Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parikymppisenä sitä ei tajua miten lyhyt elämä oikeasti on.

Vierailija
03.08.2026 |

Ja miten nopeasti sitä onkaan 50+ ikäinen.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän se on ja koko ajan aika kulkee vain nopeammin ja nopeammin. Päivät kuluvat kuin viuhahdus ohitse. N68

Vierailija
2/34 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. Työelämään siirtymisen jälkeen vuodet kuluvat heittämällä. 

Parikymppisenä pidin itsestäänselvyytenä, että haluan puolison ja pari lasta. En stressannut asiasta. Nyt olen keski-ikäinen lapseton sinkku vailla ensimmäistäkään parisuhdetta. Nuoruus vain katosi johonkin. 

Kaikkien pitäisi ymmärtää, että aika kuluu nopeammin, mitä odottaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä hidasta on kuoleman odotus.

Vierailija
4/34 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuodet kuluttaa, vaan ei kulu. - Pauli Hanhiniemi

Vierailija
5/34 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa ei minusta. Tuntuu kuin siitä että olisin ollut parikymppinen on tuhat vuotta. Siitäkin kun täytin 40v on ikuisuus. Kai se riippuu miten elämää elää, minä olen aina touhunnut monenlaista. Absurdia ajatella että elämää voi olla vielä toiset 40v jäljellä. Tuntuu nyt jo ikivanhalta vaikka nuorekas olenkin, ainakin ulkoisesti.

-N43

Vierailija
6/34 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä nämä tällaiset parikymppiset ovat? Kyllä minä olen aina tajunnut ja huolehtinut vähän liikaakin jo lapsesta asti. 

Vierailija
7/34 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei parikymppisten onneksi kuulukkaan tajuta elämän rajallisuutta, se kyllä valkenee kaikille ajan kanssa.

Vierailija
8/34 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi aina tuollainen "nuoret on tyhmiä" -asenne? Miten heidän pitäisi osoittaa sinulle tajuavansa elämän lyhyyden? Kaikki sen tajuavat, on vaan onnekasta jos siitä ei vielä kovin nuorena liikoja huoli. Parikymppisillä kuuluukin olla erilainen elämä kuin viisikymppisillä.

Vierailija
9/34 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä tajuaa miten naisille on luonto julma. 10 vuodessa pitää löytää kumppani ja tehdä lapset. 30 vuotiaana alkaa olla juna mennyt. Munasoluista suurin osa on kuollut ja ulkonäöltään ihan eri ihminen.

Vierailija
10/34 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulukiusaajat eivät tajua minkä peruuttamattoman vahingon tekevät toisen elämälle kiusaamalla ja syrjäyttämällä toisen ikävaiheensa elämästä, se vaihe jää elämättä mutta ei sitä enää myöhemminkään takaisin saa. Jo Maslowin tarvehierarkiassa opetettiin että et voi loikata ykkösaskelmalta esim. kolmannelle tai kymmenennelle, vaan joka askelma pitäisi käydä läpi. Jos syystä tai toisesta sulla on tie tukossa ykkösaskelmalta eteenpäin, se on sitten siinä, olet sillä ykkösaskelmalla kun muut jo menevät kolmos- tai vieläkin suuremmilla askelmilla. Et sinä enää voi loikata ykköseltä muiden tasalle ja skipata kaikki ne muut vaiheet välistä.

Vierailija
11/34 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehenä tajuaa miten naisille on luonto julma. 10 vuodessa pitää löytää kumppani ja tehdä lapset. 30 vuotiaana alkaa olla juna mennyt. Munasoluista suurin osa on kuollut ja ulkonäöltään ihan eri ihminen.

Lol kuvittele sinä omiasi ja murehdi niitä

Vierailija
12/34 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi aina tuollainen "nuoret on tyhmiä" -asenne? Miten heidän pitäisi osoittaa sinulle tajuavansa elämän lyhyyden? Kaikki sen tajuavat, on vaan onnekasta jos siitä ei vielä kovin nuorena liikoja huoli. Parikymppisillä kuuluukin olla erilainen elämä kuin viisikymppisillä.

No minä tarkoitin kyllä aloituksessa itseäni, ikävää että sulla meni siitä herne venttiiliin, Ap.

Vierailija
13/34 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se nyt niin hitaasti kulu. Itsekin olen elänyt sellaisessa maailmassa että harva nykyään edes voi sitä kuvitella. Kun siitä on niin kauan.

Vierailija
14/34 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa ei minusta. Tuntuu kuin siitä että olisin ollut parikymppinen on tuhat vuotta. Siitäkin kun täytin 40v on ikuisuus. Kai se riippuu miten elämää elää, minä olen aina touhunnut monenlaista. Absurdia ajatella että elämää voi olla vielä toiset 40v jäljellä. Tuntuu nyt jo ikivanhalta vaikka nuorekas olenkin, ainakin ulkoisesti.

-N43

Hyvä peba?

Vierailija
15/34 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lol kuvittele sinä omiasi ja murehdi niitä

Taidat itse kuvitella.

Vierailija
16/34 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä tarkoitin kyllä aloituksessa itseäni, ikävää että sulla meni siitä herne venttiiliin, Ap.

No joo, mutta olen itsekin teinistä asti joutunut kuuntelemaan tuollaista puhetta aikuisilta, joten aina se jaksaa ärsyttää vaikka olenkin jo kolmekymppinen.

Vierailija
17/34 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luonto on julma vanhenevalle miehelle, kun kaikki muut paikat jäykistyvät.

Vierailija
18/34 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei ole lyhyt. Jos tekee uusia asioita, aivot pysyvät virkeinä.

Vierailija
19/34 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhtä hidasta on kuoleman odotus.

Odotatko jo viisikymppisenä?

Vierailija
20/34 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole lyhyt. Jos tekee uusia asioita, aivot pysyvät virkeinä.

Tekee vaikka mitä niin on se ihmisen elämä kyllä lyhyt. Sitä vaan toivoo että saisi suorilta jaloilta poistua näyttämöltä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme