Hävettää kysyä tätä, mutta...
mitä pitää sanoa, kun soittaa itselleet taksin?
Pitääkö esitellä itsensä?
Kerrotaanko siinä puhelimessa vain se osoite, jossa minä odotan, vai myös se minne ollaan menossa?
Olen jo lähemmän 30v, enkä ole ikinä tilannut taksia.
Kommentit (8)
Sanot vaikka vaan että " Virtasen Päivi tässä terve, saisinko taksin Kuusikatu 3:n eteen" . Sitten kun taksi tulee, sanot mihin mennään. Ja maksetaan kun päästään perille, as simple as that.
Ja perään " saisinko taksin osoitteeseen se ja se"
Minä ihmettelen sitä, että onko aluetaksin numero sama ihan joka puolella Suomea? Minne keskukseen se sitten yhdistyy...?
" Tiina tässä hei! Mikäs teillä olisi tilanne, kun tarvitsisin taksin pikapuoliin tähän Lampelan K-kaupalle?...Joo, kyllä 10minuutin kulutta on oikein hyvä! Kiitos paljon, heihei!"
isi olla koko maan kattavaa keskusta?
Ihan asiallista kysyä, pitääkö taksia tilatessa kertoa myös määränpää. Mistäpä tuollaista voisi tietää, jos ei ole koskaan taksia tilannut.
En itsekään muista, olenko koskaan taksia soittanut, ja jos olen, niin mitä sinne on tullut sanottua. Ja ikää minullakin lähes 30 vuotta. Muutenkin olen käyttänyt taksia äärimmäisen harvoin, ehkä kerran vuodessa tms. Ja silloinkin siis jonkun muun soittamana tai suoraan tolpalta.
" maija meikäläinen hei, haluaisin taksin kotikatu ykköseen. Kaunako kestää? Kiitos ja näkemiin"