Ihmiset tulevat 3min ennen sulkemisaikaa lähettämään paketteja
Pisti tossa vähän ikävästi silmään, että ukko tuli Tokmannille 3 min ennen sulkemisaikaa sekä palauttamaan, että noutamaan postipaketteja. Mikähän hän kuvittelee, että hänellä on oikeus venyttää muiden työaikaa, koska jos häntä ei enää palveltaisi, varmasti nostaisi äläkän asiasta. Joskus kannattaa käyttää myös omaa harkintaa, että onko järkevää tulla juuri ennen sulkemista hoitamaan paljon aikaa kuluttavaa asiaa. Ihan hyvä että näiltä kerätään Suomessa vähän liikaa veroja, ihan hyvä rangaistus heille.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Miksi automaatti ei ole sitten tuulikaapissa tai ulkopuolella. Ihmiset haluavat asioida ympäri vuorokauden, ei muiden pakottamana aikana.
Ainahan ei saa mitä haluaa ja jopa suhteellisen heikkolahjainenkin ymmärtää, että mikäli jollain toiminnolla on sulkeutumisaika, siellä ei voi asioida ympäri vuorokauden.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa sulkemisajat toimii niin että se kun ehtii kassajonoon ennen sulkemisaikaa riittää. Ne jotka ei ehdi kassajonoon on idiootteja, mutta tuossa sun esimerkissäsi mies toimi ihan ohjeen mukaan, ja se on kaupan velvollisuus hoitaa että kaikki sulkemisaikaan jonossa olevat palvellaan loppuun asti.
En tiedä mikä sitten on kaupan velvollisuus oikeasti, mutta sen tiedän, että saa olla todella omanapamoukka, mikäli kuvittelee, että minuuttia vaille kassalla on jotenkin hyvä suoritus.
No, okei, jos sulla on tosiaan se yksi tai kaksi ostosta, jotka oikeasti voi jopa kuvitella siinä minuutissa lyövänsä kassaan, niin on se rimaa hipova suoritus, mutta isommat ostokset on kyllä melkoista ajattelemattomuutta.
Eikä siinä, ainahan sitä joskus epähuomiossa tekee asioita mitä ei tekisi jos olisi kahdesti ajatellut tai ajankulua ei huomaa tai kassalla on enemmänkin jonoa. Mutta kyllä se on ihan lähtökohta, että kun kello on pykälässä, niin silloin ollaan pihalla eikä vasta nostelemassa tavaroita hihnalle.
Se on työaikaa, tee työsi tai eroa.
Tuollaisesta ulisijat eivät selviäisi päivääkään valkokaulustöissä. Työpäivät jotain 8-12h välillä, palavereita myös iltaisin, välistä viikonloppuisin, lyhyellä varoitusajalla. Kaikki hoidetaan, koska asiakas maksaa palkan. Itse en ole saanut ylityökorvauksia vuosiin, vaikka teoriassa se "tes" ne takaisikin.
Toisaalta bruttoliksa on yli 10k€ + osakepalkkiot + rahabonarit. Jos rupeaisi söpöttämään jotain tunneista, tai TESista, se olisi maksimissaan puolet ja ilman herkkuja.
Valintojen maailma.
Vierailija kirjoitti:
Tuollaisesta ulisijat eivät selviäisi päivääkään valkokaulustöissä. Työpäivät jotain 8-12h välillä, palavereita myös iltaisin, välistä viikonloppuisin, lyhyellä varoitusajalla. Kaikki hoidetaan, koska asiakas maksaa palkan. Itse en ole saanut ylityökorvauksia vuosiin, vaikka teoriassa se "tes" ne takaisikin.
Toisaalta bruttoliksa on yli 10k€ + osakepalkkiot + rahabonarit. Jos rupeaisi söpöttämään jotain tunneista, tai TESista, se olisi maksimissaan puolet ja ilman herkkuja.
