Miksi miehet valittavat ja vinkuvat ettei kirpputoreilta löydy vaatteita?
Ovatko he koskaan edes käyneet kirpputoreilla? Tai SPR:llä tai UFF:llä? Vaatteita on rekkitolkulla niin pitkälle kun silmä kantaa. Pitää olla sokea ja uusavuton jos ei tuolta osaa löytää itselleen vaatteita.
Kommentit (38)
Miehet käyttää yleensä vaatteet sitten loppuun.
SPR:llä suurin osa lahjoitetuista miestenvaatteista menee lumppuräteiksi kierrätykseen. Ja hyväkuntoiset lähetetään apuatarvitseville. Naistenvaatteista sen sijaan jää enemmän myyntiin menevää.
Italiassa menin miesten alusvaatekauppaan. Myyjä kysyi mitä olen vailla. Kaupassa oli tiski ja hyllyt täynnä pahvisia laatikoita. Kerroin minkälaisen ja kokoisen aluspaidan tarvitsen. Myyjä nousi tikkaille, otti hyllyltä laatikon ja antoi sieltä aluspaidan. Maksoin kassalle. Palasin parin viikon päästä samaan kauppaan hakemaan paitoja lisää..
Vierailija kirjoitti:
Miehet tykkäävät valittaa. Itsellä ei ole koskaan ollut mitään vaikeuksia löytää vaatteita kirpputoreilta. Pitää vain osata etsiä ja pitää silmät auki kun on ostoksilla.
Paitsi että kukaan mies ei valita tuollaista.
Miehet ovat nirsoja. Vanha vaate ei kelpaa, syyksi ja selitykseksi löytyy usein esim. nukka, väärä väri ja väärä koko.
Vierailija kirjoitti:
No ei meinaa kaupastakaan löytyä sopivia. Jos paita istuu hartioista, niin se on polviin asti.
Kun on apinan mittasuhteet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi kukaan ostaa kirpparilta kun samat H&M farkut ja paidat saa suoraan H&M:stä puolet halvemmalla ja uusina. Hinnat kirppareilla ja kierrätyskeskuksissa ovat karanneet ihan älyttömiksi.
Olet vain nirso ja pihi. Siinä vika. Kirpputorit eivät ole mitään hyväntekeväisyyttä vaan tarkoitus on ekologinen kierrätys ja uusiokäyttä. Eikä kukaan edes pakota sinua ostamaan. Jos ei pyydetty hinnat kelpaa niin voit olla ilman, kyllä joku muu maksaa sen mitä pyydetään.
Tämän jos suurin osa kirppari ja nettikirppis asiakkaista ymmärtäisi, se ei ole mitään hyväntekeväisyyttä tai halpa vastine pikamuodille. Kierrätyskeskukset ovat yrityksiä jotka tarvitsevat tuloja esimerkiksi sähkön, vuokran ja palkkojen maksamiseen, ja pöytäkirppareilla pöydän varanneet haluavat vähintään saada pöydän hinnan katettua joka saattaa hyvinkin olla 30-50 euroa viikko.
Viimeksi jenkeissä kävin Buffalossa vaateostoksilla Mallissa matkalla kentälle. Kerroin myyjälle koon ja minkämerkkisiä housuja ja paitoja haluan. Kaksi myyjää kantoi vaatteita minulle sovitettavaksi. Ostin 10 housut ja läjän erilaisia paitoja. Sitten lensin Suomeen.
Naiset ostakoon vaatteensa kirppareilta jos raha ei riitä parempaan. Miehet ostavat vaattensa Milanosta.
Olen nainen ja inhoan kirpputoreja. Se haju !!
Ostan sen mitä ostan kaupasta uutena. En tilaa netistäkään mitään koskaan. Haluan sovittaa vaatetta ennen ostamista. Miehet toimii samoin, järkevää toimintaa.
Kirpparit on yliarvostettuja, korkeintaan keräilyastioita sieltä voi ostaa.
Naiset ei ehkä tajua. Kun mies menee vaateostoksille, ei hän mene etsimään sopivia vaatteita. Hän menee vaatekauppaan etsimään sopivan myyjän joka valitsee hänelle vaatteet.
Vierailija kirjoitti:
Köyhät miehet ilmeisesti. Ei meidän tartte kirpparilla shoppailla. Tokmannistakin saa parilla eurolla uusia lippiksiä,paitoja yms. Ostin mä tokmannista talvitakin,maksoi muistaakseni 12e. Miksi siis pitäs ostaa käytettyä,kun uuttakin saa ehkä jopa halvemmalla.
