaan ja huumeisiin. Ja erilaisten kiinteistöjen ylläpitoon.
NIINHÄN SE JASMIINA KERTOI LEIDIT PALJAna OHJELMASSA ETTÄ VIINAAN MENEE. RAHAT OIEN KUVIENSA MYYNNIZTÄ PIMEENÄ. 🤮🤮🤮
Vierailija kirjoitti:
Ihan typerää tää konkurssin sheimaaminen. Ei enää konkurssihäpeää 🤗
Jos ajatellaan kumpiko on häpeällisempää niin ennemmin konkurssi kuin suhde ehdottoman tuomion raiskauksesta kärsineen miehen kanssa. Ja tämä noin yleisellä tasolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Martina on näitä, joista näkee päällepäin jo, että elelee yli varojensa. Elämänhallinta hukassa. Exänsä Stefu tais myös tehdä konkurssin henkilökohtasessa elämässään. En ymmärrä miks pitää olla kaikki viimesen päälle, jos ei kummiskaan oo rahaa siihen.
Stefulla oli aikoinaan rahaa vaikka kuinka, tais mennä suurin osa Martinan ylläpitoon.
Suurin osa meni viinaan, huumeisiin ja kavereiden viinaan ja huumeisiin. Ja erilaisten kiinteistöjen ylläpitoon.
Niin, kiinteistöihin joissa Martina roikkui kiinni kynsin hampain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Stefan osasi hassata rahansa ihan itsekin. Muistakaapa vaikka todella ökyä huvivenettä, bilepaattia - johon Martina nimenomaan kielsi järjestämästä bileitä ja viemästä naisia. Entäs Stefun Ferrarin(?) ruhjonta: itse mäiski peilit paskaksi ja runteli pellit. Perintö on laiettu menemään huumeisiin ja ökyelämään esim. Dubaissa. Taksiajelut stadin ja Hangon väliä, kun ei itse ollut ajokunnossa.
Toisaalta bisnesmies Therman hankki arvoasuntoja aina rempattavaksi ja uudelleenmyytäväksi, kun Martina samaan aimaan mainosti niitä heidän uutena kotina... noh, väliaikaisia asumuksia ne olivat. Eikö Stefun Levin kelohuvilakin ollut myös vuokrauskäytössä, eikä pelkästään heidän oma piilopirttinsä. Olivat siellä vain, jos vuokrauskalenteri näytti vapaata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö tällä naisella ole viime vuosina huipputulot?
Sekoitti yrityksen ja omat rahat keskenään ja siitä se konkurssi. Ei hätää, ponkaisee taas yhden yrityksen pystyyn, napsii sieltä rahat luksuselämään, ja taas on edessä konkurssi. Mutta ei hätää, ponkaisee taas yhden yrityksen pystyyn, napsii sieltä rahat luksuselämään, ja taas on edessä konkurssi. Mutta ei hätää, ponkaisee taas yhden yrityksen pystyyn, napsii sieltä rahat luksuselämään, ja taas on edessä konkurssi. Ja Niin Edelleen.
Näin se käy tässä maassa. Se on Maan Tapa.
mutta maine menee ja ihmettelen jos joku vielä boss ladyttelee tätä jatkossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä Stefan osasi hassata rahansa ihan itsekin. Muistakaapa vaikka todella ökyä huvivenettä, bilepaattia - johon Martina nimenomaan kielsi järjestämästä bileitä ja viemästä naisia. Entäs Stefun Ferrarin(?) ruhjonta: itse mäiski peilit paskaksi ja runteli pellit. Perintö on laiettu menemään huumeisiin ja ökyelämään esim. Dubaissa. Taksiajelut stadin ja Hangon väliä, kun ei itse ollut ajokunnossa.