Valintojen maailma.
Sua on uunotettu kunnolla ja vielä olet valkokaulus? Kannattaa opetella työsopimus neuvottelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aukioloajat ovat viitteellisiä ja eikä se sun työaika lopu samalla sekunnilla kun myymälä suljetaan.
Niin sitä varten on ylityölisä eli jos menee yli virallisen ajan minutinkin tulee yhden tunnin palkka plus 15%
Opiskelen johtajaksi ja sydäntä lämmittää miten paljon on näitä uunotettavia jotka tekee ilmaiseksi ylitöitä.
Vierailija kirjoitti:
Aukioloajat ovat viitteellisiä, eikä henkilökunnan työaika suinkaan lopu samaan aikaan, vaan jatkuu jopa tunnilla.
Palkan maksu on viitteellinen, ei se lopu siihen kun työntekijä lähtee viikonlopun viettoon. Onnistuisiko näin?
Vierailija kirjoitti:
Kitise sille firman omistajalle, tai vaikka myymäläpäälliköllesi. Vaikka tapauksessasi mitään syytä ei olekaan.
Sinun työtehtävä on palvella asiakkaita firman antamien ohjeistusten mukaisesti. Muussa tapauksessa se on 1.varoitus ja seuraavasta ulos.
Yhdelläkään firmalla ei ole nykytilanteessa varaa pitää tulosta senttiäkään heikentävää tekijää listoillaan.
T: Kauppias
Missä olet kauppiaana kun maksatte mielellään ylityökorvauksia?
Vierailija kirjoitti:
Aukioloajat ovat viitteellisiä ja eikä se sun työaika lopu samalla sekunnilla kun myymälä suljetaan.
Mulla loppui kymmenen yli sulkemisajan kun olin kaupassa. Siitä, ettei saa asiakkaita pois, ei maksettu ylimääräistä vain oli ohje että ne pitää käskeä vain ulos. Onneksi ei enää tarvitse noita töitä tehdä. Tuossa viimeisen kymmenen minuutin aikana piti laittaa hälytyksen päälle, viedä kassa kassakaappiin, yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valintojen maailma.
Sua on uunotettu kunnolla ja vielä olet valkokaulus? Kannattaa opetella työsopimus neuvottelua.
Uunotettu?
Millään perusjanarihommalla ei tienaa samoja summia. Joku putkirepe voin hyvänä kuukautena, repimällä maksiylityöt päästä lähelle tuota peruspalkkaa. Mutta häviää heti, kun samaa pitäisi tehdä 12kk vuodessa. Myös osakepalkkiot etc. on utopistisia ajatuksia.
Itselläkin pelkät osakepalkkiot tekee n. 20 - 40 000€/v brutto.
Kyllä ne on ne TESin varassa elävät, joita vedetään kölin ali. Sehän on minimitaso, mikä maksetaan, kun muuhun ei neuvotteluvipu riitä. Vastavuoroisesti neuvotellessa ei myöskään tekijää kiinnosta mitkään TESin tarjoamat ylityöhilut ymv.
Auttaa kovasti, kun tekee muutaman vuoden hommia yrittäjänä. Hahmottuu rahanteon realiteetit. Työntekijänä, vaikka joustaisi turhista nillityksistä, on kuitenkin aina pumpulissa vs omaan lukuun tehdessä (sairastumiset, jatkuvuus jne.)
AY-sedät kyllä tykkää teistä, jotka vielä lahjoitatte siivun palkastanne, että Hakaniemessä pysyy tunkkaisten neukkareiden baarikaapit täynnä.
-Eri, mutta sama tilanne
Vierailija kirjoitti:
Tasan tarkkaan loppuu. Mun pitää ainakin ehtiä bussiin ja hakea lapsi hoidosta,eikä palvella jotakuta joka luulee että maailma pyörii hänen napansa ympärillä!