Voi olla, että olen köyhä, tulorajoitteinen ainakin mutta mieluummin ostan, jos vain löydän laadukkaan kuin Tokmannilta. - En vain koe tai tunne Tokmannia omaksi paikakseni, mikä on vähänpöhköä, koska esim Lidlistä olen ostanut toisenkin kerran hinta-laatusuhteeltaan edullisen vaatteita.
Niiden eettisestä taustaa aatelkessa tulee paha mieli mutta sama pätee moneen muuhunkin edullisempaan vaihtoehtoon. Ja on varmasti itsensä pettämistä, jos luulee ja kuvittelee vain kalliin hinnan viestivän osaltaan suoraviivaisesti, jostain kalliimmasta
Ehkä tämä johtuu siitä, että itseäni lähin Tokmanni on usein hyvin suttuinen ja tilanne voisi olla varmastikin, jossain päinvastoin. Tai siitä, että olen useamnan kerran pettynyt kun Tokmannilla ei ole ollut tarjouksessaan ilmoittamaa tuotetta lainkaan tai sitten on vähintään puuttunut kokoani, kuten vajaa kuukausi sitten kun se mainosti blackhorsen kalsareita.
Sinkkumies
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Köyhät miehet ilmeisesti. Ei meidän tartte kirpparilla shoppailla. Tokmannistakin saa parilla eurolla uusia lippiksiä,paitoja yms. Ostin mä tokmannista talvitakin,maksoi muistaakseni 12e. Miksi siis pitäs ostaa käytettyä,kun uuttakin saa ehkä jopa halvemmalla.
Voi olla, että olen köyhä, tulorajoitteinen ainakin mutta mieluummin ostan, jos vain löydän laadukkaan kuin Tokmannilta. - En vain koe tai tunne Tokmannia omaksi paikakseni, mikä on vähänpöhköä, koska esim Lidlistä olen ostanut toisenkin kerran hinta-laatusuhteeltaan edullisen vaatteita.
Niiden eettisestä taustaa aatelkessa tulee paha mieli mutta sama pätee moneen muuhunkin edullisempaan vaihtoehtoon. Ja on varmasti itsensä pettämistä, jos luulee ja kuvittelee vain kalliin hinnan viestivän osaltaan suoraviivaisesti, jostain kalliimmasta
Ehkä tämä johtuu siitä, että itseäni lähin Tokmanni on usein hyvin suttuinen ja tilanne voisi olla varmastikin, jossain päinvastoin. Tai siitä, että olen useamnan kerran pettynyt kun Tokmannilla ei ole ollut tarjouksessaan ilmoittamaa tuotetta lainkaan tai sitten on vähintään puuttunut kokoani, kuten vajaa kuukausi sitten kun se mainosti blackhorsen kalsareita.
Sinkkumies
Kuka ostaisi alusvaatteita kirpputorilta? Black Horsethan on laadukkaita. Eivät hajoa muutamassa käyttökerrassa jalkaan kuten jotkut Björn Borgit.
Kirpputorit tuntuu muutenkin laittamalta toiminnalta, myydään ja tehdään rahaa vaatteilla joka on jonkun toisen valmistama ja jo kertaalleen myyty kaupassa jolla on ollut valmistajan lupa myydä niitä.
Teinipojalle löytyy siistejä vaatteita, esim kokoa S. Kannattaa hyödyntää, jos on tuon kokoisia muoria miehiä perheessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinkkumies
Kuka ostaisi alusvaatteita kirpputorilta? Black Horsethan on laadukkaita. Eivät hajoa muutamassa käyttökerrassa jalkaan kuten jotkut Björn Borgit.
Itse en osta lainkaan minkään merkkisiä alusvaatteita kirpparilta. Näin ainakin ajattelin pitkään. En ainakaan Blackhorsea, vaikka kotimaista merkkiä kai pitäisi suosia.
Sen sijaan mieltä jäi kaivelemaan, että olisiko sittenkin pitänyt ostaa vielä alkuperäisessä paketissa ollut Devoldin pitkätbkalsarit.
Myös käytettyjen kenkiennostamiseen olen aina suhrautunut hyvin kriittisesti.
Sinkkumies
Aika vähän löytyy hyviä vaatteita, osa vieläpä rikkinäisiä. Kaupasta saa mieleisen.
Olen kiertänyt paljon kirppareita, en ole juurikaan itselleni vaatteita löytänyt. Pojalle löytyi kyllä puku.
Älä etsi paitaa naisten osastolta. Se kuvailemasi vaate on naisten mekko.