Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joka taloyhtiössä on aina vähintään yksi kyylä?

Vierailija
04.08.2026 |

Kuin luonnonlaki.

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen etsimässä uutta asuntoa ja katselen noita kyylätaloja. Hyvin hoidettuja taloyhtiöitä. Naapurit hiljaisia eläkeläisiä. Viettävät vapaa-aikansa mökillä tai on kakkoskoti etelässä. Näitä on vielä, mutta kuinka pitkään. Kun nämä vanhukset kuolevat, meillä on jäljellä enää itsekkäitä sukupolvia. Nuoremmat elävät kerrostalossa kuin pellossa. 

Kyllä. Eikä bilettäjät ole edes pahimpia, vaan lapsiperheet. Aivan hirveää menoa aamusta iltaan eikä kukaan voi olla enää rauhassa kotonaan.

Vierailija
22/43 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipaan kyyttääjä-sivustoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä? Hyvä että joku pitää huolta kuka talossa kulkee.

Vierailija
24/43 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyylä pelasti varkailta (rikkoivat lukkoja, onneksi oli valvontakameratkin) polkupyöräni kolme kertaa ja soitti joka kerta poliisit, kunnes komensi jyrkästi viemään sen lukkojen taakse. Olen sydämellisesti kiitollinen kyylälle, koska hänen ansiostaan minulla on pyörä edelleen tallessa! 

Vierailija
25/43 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi kertaa sattunut talokyylä seinänaapuriksi ja kerran samaan kerrokseen.  Jollakin oli myös samantyyppisiä perheenjäseniä. Sosiaalinen kontrolli totisesti pelasi.  Olen varmaan maksamassa jotain karmavelkaa, olen jossain elämässä ollut  kai kerrassaan kettumainen naapuri. 

Vierailija
26/43 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyylä ja se on yksinäistä hommaa. Arvostusta tai kiitosta ei saa, mutta asiat pysyy järjestyksessä talossa. Kaikki aina odottaa, että se olen minä, joka puuttuu, jos jotain ikävää ilmenee. Ihmiset on juuri niin matalamielisiä, että naureskelevat sille, joka puuttuu asioihin, kun itse eivät uskalla, viitsi tai halua. Mutta rauhallinen elämä ja yörauha kyllä kelpaa, kun joku ensin sen saa aikaan. Ikuisesti en tässä aio asua, selvitkööt sitten miten parhaiten taitavat.

Sinänsä ei tarvitse hirveästi erikseen kyyläillä, kyllä nuo puututtavat asiat kuuluu ja näkyy ilman erityistä kyttäämistäkin.

Vierailija
27/43 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyylät kyylää ikkunoissa, korva kuulee käytävässä?

Vierailija
28/43 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkos AP koskaan miettinyt, miksi sinun käytöstäsi aina moititaan?

Vierailija
29/43 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatteko vielä kerrostalokyttääjät Ry:n ? :D

Vierailija
30/43 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän taloyhtiössä ei kyylätä ketään, tervehditään tavatessa.

Eivät sulje toisiaan pois.

Vierailija
31/43 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottavieköön jokaisessa omistusasunnoissa asuvat seuraavat mitä talossa ja ympäristössä tapahtuu. Se ei ole kyyläämistä vaan omaisuuden peräänkatsomista.  👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻👍🏻

Vierailija
32/43 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vanhanaikainen teknologia, jolla ihmiset pidettiin ruodussa. Nykyään puhelimet hoitavat asian, mutta kyylät eivät ole vielä saaneet muistiota.

Vierailija
33/43 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläköityneet vassarit tahtovat jatkaa ddr:n perintöä.

Vierailija
34/43 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista pahimpia kyyliä on taloyhtiöiden puheenjohtajamiehet.

Vierailija
35/43 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläköityneet vassarit tahtovat jatkaa ddr:n perintöä.

Näiden kanssa ei kannata puhua edes säästä.

Vierailija
36/43 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän ansiostaan nistikämpistä saadaan vainu ja häätöprosessi alkaa kera poliisisoittojen. Nykylait mitä persut ja kokoomukset ovat saaneet aikaan parantavat asiaa entisestään.

-kyylä

Vierailija
37/43 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täytyy olla kyylä, joka kyylän huomaa. Kyllä kyylä kyylän tuntee :D

Ei täydy. Minulle eräs mummeli tuli kertomaan ihan suoraan, että hän katselee ikkunasta, milloin ihmiset tulevat ja menevät. Sanoi, että minä tulen kotiin neljän aikaan. Aika huono kyylä, sillä tuo ei ole edes totta. Kotiintuloaika riippuu siitä, mistä työpisteestä tulen kotiin (toinen 15 min päässä, toinen 40 min päässä) ja siitä käynkö kotimatkalla kaupassa vai en (15-30 min. siihen menee). Eli kotiintuloaika on useimmiten klo 16-17. Joskus harvoin on vielä töissä tilanteita, että on oltava pidempään, ja se muuttaa kotiintuloaikaa myöhäisemmäksi.

Vierailija
38/43 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kyylä, mutta kukaan ei tiedä sitä. 

I lay low, creeping while.

Vierailija
39/43 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi meidän kyylä ei edes häpeile näyttää kuinka hän kyylää. En tiedä onko tyhmyyttä vai ei vain välitä. Ei se muuttamalla muutu. Samanlaisia löytyy joka taloyhtiöstä.

Vierailija
40/43 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei näy kyylää olevan, enkä koe sitä puutteena.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme yhdeksän