Kaikki tuntemani opettajat ovat laittaneet lapsensa joko
- ruotsinkieliseen putkeen
- yksityiskouluihin
- painotusluokille
- ns. eliittikouluihin
Ja tunnen heitä paljon, koska olen itsekin opettaja ja lapseni kaikki koulushopattu pois lähikouluista.
Kommentit (39)
Aloituksesta jäi pois englanninkielinen koulu. Opettajaystäväni lapset ovat sellaisessa. Asuivat lasten ollessa pieniä useissa eri maissa ja haluavat "säilyttää" englannintaidon. Juu juu...
Vierailija kirjoitti:
Aloituksesta jäi pois englanninkielinen koulu. Opettajaystäväni lapset ovat sellaisessa. Asuivat lasten ollessa pieniä useissa eri maissa ja haluavat "säilyttää" englannintaidon. Juu juu...
Englantilaine koulu esim on juuri yksityiskoulu
Kristilliset koulut ovat myös hyvä vaihtoehto.
Ei se kuulukaan aina ole niin merkittävä tekijä kuin millaisen opettajan lapsi sattuu saamaan ja onko pysyvyyttä opettajissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Englantilaine koulu esim on juuri yksityiskoulu
Englannin kielissä kouluja on useita ja osa aivan tavallisia kunnallisia kouluja.
Vierailija kirjoitti:
Tai jättäneet lapset kokonaan hankkimatta. :D
Voi jeesus.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti. Miksi keskiluokkainen perhe haluaisi laittaa lapsensa opiskelemaan työväenluokkaisten muksujen kanssa?
Ohis. Suomessa ei ole enää perinteistä työväenluokkaa.
Jaa, minä tunnen läheisesti 3 opettajaa ja kaikki ovat laittaneet lapsensa lähikouluun. Nämä Helsingissä, Espoossa ja Vantaalla, yksikään ei missään luksusalueella (ei tosin niillä "pahimmillakaan").
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti. Miksi keskiluokkainen perhe haluaisi laittaa lapsensa opiskelemaan työväenluokkaisten muksujen kanssa?
Ohis. Suomessa ei ole enää perinteistä työväenluokkaa.
Miksei olisi? Itse asiassa nykyajan työväenluokka on homogeenisempaa kuin ennen. Työväenluokka saattoi olla lukenutta, sivistynyttä ja esim. teatteria harrastavaa, mutta varallisuus ei riittänyt formaaliin koulutukseen. Koska koulutus on nykyään maksutonta, työväenluokka on pääasiassa Unelmahäät-porukkaa. Työväenluokkainen kulttuuri näkyy (ja varsinkin kuuluu) voimakkaampana kuin aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä juu juu?
Minä tunnen useampiakin opettajan lapsia jotka ovat lähikoulussa. Uskon kyllä että yksityskouluissa saa hyvää opetusta ja niin siellä pitäisikin. Luulen myös että rikkaat hommaavat paljon henkilökohtaista opetusta lapsilleen. Paljon on myös kiinni lapsesta sillä motivoitunut lapsi oppii parhaiten.
Vierailija kirjoitti:
Ainoa opettaja jonka tunnen, on siis kielten opettaja, on laittanut lapsensa lähimpään kouluun
Missä hän asuu?
Kukaan järkevä ei halua että oma lapsi käy keenerien kanssa koulua. Nehän on kehitysvammaisia älyltään. Sama kuin veisi lapsensa ke ha reiden kouluun.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu yksilöstä.
Vierailija kirjoitti:
Jaa, minä tunnen läheisesti 3 opettajaa ja kaikki ovat laittaneet lapsensa lähikouluun. Nämä Helsingissä, Espoossa ja Vantaalla, yksikään ei missään luksusalueella (ei tosin niillä "pahimmillakaan").
Opet tietävät tarkasti mitkä lähikouluista ovat kivoja
näitä persukouluja ja alueita kannattaa aina välttää, ei muiita
Vierailija kirjoitti:
ne on täynnä propagandaa ja aivopesua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä juu juu?
Sitä juu juu, että lapset olivat ulkomailla asuessa niin pieniä, ettei siinä englannin säilyttämisestä ollut kyse, vaan koulushoppailusta. Asuvat Suomessa kerrostaloasueella keskisuuressa kaupungissa. Ymmärrän hyvin ettei lähikoulu kiinnosta.
Ainiin mutta vauvalla keskiluokka kulkee jahdeilla pelaten hevospooloa