Ihmiset tulevat 3min ennen sulkemisaikaa lähettämään paketteja
Pisti tossa vähän ikävästi silmään, että ukko tuli Tokmannille 3 min ennen sulkemisaikaa sekä palauttamaan, että noutamaan postipaketteja. Mikähän hän kuvittelee, että hänellä on oikeus venyttää muiden työaikaa, koska jos häntä ei enää palveltaisi, varmasti nostaisi äläkän asiasta. Joskus kannattaa käyttää myös omaa harkintaa, että onko järkevää tulla juuri ennen sulkemista hoitamaan paljon aikaa kuluttavaa asiaa. Ihan hyvä että näiltä kerätään Suomessa vähän liikaa veroja, ihan hyvä rangaistus heille.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aukioloajat ovat viitteellisiä ja eikä se sun työaika lopu samalla sekunnilla kun myymälä suljetaan.
Tasan tarkkaan loppuu. Mun pitää ainakin ehtiä bussiin ja hakea lapsi hoidosta,eikä palvella jotakuta joka luulee että maailma pyörii hänen napansa ympärillä!
Sun logiikalla varmaan saavut lentokentällekin 13.30 kun lento lähtee 13.00 koska tokihan se kone odottaa juuri sinua, lähtöaika on vain suositus.
Jos hän on koneen pilotti niin mihin se kone lentää ilman häntä?
Vierailija kirjoitti:
Menin nuoruudessani asioimaan pankkiin. Silloin sinne mentiin nostamaan rahaa tai laittamaan tilille rahaa. Seisoin kiltisti jonossa ja odotin vuoroani. Kun vuoroni tuli virkailija lätkäisi suljettu -kyltin eteeni ja sanoi että hän lähtee nyt ruokatunnille, eikä minua palvella. Piste. Kyseessä oli pankin aukioloaika keskellä päivää. Siirryin sitten toisen pankin asiakkaaksi.
Mihin pankkiin vaihdoit jotta osaan välttää etten vahingossa joudu sinne töihin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kitise sille firman omistajalle, tai vaikka myymäläpäälliköllesi. Vaikka tapauksessasi mitään syytä ei olekaan.
Sinun työtehtävä on palvella asiakkaita firman antamien ohjeistusten mukaisesti. Muussa tapauksessa se on 1.varoitus ja seuraavasta ulos.
Yhdelläkään firmalla ei ole nykytilanteessa varaa pitää tulosta senttiäkään heikentävää tekijää listoillaan.
T: Kauppias
Missä olet kauppiaana kun maksatte mielellään ylityökorvauksia?
Kolmen viikon jaksotyö
Eli onko hieman pulaa uunoista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aukioloajat ovat viitteellisiä ja eikä se sun työaika lopu samalla sekunnilla kun myymälä suljetaan.
Aukioloajat on aukioloajat! Palkanmaksu loppuu noin 15 minuuttia sen jälkeen ja jo kassan laskemiseen menee usein kauemmin jos ei täsmää koneen kanssa. Jos asiakas lähtee 15 min yli sulkemisajan, myyjä tekee vähintään 15 minuuttia ilmaiseksi töitä. Mahdollisesti joka päivä. Saa haukut vielä lisäksi päiväkodilta jos myöhästyy lapsen hakemisesta. Ketjureaktio johon on syyllinen asiakas joka kuvittelee olevansa kuningas.
Kuka on niin uuno että tekee tuollaisen työsopparin missä tekee 15 minsaa palkatonta ylityötä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aukioloajat on aukioloajat! Palkanmaksu loppuu noin 15 minuuttia sen jälkeen ja jo kassan laskemiseen menee usein kauemmin jos ei täsmää koneen kanssa. Jos asiakas lähtee 15 min yli sulkemisajan, myyjä tekee vähintään 15 minuuttia ilmaiseksi töitä. Mahdollisesti joka päivä. Saa haukut vielä lisäksi päiväkodilta jos myöhästyy lapsen hakemisesta. Ketjureaktio johon on syyllinen asiakas joka kuvittelee olevansa kuningas.
