Aviomiehen käytös, mitä olette mieltä?
Olemme olleet pitkään naimisissa. Mieheni on luonteeltaan sellainen, että hän ei valehtele, mutta jättää kertomatta kokonaisuutta. Minusta tämä on valehtelua.
Hänellä on työporukka, mihin kuuluu muutama nainen ja yksi toinen mies mieheni lisäksi. Heillä on whatsapp- ryhmä. He käyvät myös muutamia kertoja vuodessa matkalla tai jossain illan vietossa. Sattumalta tunnen yhden näistä naisista ja hän (vahingoniloisena) kertoo, mitä on tapahtunut matkoilla tms. En oikeastaan halua edes tietää. Tämä henkilö jättää kuitenkin arvailujen varaan minulle, mitä oikeasti tapahtui., eikä kerro kaikkkea.
Mieheni oli toissa viikonloppuna reissussa toisessa kaupungissa erään kaverinsa kanssa. Tämä kaveri ei ole työporukassa. Sain tietää, että mieheni oli laittanut silloisena viikonloppuna whatsapp- viestiä siihen tuöporukan ryhmään ja kysellyt, oletteko täällä nyt.
En pidä itseäni kovin mustasukkaisena, mutta väistämättä tulee mieleen, mitä minulle jätetään kertomatta. Mitä mieltä ap- raati on tästä jutusta?
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mikä se ongelma oli. Viesti ryhmään vai?
Varmaan se on ongelma, että tämä siinä työporukassa oleva nainen haluaa kertoa minulle, että jotain tapahtuu, mutta hän ei kerro tai ei tiedä kaikkea. Niiinkuin aik. kirjoitin, tämä henkilö on selvästi vahingoniloinen, kun saa raportoida minulle. Itse olisi mielelläni autuaan tietämätön tai sitten toivoisin, että mieheni kertoisi itse.
Sanoiko tuo nainen olevansa vahingoniloinen vai mistä päättelit tuon tunnetilan? Miksi tuo nainen haluaa kertoa, että jotain tapahtuu, mutta ei kerrokaan eli olisiko sittenkin niin, että mitään muuta ei tapahdu kuin se, että teitä on nyt kaksi mustasukkaista naista kyttäämässä samaa miestä?
Vierailija kirjoitti:
Eli mies ei kertonut sinulle laittaneensa viestiä kaveriporukan ryhmächattiin. Raportoitko sinä miehellesi kaikki lähettämäsi viestit?
Ei minun tarvitse. Olen nainen ja luotettava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mustasukkaisuus on myrkkyä parisuhteelle. Onneksi on niitäkin, jotka pystyvät rauhallisesti keskustellen sopimaan parisuhteen pelisäännöistä. Rohkaisevana esimerkkinä tulee mieleen tapaus, josta pari vuotta sitten edesmennyt mummoni usein kertoi.
Mummon lapsuudenkodin lähistöllä eleli uusperhe, jossa oli pariskunta, miehen lapsia, naisen lapsia ja yksi yhteinenkin tenava. Tämän perheen äiti (äitipuoli) keitteli usein suuressa kattilassa keittoa.
Mummo kertoi, että keittoa syömään saivat tulla he naapurin mukulatkin perheen lasten lisäksi. Keitto oli ihan kelvollista, varsinkin silloiset sodanjälkeiset olosuhteet huomioon ottaen.
Siinä talon liepeillä liikkui paljon kulkukissoja ja kerran se nainen lipsautti, että niitä hän loukuilla pyydysti ja niistä hän ne keittonsa keitti. Mummo sanoi, että ei se keitto sinänsä siitä huonommaksi muuttunut, mutta kyllä hän alkoi vähän vältellä sitä paikkaa, kun tiesi, mistä liha niihin keittoihin tulee.
Se liitto oli alkanut uskottomuudesta (mummo tosin käytti siitä rumempaa sanaa), mutta alkoholia se pariskunta ei käyttänyt pisaraakaan. Eikä käyttänyt mummokaan ja mistä hän olisi sitä voinut saadakaan, kun oli vasta lapsi.
Kaikenlaista voi siis sattua ja joka kuuseen kurkottaa, se katajaan kapsahtaa, kuten mummo aina opetti.
Tästähän se ratkaisu löytyi.
Joo, vakioratkaisu, kun tuo oli varmaan jo sadas kerta kun se rustaa tuon sepityksen ja varmaan joka ketjuun missä käy.
Olette olleet pitkään naimisissa. Aikaisemmin sinua ei ole puolisosi sosiaalinen elämä häirinnyt, koska sinulla on ollut sitä myös itselläsi. Nyt, kun oma sosiaalinen elämäsi on kutistunut siihen, että seuraat muutamaa huippusuosittua influensseria somessa, olet alkanut kadehtimaan miestäsi, koska hänellä on vielä aitoja reaalimaailman ihmissuhteita olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Tietää sinut ylimustasukkaiseksi, joten ei uskalla kertoa mistään viattomastakaan joka olisi jotenkin voitavissa tulkita raivostumisen väärtiksi.
Epäluotettava mies saa aikaan tuo tuntee, turvallisen ja luotettavan kumppanin kanssa ei tule edes tunnetta, kun toinen on avoin. - sivu väärti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietää sinut ylimustasukkaiseksi, joten ei uskalla kertoa mistään viattomastakaan joka olisi jotenkin voitavissa tulkita raivostumisen väärtiksi.
Jos olisin ylimustasukkainen, en kestäisi edes sitä, että hän matkustelee tms tämän porukan kanssa. Ap
👍nimenomaan. Epäluotettavat miehet käyttäytyy noin, syyllistetään naista ylireagoinnista. - eri
Jotkut miehet nauttii kumppanin kiusaamisesta, mitä tuokin on loppujenlopuksi.
Kaikki tekemiset ja asiat pitäisi sinulle tilittää AP?? Elä ja anna toisen elää, aikuiset ihmiset eivät lässytä jokaista menemistään tai tekemisiään, kasva aikuiseksi!!!
Vierailija kirjoitti:
Harvoin tuollaiset jutut ihan tyhjästä lähtee. Tuskin se nainen ihan päästänsä keksii juttuja.
Yleensä pettäjä itse keksii tuollaisia ja alkaa syytämään toista.
En kyllä ollenkaan tajunnut mistä oli kyse? Oliko se sinusta väärin, että mies lähetti wa-ryhmään kyselyn, että missä olette? Miksi ihmeessä? Ja mitä se nainen oikein vihjaili?
Tällaisenaan kuulostaa vain sairaalloisen mustasukkaisen höpinöiltä.
Kerro miehellesi tämän vahingoniloinen naisen vihjailuista ja kysy onko niissä mitään perään. Sitten voitte myös keskustella miksi tuo nainen käyttäytyy kuten käyttäytyy. Onko hän ihastunut mieheesi ja on kateellinen sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Eli naisen käytös on se ongelma.
Ja siitä huolimatta keskustelu on otsikoitu "Aviomiehen käytös, mitä olette mieltä?"
Niin mikä siinä miehen käytöksessä on ongelma? Ei kerro kaikkea? Miten ihmeessä kukaan voisi kertoa kaiken, mitä tapahtuu jossain reissussa?