Toisaalta bisnesmies Therman hankki arvoasuntoja aina rempattavaksi ja uudelleenmyytäväksi, kun Martina samaan aimaan mainosti niitä heidän uutena kotina... noh, väliaikaisia asumuksia ne olivat. Eikö Stefun Levin kelohuvilakin ollut myös vuokrauskäytössä, eikä pelkästään heidän oma piilopirttinsä. Olivat siellä vain, jos vuokrauskalenteri näytti vapaata.
On olemassa lehtijuttu että Stefun firman liikevaihto neljän vuoden aikana (2016-2019) oli 16 miljoonaa ja voittoa tuli 1,5 miljoonaa. Näin siis kun oli parisuhteessa Martinan kanssa. Nyt Stefu jossain livelähetyksessä sanoi kännissä että on neljän vuoden aikana menettänyt 20 miljoonaa eli siis sinä aikana kun oli Sofian kanssa ja sen jälkeen. Stefu ei valehdellut koska todistettavasti jo aikaisemmin on neljän vuoden liikevaihto ollut 16 miljoonaa. Mutta oma vika, mitäs läksit. Löytyisikö mistään asiantuntijaa analysoimaan mitä tapahtui Stefun liiketoiminnan kanssa Martinasta eron jälkeen. Mikä meni pieleen Stefun firman suhteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä näköjään valmennuksia voi ostaa. Varmaan tosi kannattavaa 😊
Milloinhan noihin tulee teksti konkurssista? Vai myykö se niitä muitten firmojensa kautta ja tää yksi nyt sitten vaan unohtuu?näin taisi sanoa tekevänsä podcastissaan kun esko kysyi jatkuuko nettivalmennus.
Juu tottakai jatkuu.
Mutta kuka, siis ihan oikeasti kuka, ostaa tuolta ihmiseltä yhtään mitään? Pesunkestävä kullankaivaja. Jos valmennusta kaipaa, siihen löytyy kyllä ihan oikeita ammattilaisia eikä tarvi palkata jotain pilipalijulkkista. Tai nyt voi jopa käyttää AI valmennuksia. Tuliko nuo satojen tonnien tulot oikeasti valmennuksista vai jostain oheismyynnistä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On olemassa lehtijuttu että Stefun firman liikevaihto neljän vuoden aikana (2016-2019) oli 16 miljoonaa ja voittoa tuli 1,5 miljoonaa. Näin siis kun oli parisuhteessa Martinan kanssa. Nyt Stefu jossain livelähetyksessä sanoi kännissä että on neljän vuoden aikana menettänyt 20 miljoonaa eli siis sinä aikana kun oli Sofian kanssa ja sen jälkeen. Stefu ei valehdellut koska todistettavasti jo aikaisemmin on neljän vuoden liikevaihto ollut 16 miljoonaa. Mutta oma vika, mitäs läksit. Löytyisikö mistään asiantuntijaa analysoimaan mitä tapahtui Stefun liiketoiminnan kanssa Martinasta eron jälkeen. Mikä meni pieleen Stefun firman suhteen?
Liikevaihto ei ole sama kuin raha pankissa. Stefun puheisiin 20 miljoonasta ei ole ihan uskominen. Miten sen laskee, firmoja mennyt konkurssiin, menetti Hangon tilukset velkoihin jne.
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan voi kieltää oman nimen käyttöä ja ammatin tekemistä. Siinähän jatkaa toisen firman kautta, kun ei ole muuta omistusta kuin oma tekeminen.
Ei tietenkään voi kieltää, mutta kun sä ajat firmasi konkurssiin, sä ajat sen toiminnot konkkaan. Tietenkin. Vai väitätkö, että jos lääkäriasema menee nurin, vain toimitilat menee nurin? Ei vaan kaikki siellä tuotetut palvelut menee nurin ja jos lääkärin palveluita tuotat jossain muualla, sä aloitat sen palvelun alusta. Ei tietenkään voi toimia niin, että mä nyt jatkan tärä samaa hommaa vaan eri yrityksessä ja yeitys jää velkoineen kun mä olen sama henkilö. Mieti nyt pikkasen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai kukaan voi kieltää oman nimen käyttöä ja ammatin tekemistä. Siinähän jatkaa toisen firman kautta, kun ei ole muuta omistusta kuin oma tekeminen.