Palkanmaksu tai sen määräytyminen ei ole asiakkaan asia ei ongelma millään muotoa.
palkansaaja on myös asiakkaan asiakas. Esim kauppajonossa voi olla se parturi kampaaja jonka luo kassa työntekijä sitten tulee asiakkaana. Tietenkin jos palkka on paska niin hiukset leikataan espanjassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus oon miettinyt mitäs sitten tehdään jos on kärry täynnä kaljaa ja jono tyssää 20.58 jonkun postipaketti/veikkaus/ nuuskapurkki säätäjän takia? Tai joku jää kinaa jostain mobiiliäppäyläisestä -50c takia.
Eihän kukaan Vaan tee niin? Se on meinaan Huutava vääryys vaikka kauppa olisi auki 24/7
No jos menee yli 21, ei saa niitä kaljojaan tietysti.
No sepä. Ja se on sen jumittajan syy :/
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisesta ulisijat eivät selviäisi päivääkään valkokaulustöissä. Työpäivät jotain 8-12h välillä, palavereita myös iltaisin, välistä viikonloppuisin, lyhyellä varoitusajalla. Kaikki hoidetaan, koska asiakas maksaa palkan. Itse en ole saanut ylityökorvauksia vuosiin, vaikka teoriassa se "tes" ne takaisikin.
Toisaalta bruttoliksa on yli 10k€ + osakepalkkiot + rahabonarit. Jos rupeaisi söpöttämään jotain tunneista, tai TESista, se olisi maksimissaan puolet ja ilman herkkuja.
Valintojen maailma.
Niin. Mä olen johtaja ja mulla on kokonaistyöaika. Paikassa näkyy se, että työnkuvaan kuuluu venyminen.
Olen ollut nuorempana töissä pienen liikkeen kassalla, työvuorolistassa oli tietty työaika ja jos asiakas tuli viimehetkellä, aika ylittyi, mutta eipä ainoana vuorossa oleva työntekijä silti voinut jättää kassaa laskematta ja tiloja lukitsematta.
Jälkimmäisessä työssä ärsytti venyä ja edelleenkin ajattelen noiden asiakkaiden toimineen väärin.
Vierailija kirjoitti:
Eli päiväkodin hoitajat voi odottaa, että haen lapsen hoidosta myöhemmin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodin hoitaja valitti joskus, että myöhästyy linja-autosta, jos joku hakee lapsen myöhemmin kuin on sovittu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päiväkodin hoitaja valitti joskus, että myöhästyy linja-autosta, jos joku hakee lapsen myöhemmin kuin on sovittu.
Niin. Toi on totta varmaan. Sillon on syytä ainakin pahoitella. Tosin usein on mahdollista että riittävä määrä aikuisia jää paikalle, vaikka bussiin kiirehtijä lähtisikin. Mutta ei varmasti aina...
Joten oon kyllä pyrkinyt hakee max 5min myöhässä mitä ilmoitettu. Mutta oon valmiiksi ilmoittanut aika väljän ajan noutoon. Kun oon muutenkin aina myöhässä.
Kassahan menee kiinni sillä hetkellä kun liike sulkeutuu. Ihan itsestään selvyys.
Mikään ei ole asiakkaan syy. Pomosi tai firman kuuluu ratkaista nämä asiat ja kuulla. Ja sulkemisaika pitää sopia erilailla, jos ongelma. Asiakas ajattelee muuten että sisään saa tulla jopa viime minuuteilla. Näin se menee Suomessa.
Ensinnäkin jokainen joka osaa hieman laskea ei ala suomessa yrittäjäksi. Sinä olet sen näköjään myös oppinut kantapään kautta.
Toiseksi TES on ns. minimi. Työsuhteen laatimis hetkellä tehdään sopimus. Se ei tarkoita sitä että työnantaja sanoo että nimi alle vaan se sopimus luodaan yhdessä jolloin varmistetaan että se on myös itselle hyvä.
ps. AY sedälle ei tarvita siivua jos on itse juristi btw.