Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menkat loppu 29v

Vierailija
03.08.2026 |

Menenkö lääkäriin? Ohjeistetaan menemään 3kk menkattomuuden jälkeen.   

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kauanko olet odottanut? Onko mahdollista, että olet raskaana, oletko tehnyt testin?

Vierailija
2/21 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitän, haluatko pitää lapsen vai et. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole raskaana,olisinkin OP

Vierailija
4/21 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko rasvaprosentti liian pieni, ootko laihtunu liikaa?

Vierailija
5/21 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset menisi? Oma terveys ei sen vertaa kiinnosta?

Vierailija
6/21 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko tulla hoitamaan paljaalka? M52

Vierailija
7/21 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla jäi ekaa kertaa 45-vuotiaana kerran pois, mutta se oli jo esivaihdevuosi-ikää.

Vierailija
8/21 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En itse omista Suomessa sijaitsevaa pizzeriaa, mutta Albaniassa asuva perheeni on sitä mieltä että oregano menee aitoon pizzaan ja pizzamauste on hömpötystä. - Erion Krasniqi 24-vuotias, olen vielä hetken sinkku, voisimme tavata lähi aikoina…

Vierailija
9/21 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta oli poissa melkein vuoden kun olin 21v. Lopulta menin opiskelijoiden lääkärille joka sanoi että olet masentunut. Tämä oli vuoden 1960-70 vaihetta. Antoi sen ajan masennuslääkkeet ja lisäsi että nyt et voi tulla raskaaksi. Toisin kävi: raskauduin heti. Kerroin raskautuneeni ja siitä nousi kova härdelli: sinun TÄYTYY tehdä abortti sillä nämä masennuslääkkeet voivat aiheuttaa saman kuin talidomilapsilla että ruumiin jäseniä puuttuu. Menin aivan sekaisin sillä olisin halunnut pitää lapsen enkä tiennyt mitä tehdä. Partnerikin sekosi. Juttumme meni aivan sekaisin. 'Lopulta' menin itkuisena siihen aborttiin ja se sotki elämäni koko loppuelämäksi. Vieläkään en ole päässyt eroon tästä hirveästä traumasta. 

Kauhulla ajattelen että nuoret ja vielä lapsettomat naiset syövät kaikenlaisia psyykenlääkkeitä. Ne todellakin voivat sotkea koko elämän ja entä jos vaurioittavat sikiön.

Vierailija
10/21 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta loppuivat kahdeksaksi vuodeksi 25-vuotiaana, viime vuonna palasivat harmikseni takaisin; lääkärissä en käynyt, koska olen neitsyt, eikä raskauden mahdollisuutta ollut. Miten hienot kahdeksan vuotta ne olivatkaan! Ei olisi ikinä pitänyt parantua syömishäiriöstä. Pääsisinpä takaisin entiseen...

Voit syödä pillereitä, joilla menkat jäävät pois. Huomattavasti terveellisempää. Anoreksia on tappava sairaus.

Vierailija
11/21 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaahan se käydä! Tai voit vaikka aluksi kysyä hyvinvointialueen sairaanhoitajan chatissa, neuvoisivatko vielä odottamaan vai käymään tarkastuksessa. Joskus stressikin voi panna järjestelmän jäihin.

Vierailija
12/21 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin. Riippumatta siitä, oletatko olevasi raskaana vai et. Muitakin syitä kuukautisten loppumiselle on, ja ne olisi syyytä tutkia.

Vierailija
13/21 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sinne pääse noin nopeasti jos pääsee ollenkaan tuollaisissa asioissa. Minulla oli kierukan poiston jälkeen kaksi vuotta menkat sekaisin, sen jälkeen menkat katosivat puoleksi vuodeksi. Oli myös ajoittain kovia toispuoleisia vatsakipuja.

Lääkäriin pääsin vasta kun menkat oli olleet melkein tuon puoli vuotta poissa ja gynekologille en päässyt ikinä vaan lähete peruttiin.

Vierailija
14/21 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ollut kateissa nyt puoli vuotta. Oin 43 että ikä alkaa varmasti vaikuttaa mutta sen lisäks valtava stressi ja painonnousu mitä oli vuoden verran. Ottaa aikansa toipua ja painoa pudotella. Jospa sit palaavat. En jaksa vielä lääkäriin

Vierailija
15/21 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sinne pääse noin nopeasti jos pääsee ollenkaan tuollaisissa asioissa. Minulla oli kierukan poiston jälkeen kaksi vuotta menkat sekaisin, sen jälkeen menkat katosivat puoleksi vuodeksi. Oli myös ajoittain kovia toispuoleisia vatsakipuja.

Lääkäriin pääsin vasta kun menkat oli olleet melkein tuon puoli vuotta poissa ja gynekologille en päässyt ikinä vaan lähete peruttiin.

Mitä ihmettä?! Eihän noin voi olla.

Vierailija
16/21 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gynelle pääsee meillä vain yksityiselle ja ajan saa nopeasti.

Vierailija
17/21 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriin jos et ole raskaana voi olla esimerkiksi ennenaikaiset vaihdevuodet. 

Vierailija
18/21 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Gynelle pääsee meillä vain yksityiselle ja ajan saa nopeasti.

Juu mutta kaikilla ei ole sellaiseen varaa. Oletin itse että lisääntymiselimistön toiminnan loppujen reippaasti alle 30v:nä ja kivut olisivat sellainen asia johon tartutaan terveydenhuollossa, mutta ei ollut. -13

Vierailija
19/21 |
04.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulta loppuivat kahdeksaksi vuodeksi 25-vuotiaana, viime vuonna palasivat harmikseni takaisin; lääkärissä en käynyt, koska olen neitsyt, eikä raskauden mahdollisuutta ollut. Miten hienot kahdeksan vuotta ne olivatkaan! Ei olisi ikinä pitänyt parantua syömishäiriöstä. Pääsisinpä takaisin entiseen...

Voit syödä pillereitä, joilla menkat jäävät pois. Huomattavasti terveellisempää. Anoreksia on tappava sairaus.

Outoa, että lainaamasi kommentti poistettiin. Eihän se ollut asiaton tai solvaava.

Vierailija
20/21 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko rasvaprosentti liian pieni, ootko laihtunu liikaa?

En vaan lihonut merittävästä alipainosta lievempään alipainoon. Ap