IS: Keskusta haluaa tämän hallituspohjan takaisin
Petri Honkonen oli Juha Sipilän (kesk) hallituksen aikaan kansanedustaja.
Mielestäni se oli hyvä hallitus, hän sanoo.
Honkosen mielestä keskusta voisi ”totta kai” lähteä perussuomalaisten ja kokoomuksen kanssa samaan hallitukseen.
Onko keskustassa laajempaakin tällainen ajattelu, että Sipilän hallituspohja olisi se, mihin olisitte valmiita?
– No, sitä on todella paljon. Sanotaanko näin, Honkonen vastaa.
Keskusta haluaa tämän hallituspohjan takaisin – vihreiden tarjous saa kylmän suihkun
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huonoki päivä PS hallituksessa on parempi ku hyvä päivä Vasemmistoliitto hallituksessa.
PS hallituksessa on ikävä kyllä vain huonoja päiviä.
Mä oon eläny elämäni parasta aikaa 2023-2026. Marinin lopettaminen pääministerinä oli mun elämän onnellisin päivä sitten Tarja Halosen väistymisen.
M e n I s I t e d e s. t ö I h I n. E l ä t t I .
En oo ollu elämässäni päivääkään työttömänä.
Realistisesti kokoomus ottaa todella pahoin köniin vaaleissa ja nykyisenä pääministeripuolueena suurin häviäjä on automaattisesti oppositiossa. Kokoomus ei lähde uudelle kierrokselle nyt jonkun apupuolueena syömään kannatustaan lisää.
Persuista ei ole pääministeripuolueeksi ja tuskin muut kuin keskusta ja RKP edes haluavat samaan hallitukseen. Näiden kannatus yhdessä ei riitä.
Lopputulos on siis punamulta, halusi kuka mitä tahansa. Keskusta pystyy taas kerran vetämään hallitusohjelmassa kokoaan isommat vaatimukset kehiin vaa’ankielenä ja valikoimaan apupuolueista sopivimmat, koska se on ainut tapa saada Lindtman pääministeriksi, että demarit myöntyy kaikkeen mitä Keskusta sanelee.
Suomeen on vähitellen muodostumassa kaksi blokkia joissa samat puolueet vuorottain johtavat politiikkaa hallituksessa. Keskusta-vasemmistolainen jossa aiemmin mainitusta syystä siis keskustalaisuus painottuu, ja oikeisto-äärioikeistolainen blokki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mäkin haluun. Sipilä oli oikeasti hyvä pääministeri, jos nyt ei lasketa taksiuudistusta ja sitä, että päästi maahan lampsimaan kymmeniä tuhansia taisteluikäisiä miehiä kuin mikäkin tossukka. Talouspolitiikan osalta hyviä ratkaisuja kuitenkin.
Sipilä oli elänyt kuplassa, sen takia oli niin naiivi muun maailman suhteen.
Sipilä on L+ mikä selittää tuota kuplassaelämistä
Vierailija kirjoitti:
Realistisesti kokoomus ottaa todella pahoin köniin vaaleissa ja nykyisenä pääministeripuolueena suurin häviäjä on automaattisesti oppositiossa. Kokoomus ei lähde uudelle kierrokselle nyt jonkun apupuolueena syömään kannatustaan lisää.
Persuista ei ole pääministeripuolueeksi ja tuskin muut kuin keskusta ja RKP edes haluavat samaan hallitukseen. Näiden kannatus yhdessä ei riitä.
Lopputulos on siis punamulta, halusi kuka mitä tahansa. Keskusta pystyy taas kerran vetämään hallitusohjelmassa kokoaan isommat vaatimukset kehiin vaa’ankielenä ja valikoimaan apupuolueista sopivimmat, koska se on ainut tapa saada Lindtman pääministeriksi, että demarit myöntyy kaikkeen mitä Keskusta sanelee.
Suomeen on vähitellen muodostumassa kaksi blokkia joissa samat puolueet vuorottain johtavat politiikkaa hallituksessa. Keskusta-vasemmistolainen jossa aiemmin mainitusta syystä siis keskustalaisuus painottuu, ja oikeisto-äärioikeistolainen blokki.
Miks tuo keskusta-vasemmistolainen hallitus ei oo äärivasemmistolainen hallitus? Ei Marinin hallituksella ollu minkäänlaista rajaa siinä vasemmistolaisuudessa. Marinhan taitaa olla sen eduskunta-ajan vaalikoneissa lähempänä SKP:ta ku SDP:tä.
Oon 2007 kevään ylioppilaita. Tarja Halosen uudelleenvalinta 2006 varmaan suurimpia vitutuksia mitä oon elämässäni kokenu. Tää ei oo siis ees mitään trollausta vaan ihan vilpittömästi aattelen niin.