Olen laihduttanut teinityttööstä asti ja nyt 60-vuotiaana olen edelleen lihava
Kommentit (27)
Johtuu siitä miten naisille myydään jatkuvasti epäterveellisiä laihdutuskuureja, joiden myötä lihakset pienenee ja näin ollen päivittäinen kaloritarve pienenee myös. Koskaan ei myöskään puhuta siitä miten naisten tulisi syödä yli 100g+ proteiinia päivässä.
Syön nykyään isompia annoksia kuin ollessani lihava
Vierailija kirjoitti:
Se on kuitenkin fysiikan lakien vastaista, että etkö sinäkin laihdu.
Tämän tarkoitus ei ole lannistaa vaan tsempata.
Aivan varmasti pystyt vetämään rasvaprosentin tiukaksi jos haluat.
Netistä löytyy kaikki tarvittava tieto.
Fysiikan lakien lisäksi ihmisen kehossa on myös kemiaa, eli hormoneja, jotka joko estävät tai mahdollistavat rasvan palamisen. Kaikilla meillä on yksilöllinen hormonitasapaino, mutta jotain yleistä voi sentään todeta. Ongelma on siinä, että pitkään vallalla ollut insuliiniresistenssi vaatii jonkin aikaa hyvin vähäsokerisen ruokavalion, jotta haima voi lopettaa liian insuliinituotannon. Jos haima on jo vaurioitunut, se ei ehkä edes onnistu. Kun ravinnosta tulevan glukoosin määrää lasketaan, insuliinia erittyy vähemmän. Kun insuliinia erittyy vähemmän, oman kehon rasva voi alkaa palaa.
Vierailija kirjoitti:
olisit syönyt vähemmän. Sulla on ollut väärät kuvitelmat
Haravoidaan pihaa 15 minuuttia, sitten palkitaan itsensä täytekakulla, suklaalevyllä ja sipsipussilla...
Sadan vuoden kuluttua olemme varmuudella yhtä laihoja kaikki.
Mut hei. Koko homma menee just silleen, että pari sekuntia suussa ja lopun elämän vyötäröllä.
Vierailija kirjoitti:
Johtuu siitä miten naisille myydään jatkuvasti epäterveellisiä laihdutuskuureja, joiden myötä lihakset pienenee ja näin ollen päivittäinen kaloritarve pienenee myös. Koskaan ei myöskään puhuta siitä miten naisten tulisi syödä yli 100g+ proteiinia päivässä.
Syön nykyään isompia annoksia kuin ollessani lihava
Minä olen pärjännyt 1g/painokilo proteiinilla. Jos proteiinia syö liikaa, se muuttuu elimistössä sokeriksi. Toki joku himourheilija tarvitsee paljon proteiinia, mutta mun puntit, kävelyt ja jooga ei ole sen tason liikuntaa, että pitäisi syödä puolet enemmän proteiinia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
olisit syönyt vähemmän. Sulla on ollut väärät kuvitelmat
Haravoidaan pihaa 15 minuuttia, sitten palkitaan itsensä täytekakulla, suklaalevyllä ja sipsipussilla...
En ihan nyt noin sanoisi. Ei ole realismia. Ihmiset syö yleisesti aivan liikaa, vaikka määrien tulisi vähetä vanhetessa koko ajan
Onko insuliiniresistenssi tsekattu verikokeesta?