Raskaaksi 41-vuotiaana?
Onko täällä ketään joka olisi raskautunut luonnollisesti yli 40 vuotiaana? Minulla säännöllinen kk-kierto n. 28 päivää, tunnen ovulaation joka kuukausi ja saan sen testeillä kiinni. Yksi kemiallinen raskaus takana. Syön foolihappoa ja D-vitamiinia. Pitäisikö vain mennä suoraan ivf-hoitoihin? Onko enää mitään mahdollisuuksia?
Kommentit (68)
Miten fooliohappo ja D-vitamiini auttaa asiassa?
Ei kannata enää tuon ikäisenä vauvaa hommata, vaikka se onnistuisikin. Lapsi parka joutuu sitten teitä vanhoja vanhempia hyysäämään kun teillä on dementia yms. ja oma nuoruus jää elämättä siinä sitten. Ottakaa vaikka koiran pentu ennemmin.
Mä sain kuopukseni 40-vuotiaana (raskaaksi 39-vuotiaana), mutta oli 2 jo ennestään. Meillä oli miehestä johtuvaa hedelmättömyyttä joten vaikea arvioida kauanko yrittäminen kesti, mutta muistaakseni kuopus onnistui 3. tai 4. kierrosta sen jälkeen kun mies sai toimivat lääkkeet.
Vierailija kirjoitti:
Mutta mistä se johtuu että on helpompi saada lapsia yli 40 v jos on jo ennestään lapsia? Esikoisen alkuun saattaminen on ymmärtääkseni vaikeampaa...
Ei se ole helpompaa, mutta jos on jo aiemmin lapsia, niin se on merkki siitä ettei ole hedelmällisyydessä jotain primääriä (eli ei ikään liittyvää) ongelmaa. Niistä, jotka aloittaa vasta 40v yrittämisen, osalla on tuollaista ongelmaa, eli heillä olisi ollut vaikeuksia jo aiemminkin, mutta niitä ei huomattu.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata enää tuon ikäisenä vauvaa hommata, vaikka se onnistuisikin. Lapsi parka joutuu sitten teitä vanhoja vanhempia hyysäämään kun teillä on dementia yms. ja oma nuoruus jää elämättä siinä sitten. Ottakaa vaikka koiran pentu ennemmin.
Mun äiti oli nelikymppinen kun synnyin, nyt olen itse sen ikäinen ja vanhemmat 80. Hyvin pärjäävät omatoimisesti, en asu edes samalla paikkakunnalla.
En koe että olisi nuoruus jäänyt elämättä millään tasolla, paremminkin vanhemmilla oli enemmän resursseja kuin nuorilla vanhemmilla olisi ollut, esim. matkusteltiin paljon kun olin teini.
Eihän 40- vuotias mikään vanhus ole. Useimmalla hyvä ammatti, omistusasunto ja talous kunnossa. Siihen on hyvä vauvankin tulla. Nuoria kehotetaan lapsen tekoon, mutta kyllä siinä nuoren hermot kiristyy ja tulee unettomia öitä, kun Kelan pienillä avustuksillä koettaa kituuttaa. Lapsen isäkin on usein keskenkasvuinen ja huitelee omilla teillään. Vähät välittää äidistä ja lapsesta.
Äitini synnytti minut kuukautta ennen 43-vuotissynttäreitään. Synnyin juhannuksena; olen paitsi iltatähti myös juhannuslapsi!
M59
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan on normaalia raskautua tuossa iässä.
Ei varmasti ole normaalia raskautua keski-ikäisenä. Lapset pitäisi olla ainakin teinejä jo tuossa vaiheessa.
Se on normaalia niin kauan kuin luonto niin sallii.
Vierailija kirjoitti:
Eihän tuo nyt mitään. Amerikoissa oli jopa joku 71-v nainen, ensikertalainen, ja sai miehensä kanssa (joka ehti kuolla ennen tyttärien syntymää), he siis saivat kaksoset. Siitä ei ole edes kovin montaa vuotta. Että silleen. Repikääs siitä !!!!!!
No ei kyllä olleet omat munasolut. Täällä ei anneta lapsettomuushoitoja niin vanhoille.
Tulin vahingossa raskaaksi 41-vuotiaana heti aloitettuamme yhdynnät keskimmäisen syntymän jälkeen. Eli raskaaksi heti ekasta kierrosta. Tuo eakkaitemme hedelmä aloitti juuri koulun.
Laura Malmivaara synnytti v.2022 eli 48 vuotiaana. Lääkäri suositteli 80-luvulla, että lapset olisi hyvä tehdä alle 3-kymppisenä. Niin meillä sitten toimittiin.
Parikin ystävääni sai ihan luonnollisesti lapsen vielä tuossa iässä. Toinen vieläpä lapsettomuushoitojen jälkeen (ns.vahingossa).
En ymmärrä miten jaksatte tuossa iässä vielä.
Ehkä mutaatio, ehkä ei friikkiyden todennäköisyys huitelee aika kovilla lukemilla. Nimeltä mainitsemittomien lähteiden mukaan voidaan puhua 90-95 % välillä olevasta.
Mongoloid kurkistaa vällyn alta. jeps.
näyttää vaavina jo vanhuksen naamalta.
raskausmyrkytys.
sun hermot kireellä---nuori kroppa jaksaa kaikk yövalvomiset ja palautuu nätimmin.
mieti