Rivarin pääty-asunto, naapuri oikaisee omalle takapihalle meidän pihan kautta
Mitä mieltä ootte saako tällaisesta sanoa? Välillä myös lapsi ravaa takapihalta meidän takapihan kautta leikkipihalle ja takaisin omalle takapihalleen.
Mua ärsyttää suunnattomasti tämä.
Kommentit (58)
Kunnon aitamuuri ratkaisee ongelman. Et voi vaikuttaa muiden kusipäiseen käytökseen vain omaasi.
Sitä se on kun haluaa asua jossain rivarikolhoosissa.
Vierailija kirjoitti:
Pistä aita siihen.
Piikkilanka mieluiten. Oppiipaahan metsäläiset olemaan ihmisten ilmoilla.
Sano asiasta heille. Myös muiden lapsia saa komentaa.
Meillä on lyhyt aita siinä mutta ei se auta mitään.
Ap
No, ei saa. Voisitko laittaa jonkun esteen siihen tai sanoa ettei kulkisi teidän pihan läpi.
Sellainen tärkeä huomio, jos olet rivarissa, että omistusoikeutesi, vaikka osakkeen omistat, loppuu kynnykselle. Takapihat ovat yleensä taloyhtiön yhteistä maata. Käy rehdisti sanomassa napurille, että ette pidä että että oikaisevat takapihalla. Jos ei lopu, yhteys isännöitsijään, ei kananta alkaa riitelemään typerysten kanssa.
Onko piha oikeasti teidän vai taloyhtiön? Pääsevätkö naapurit muuta kautta omalle pihalleen? Törkeää on tietysti keskeltä pihaa "oikaista", mutta jos muuta kulkutietä ei ole, täytyy heidän ehkä kulkea teidän pihan takareunasta. Esim. ruohonleikkuria ei oikein voi asunnon kautta kuljettaa.
Vierailija kirjoitti:
Sitä se on kun haluaa asua jossain rivarikolhoosissa.
Minulla oli tämä ongelma ihan omakotitalossa, naapuri ja sen kakarat oikaisi mun pihan poikki. Mutta tietysti sinun piti päästä pönkittämään heikkoa itsetuntoasi mollaamalla muita, luuseri kun olet.
Vierailija kirjoitti:
Meillä on lyhyt aita siinä mutta ei se auta mitään.
Ap
No sitten pidempi ja korkeampi aita.
Meillä oli naapuri ikkunan takana kun olin puoli ialasti katsomassa telkkaria.
Luepa se yhtiöjärjestys. Onko nämä omat pihat oikeasti omia vai jakamattomia yhteisiä yhtiön alueita?
Vierailija kirjoitti:
Miinoita.
Kanankakalla, ja orapihjalalla
Vierailija kirjoitti:
Sellainen tärkeä huomio, jos olet rivarissa, että omistusoikeutesi, vaikka osakkeen omistat, loppuu kynnykselle. Takapihat ovat yleensä taloyhtiön yhteistä maata. Käy rehdisti sanomassa napurille, että ette pidä että että oikaisevat takapihalla. Jos ei lopu, yhteys isännöitsijään, ei kananta alkaa riitelemään typerysten kanssa.
Kyllä ne takapihat on yksityistä aluetta siinä missä huoneisto. Yleiset tilat ja piha-alueet ovat erikseen.
Mistä muusta keskimmäiset huoneistot pääsisi pihalleen kuin teidä "pihan" takakautta. Teidän "takapiha" rajoituu tiettyyn asti, jonka jälkeen huoltokaistale, jota käyttävät muut asukkaat, huoltoyhtiö, pelastslaitos jne. Katso As.Oy lainsäädäntö. periaatteessa rivitaloon ei edes kuulu pihaa, vaan osakkeita, joka oikeuttaa huoneiston hallinttaan eli ruvitalon piha ja tontti on kaikkien käytössä.
No ei tietenkään oikeasta toisten pihojen poikki, vedä vaikka joku aita siihen niin eivät pääse kulkemaan.