Sun logiikalla varmaan saavut lentokentällekin 13.30 kun lento lähtee 13.00 koska tokihan se kone odottaa juuri sinua, lähtöaika on vain suositus.
Olin ennen töissä kirppiksellä joka sulkeutui 17.00 ja omistaja antoi ohjeeksi lukita ovet 16.58 tai muuten joku tuli asumaan sovituskoppiin eikä lähtenyt kulumallakaan. Kerrankin yritin jotain kielitaidotonta mammaa saada lopettamaan vaatteiden sovittelu omien vaatteidensa päälle ja poistumaan.
Ihmiset myös tulevat seisovaan pöytään lounaalle 4 min ennen sulkemista ja valittavat kun kaikkea ei ole enää saatavilla.
Nämä Mattimyöhäset ovat aina samoja tyyppejä, heillä on elämänhallintaongelmia eivätkä taida tuntea kelloa.
Olen kaupassa töissä. Meillä kuulutetaan, että kauppa suljetaan 5 min kuluttua. Jos joku yrittää tehdä ostoksia sulkemisen jälkeen, ilmoitan että kassa on suljettu eikä sitä voi enää avata. "Tervetuloa huomenna klo 9"
Vihaan ihmisiä, jotka ovat omasta mielestään niin tärkeitä, että asiakaspalvelijoiden tulee heitä palvella oman työaikansa jälkeen.
Jos palvelu on auki vaikkapa kello 21:00 asti, se on. Jos halutaan, että kassatäti pääsee lähtemään ulos kello 21:05, ovet kannattanee sulkea kello 20:30 tmv.
Olen aika varma, että kauppias ei näin halua tehdä.
Jos ongelma on, että ihminen kuvittelee juoksevansa ulos kustannuspaikalta kello 21:01, ja se ei toteudu, oikea paikka kiukutella on työnantajan edustajan suuntaan. Hän sitten päättää, löytyykö jostain sopivampaa työvoimaa nykytarpeeseen, vai pitääkö nykyisten kanssa neuvotella käytännöistä.
Jos itse saisin surkeaa palvelua mennessäni asioimaan 3min vaille, laittaisin tietysti palautetta suoraan vastaaville tahoille. Suosittelen myös muille. Näin se kyseinen työntekijä saa myös parhaiten sen kaipaamansa rakentavan palautteen oikeaa kanavaa pitkin.
Vierailija kirjoitti:
Jos palvelu on auki vaikkapa kello 21:00 asti, se on. Jos halutaan, että kassatäti pääsee lähtemään ulos kello 21:05, ovet kannattanee sulkea kello 20:30 tmv.
Olen aika varma, että kauppias ei näin halua tehdä.
Jos ongelma on, että ihminen kuvittelee juoksevansa ulos kustannuspaikalta kello 21:01, ja se ei toteudu, oikea paikka kiukutella on työnantajan edustajan suuntaan. Hän sitten päättää, löytyykö jostain sopivampaa työvoimaa nykytarpeeseen, vai pitääkö nykyisten kanssa neuvotella käytännöistä.
Jos itse saisin surkeaa palvelua mennessäni asioimaan 3min vaille, laittaisin tietysti palautetta suoraan vastaaville tahoille. Suosittelen myös muille. Näin se kyseinen työntekijä saa myös parhaiten sen kaipaamansa rakentavan palautteen oikeaa kanavaa pitkin.
Jos tulet kassalleni 3min ennen sulkemisaikaa täyden kärryn kanssa piippaan tasan ne tuotteet,jotka siinä kolmessa minuutissa ehdin. Sen jälkeen kassa sulkeutuu ja hyvää yötä. Voit valittaa vaikka presidentille,ei kiinnosta.
Asiakas on aina oikeassa - p***anmarjat
Tule ajoissa - saat palvelua
Tule myöhässä - mulkoilen
"Kauppias" menee nyt takoo tulosta eikä trollaa vauviksella :D