Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi ex-alkoholistit syyllistävät muita juhlimisesta?

Vierailija
03.08.2026 |

Tuttavapiirissäni on kaksi ex-alkoholistia. Olen huomannut heiltä hyvin outoa kommentointia muiden juhlimisesta, varsinkin nyt kesällä kun festivaalisesonki on kuumimmillaan. Saan monesti  ihmeellistä naljailua siitä, että "noh, tulikos oltua humalassa?" "Onko kova krapua?" "Aijai, ettei vaan juopotteluksi menisi...." . He siis itse ottavat minuun yhteyttä esim. jonkun tapahtuman jälkeen, ja alkavat kysellä tällaista.

Olen koko ikäni ollut kohtuukäyttäjä, ja lähipiirini myös. Festivaaleilla nykyään tuntuu olevan tapana, että moni  on nimenomaan vissylinjalla nauttimassa tunnelmasta ja tapaamassa ihmisiä. Itsekin saatan olla yhden viinilasillisen voimilla liikenteessä, useinkin. Juhlissa ja ulkoilmatapahtumissa on tärkeintä ihmisten kohtaaminen ja kesästä nauttiminen. 

Tässä tuntuu olevan joku sukupolvien välinen kuilu. Mistä tämmöinen kommentointi johtuu? Tuntuu itsestä pahalta, ja jotenkin lässähtää kun aina joku tulee lankoja pitkin arvostelemaan. 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raivoraitis.

Vierailija
2/5 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei estä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa tekevät entiset tupakoitsijat. Yhtäkkiä aletaan kertoa muille miten epäterveellistä tupakka on, kannattaa lopettaa KUN MINÄKIN LOPETIN. :D

Vierailija
4/5 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai. Mun lähipiirissä on kanssa raittiita alkoholisteja (sellaista kun ex-alkoholisti ei ole olemassakaan) eikä yksikään heistä syyllistä yhtään ketään eikä heitä vähempää voisi toisten juominen kiinnostaa. Osallistuvat juhliin ja illanviettoihin selvinpäin ja antavat muiden tehdä mitä lystäävät. 

Vierailija
5/5 |
03.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen useamman juomisen lopettaneen alkoholistin, eikä kukaan heistä saarnaa yhtään kelleen. Sinulla on outo lähipiiri. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kolme