Kaikki tuntemani opettajat ovat laittaneet lapsensa joko
- ruotsinkieliseen putkeen
- yksityiskouluihin
- painotusluokille
- ns. eliittikouluihin
Ja tunnen heitä paljon, koska olen itsekin opettaja ja lapseni kaikki koulushopattu pois lähikouluista.
Kommentit (39)
Aloituksesta jäi pois englanninkielinen koulu. Opettajaystäväni lapset ovat sellaisessa. Asuivat lasten ollessa pieniä useissa eri maissa ja haluavat "säilyttää" englannintaidon. Juu juu...
Vierailija kirjoitti:
Aloituksesta jäi pois englanninkielinen koulu. Opettajaystäväni lapset ovat sellaisessa. Asuivat lasten ollessa pieniä useissa eri maissa ja haluavat "säilyttää" englannintaidon. Juu juu...
Englantilaine koulu esim on juuri yksityiskoulu
Kristilliset koulut ovat myös hyvä vaihtoehto.
Ei se kuulukaan aina ole niin merkittävä tekijä kuin millaisen opettajan lapsi sattuu saamaan ja onko pysyvyyttä opettajissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Englantilaine koulu esim on juuri yksityiskoulu
Englannin kielissä kouluja on useita ja osa aivan tavallisia kunnallisia kouluja.
Vierailija kirjoitti:
Tai jättäneet lapset kokonaan hankkimatta. :D
Voi jeesus.
Vierailija kirjoitti:
Tietysti. Miksi keskiluokkainen perhe haluaisi laittaa lapsensa opiskelemaan työväenluokkaisten muksujen kanssa?
Ohis. Suomessa ei ole enää perinteistä työväenluokkaa.
Jaa, minä tunnen läheisesti 3 opettajaa ja kaikki ovat laittaneet lapsensa lähikouluun. Nämä Helsingissä, Espoossa ja Vantaalla, yksikään ei missään luksusalueella (ei tosin niillä "pahimmillakaan").
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietysti. Miksi keskiluokkainen perhe haluaisi laittaa lapsensa opiskelemaan työväenluokkaisten muksujen kanssa?
Ohis. Suomessa ei ole enää perinteistä työväenluokkaa.