Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teitkö väärän valinnan?

Vierailija
05.08.2026 |

Media on täynnä kertomuksia hienoista ja elämää positiiviseen suuntaan muuttaneista päätöksistä kuten maalle muutosta, työpaikan vaihtamisesta, irtisanoutumisesta, eroista jonka jälkeen alkoi uusi elämä..

Mä olisin kiinnostunut kuulemaan tarinoita siitä, kun tajusi tehneensä väärän valinnan ja se uusi elämä ei ollutkaan yhtään sellaista kuin olit odottanut. Mikä johti väärän valinnan tekemiseen ja miten selvisit tilanteesta?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tää ei ole mun oma valinta, vaan hyvän ystävän ja ex-kollegan valinta, mutta...

Oltiin samassa työpaikassa päällikköhommissa. Hyvin palkattua, kiinnostavaa työtä, oma tiimi tosi kiva. Ystävälläni oli näistä huolimatta rankkaa, hän ei tullut toimarin eikä muunkaan ylemmän johdon kanssa juttuun ollenkaan, ilmapiiri oli kireä. Oli terveyshuolia, ystäväni oli opintovapailla ja pitkillä sairauslomilla. 

Yhtenä päivänä hän vain irtisanoutui ja häipyi. 

Rohkea teko, mutta ajattelin jo silloin, että tulee katumaan. Hankaluuksia aiheuttava pomo & siipeilijänsä olivat jäämässä vuoden päästä eläkkeelle eli ei olisi enää kauan tarvinnut jaksaa. Ja kun ollaan yli viisikymppisiä ja alan työpaikkoja ei liikaa ole tarjolla, niin työllistyminen on todella vaikeaa, jos ei jopa ihan mahdotonta.

Tästä on nyt kolmisen vuotta aikaa. Mä olen edelleen samassa firmassa töissä. Johto on vaihtunut, ilmapiiri ja työkulttuuri on aivan erilainen. Ystäväni on edelleen työtön, tekee jotain satunnaisia hanttihommia, on vähän opiskellut. En rehellisesti usko, että työllistyy. Ei ole suoraan sanonut, että katuu, mutta rivien välistä se on helppo lukea.    

Vierailija
2/2 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä tekisinkö tänään toisen valinnan mutta vähän silti harmittaa. - Olein työtön ja muutin pois useamman sadan kilometrin päähän paikkaan huvin pienelle paikkakunnalle , josta en tiennyt muut kuin, että siellä minua odottaa töitä vuodeksi. 

Nyt tuo vuoden määräaikaisuus on takana ja en edelleenkään tunne täältä ketään. Työkaverit olivat kyllä iha mukavia mutta hyvin erilaisessa elämäntilanteessa kuin minä. 

On hetkiä, jolloin tunnen, että olen ajanut itseni umpikujaan 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kolme