Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Herukat

Vierailija
03.08.2026 |

Mihin käytätte viinimarjoja/herukoita? Meillä ei juoda mehua ja marjapuskat pullollaan marjoja. Puuron kanssa kirpeitä ja piirakkaa ei voi loputtomasti syödä..😁

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vispipuuroon, kiisseliin, smoothieen, jälkiruokiin.

Vierailija
2/12 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisenaan ajattelin syödä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyytelö (musta), hillo muiden marjojen kanssa. Pakasta sellaisenaan, talven aikana voit käyttää mihin mielit.

Tai myy halukkaille. Mulla ei oo puutarhaa, ostin just n. 5 dl torilta, 6 euroa, eikä edes perattuja. 

Vierailija
4/12 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä tykkään just kirpeistä marjoista puuron kanssa. 
Tykkään myös sellaisesta kirpeähköstä hillokkeesta erilaisten liha- ja kalaruokien  yhteydessä. Ja aika moniin kasvisruokiinkin sopii.

Vierailija
5/12 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa marjat pois tai kaivakaa puskat kokonaan maasta, jos eivät teille kelpaa. First world problem.

Vierailija
6/12 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen punaherukka-vadelma mehua, pieni erää mustaherukkaa mehuna ja osasta teen hilloa. Viherherukat katoaa yleensä pensaista suoraan suuhun, mutta jos niitä jää, pakastan niitä kokonaisina. Uusi tuttavuus eli vaaleanpunainen on vielä pieni eli siitä olen saanut vain muutaman marjan.

Itselläni on karviaisten kanssa ylituotantoa - tuleeko niistä hyvää hilloa tai mehua. Viimevuotiset puolukat on vielä pakastimessa kun ei kelpaa kenellekään. Mitähän niistäkin tekisi vai ei mitään? 

Vierailija
7/12 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön ihan sellaisenaan jogurtin kanssa, samoin karviaiset. Ihan parhaita! 

Vierailija
8/12 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustaherukkahillo ja hyytelö on todella hyvää! Itse teen mehuja, vaikka en niitä juokaan kuin flunssassa. Tarjoan esim. vieraille. Teen marjakeittoa tai kiisseliä viinimarjamehusta, ja laitan siihen kuumana jäisiä mustikoita, mansikoita, vadelmia.

Kysy tuttavilta, haluaisiko joku tulla keräämään ne talteen. Moni kerrostalossa asuva olisi iloinen, kun saisi marjoja. Ne on todella kalliita ostaa. 30-50e ämpärillinen. 

Vierailija
9/12 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen punaisista viinimarjoista survosta jonka makeutan sokerilla. Todella hyvää esim. puuron, rahkan ja jäätelön kanssa. 

Vierailija
10/12 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teen punaherukka-vadelma mehua, pieni erää mustaherukkaa mehuna ja osasta teen hilloa. Viherherukat katoaa yleensä pensaista suoraan suuhun, mutta jos niitä jää, pakastan niitä kokonaisina. Uusi tuttavuus eli vaaleanpunainen on vielä pieni eli siitä olen saanut vain muutaman marjan.

Itselläni on karviaisten kanssa ylituotantoa - tuleeko niistä hyvää hilloa tai mehua. Viimevuotiset puolukat on vielä pakastimessa kun ei kelpaa kenellekään. Mitähän niistäkin tekisi vai ei mitään? 

Karviaismehu ja hillo on todella hyvää! 

Vierailija
11/12 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Karviaiset sopivat smoothieen. 

Vierailija
12/12 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Karviaismehu ja hillo on todella hyvää! 

Onnistuuko mehumaijalla? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kahdeksan