Ei tietenkään voi kieltää, mutta kun sä ajat firmasi konkurssiin, sä ajat sen toiminnot konkkaan. Tietenkin. Vai väitätkö, että jos lääkäriasema menee nurin, vain toimitilat menee nurin? Ei vaan kaikki siellä tuotetut palvelut menee nurin ja jos lääkärin palveluita tuotat jossain muualla, sä aloitat sen palvelun alusta. Ei tietenkään voi toimia niin, että mä nyt jatkan tärä samaa hommaa vaan eri yrityksessä ja yeitys jää velkoineen kun mä olen sama henkilö. Mieti nyt pikkasen.
En jaksa sun aggressiivisuutta. Mutta mietin. Lääkäri voi ostaa uudet laitteet, vaihtaa firman nimen ja aloittaa alusta. Ja jos samat potilaat seuraa perässä, ei verottaja voi sitä kieltää.
Onko lääkärillä toiminnalleen osakeyhtiö vai onko hän ammatinharjoittaja? Näissä on eroja.
-sivusta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En jaksa sun aggressiivisuutta. Mutta mietin. Lääkäri voi ostaa uudet laitteet, vaihtaa firman nimen ja aloittaa alusta. Ja jos samat potilaat seuraa perässä, ei verottaja voi sitä kieltää.
Mitä aggressiivisuutta? Ei tietenkään lääkärin oikeuksia konkurssissa menetä niin, mutta sä et voi vain siirtää sun toimintaasi ja rahavirtaa. Martina on myynyt tuossa yrityksessä valmennuksia. Hänen täytyy ne ajaa alas ja aloittaa toisessa yrityksessä alusta. Ja se vaatii yrityksen toimenkuvan vaihdoksen ja luvan haun. Vaikka tyyppi on sama, yritys on eri.
Juurikin näin. Jokainen sopimus, joka on tehty yritykselle x, jokainen markkinointialusta yritykselle c ja tuotteen nimi yritykselle x, on konkurssissa. On aloitettava alusta, ei vain vaihtaa tilinumeroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä aggressiivisuutta? Ei tietenkään lääkärin oikeuksia konkurssissa menetä niin, mutta sä et voi vain siirtää sun toimintaasi ja rahavirtaa. Martina on myynyt tuossa yrityksessä valmennuksia. Hänen täytyy ne ajaa alas ja aloittaa toisessa yrityksessä alusta. Ja se vaatii yrityksen toimenkuvan vaihdoksen ja luvan haun. Vaikka tyyppi on sama, yritys on eri.
Nettiohjelmat on ainakin ennen myyty ulkopuolisen yrityksen kautta. Martina vaan laskuttanut siltä firmalta. Martinan omat 121-ohjelmat on varmaan aina olleet kannattamattomia.
No sama asia. Martinan yritykseltä ne on ostettu, ei Martinalta yksityishenkilönä.
Vierailija kirjoitti:
Instagramissa kertoo, että valmennukset jatkuu normaalisti, vaikka yksi osakeyhtiö ei. Tiedä sitten millaiset ohjeet on asiaan saanut. Tuskin itse tätä kuitenkaan keksii.
Konkurssiin asettaminen lopettaa osakeyhtiön tai osuuskunnan elinkeinotoiminnan. Omaisuuden määräysvalta siirtyy silloin konkurssipesälle. Konkurssipesä voi kuitenkin päättää jatkaa konkurssiin menneen osakeyhtiön tai osuuskunnan liiketoimintaa. Konkurssipesä on vastuussa tästä toiminnasta aiheutuvista veroista. Toiminnan jatkaminen muutoin kuin konkurssipesässä ei ole lain mukaista.
Ennen martinaa stefu ei ollut julkkis