Oletteko kokeneet nöyryyttämistä terveydenhuollossa, työkkärissä, sossussa yms?
Onko ollut jotain ihan henkilöön menevää nöyryytystä?
Kommentit (34)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, monella tapaa. Terveydenhuollossa eniten. Paskin tapaus Tammisaaresta: oksensin verta, helvetilliset vatsakivut. Ensiavussa piti odotella viisi tuntia samalla kun pultsareiden ym. pieniä haavoja paikkailtiin. Jossain vaiheessa kuulin kun lääkäri nauraa kovaan ääneen kahvihuoneessa "tuolla muka vatsakipuja? Hyvin näyttää istuvan tuolilla". Lisäksi nämä valtion elätit osaavat varsin hyvin sellaisen piilovittuilun, jonka tajuaa vasta myöhemmin.
Miksi keksit satuja?
Valitettavasti on paljon suomalaisia, jotka tietävät kokemuksen kautta, että tuollaista tapahtuu oikeasti.
Sosiaalitoimistossa silloin kun toimeentulotuki haettiin vielä sossusta. Sen jälkeen kerran elektroniikka liikkeessä, kun olin ostamassa veronpalautuksilla uutta televisiota itselleni. Tyyppi yritti vakuutella minun tarvitsevan aina vain kalliimman ja kalliimman laitteen, joten oli pakko sanoa, että olen työtön, ja kas palvelu loppui siihen paikkaan.
Toisesta liikkeestä sitten hain telkun ja myyjä muistikin minun käyneen katselemassa, ja vaikka ko. laitteen tarjous oli jo päättynyt, hän myi sen minulle tarjoushintaan.
Arvatkaapa huviksenne kummassa kaupassa olen vain ja ainoastaan käynyt jatkossa? 😎
Kelasta tai työkkäristä ei minulla ole valittamista.
Enemmän sitä tältä palstalta olen saanut kuulla, korjaan lukea halveksintaa ja arvostelua, johon riittää, että olet työtön tai oket kokenut mielenterveydellisiä omast ongelmia, ylipainoa tai ruokarajoitteita
Tietysti erona on se, että näitä ed.mainittuja halveksemis ja päähänpotkimista ei pitäisi ottaa niin henkilökohtaisesti.
Kyllä. Lääkärin vastaanotolla. Ylimielisesti potilaaseen suhtautuva ylimielinen nuori mieslääkäri. Kommentoi ulkonäköä (ei painoa), kyseenalaisti työssä pärjäämisen jne. Nämä eivät liittyneet mitenkään lääkärikäynnit syyhyn. Olin tyrmistynyt. Melkein itkin vastaanotolta lähtiessäni. Kieltäydyin jatkossa menemästä sille lääkärille. No, loppui molemminpuolinen kärsimys. ;)
Sairastan endometrioosia ja jouduin sen vuoksi laajaan vatsan alueen leikkaukseen. Minut tutkinut miesgynekologi v1ttu1l1 ja nälvi mua kaikin mahdollisin tavoin koko vastaanottokäynnin ajan, joten lopulta poistuin itkien hänen huoneestaan.
En.
Ap on heikko ressukka, jonka itsetunto ei kestä minkäänlaista kritiikkiä tai neuvomista. Hän ottaa kaiken loukkauksena. Tyyppiesimerkki miehestä, joka nöyryyttyy vähimmästäkin, kun häneltä odotetaan NORMAALEJA asioita.
Aina olen terveydenhuollossa saanut asiallista ja yleensä myös ystävällistä palvelua. Työkkärin tai sossun kanssa en ole koskaan asioinut. Ilmeisesti sitten poikkeus vahvistaa säännön.
Koitin joskus tuota työkkärissä, mutta vaksi tuli käskemään painumaan veehen sieltä öyhöttämästä kun en ole siellä töissäkään.
Uli uli. Jotkut on matoja luonnostaan. Submissiivisia miehiä, jotka yleensä säntää natsiporukoihin kuvitellen olevansa siellä vahvempia.
Hah, niitä vedätetään siellä 6 - 0
En ole kokenut nöyryyttämistä, mutta olen ollut useiden rikosten kohde useassa eri virastossa, myös terveydenhuollossa.
Järkyttävää siis huomata, että
tuollainen on mahdollista muka oikeusvaltiossa nimeltä Suomi. Tuohan ei ole mitään nöyryyttämistä, vaan asiaa pitää tarkastella niin kuin se on, eli viranomaisten tekeminä rikoksina. Osa menee kategoriaan: Törkeä rikos.
Viranomaisten tekemät rikokset pitäisi aina ottaa vakavammin, kun tavallisen kansalaisen pikku toilailut, mitta näyttäisi olevan juuri päin vastoin.
Viranomaiset tai sellaisina esiintyneet ovat päässeet tekemään täysin vapaasti rikoksiksi luettavia asioita esim. terveydenhuollossa. . Myös virastoissa, missä päätetään ihmisten rahoista kuten Kela tuista, tehdään rikoksia eli annetasn tahallisesti vääriä päätöksiä.
Jos toimijoina eivät ole olleet oikeat viranomaiset, sitä suuremmalla syyllä olisin huolissani, jos jonkinlaista rikollista näytelmäkerhoa voidaan toteuttaa esim. terveydenhuollossa tai virastojen, kuten Kela sivut olisi hakkeroitu. Kansalaisella ei ole tällöin mitään mahdollisuutta välttää joutumasta vakavien rikosten kohteeksi. .
Olisin todella huolestunut tuon kaltaisesta toiminnasta en vain sen yksilön kannalta, joka joitunut törkeiden rikosten kohteeksi, vasn myös koko yhteiskunnan kannalta.
Suomea ei voi kutsua sivistyneeksi oikeusvaltioksi.
Vierailija kirjoitti:
Kelassa ainakin, 14 vuotta sitten, lässytettiin kuin lapselle kun ilmaisin epäreiluuden siitä että rikas ystäväni sai kaikenmaailman tukia, mutta minä köyhä opiskelija en saanut toimeentulotukea, otti vttu akka huomioon opintolainan vaikka en ollut sitä edes hakenut!! Ja tämän sanoin hänelle ja tää rupes lässyttää että siltäkö susta tuntuu😶🤯🤬😡
Myös joissakin vaateliikkeessä olen ollut kuin ilmaa.
Bussikuskit monet tökeröitä
Mutta eihän Kela maksanut vielä tuolloin toimeentulotukea. Sitähän haettiin sosiaalitoimelta.
Kyllä, 25 vuotta sitten työkkärissä yksi noita-akka itketti minua,pahasti masentunutta parikymppistä ja käski sitten mennä ulos ulisemaan kun hänellä on jonossa ihmisiä jotka ovat tosissaan eivätkä pelleile.
Ja terveyskeskuksessa on masennusdiagnoosin takia uskottu,että olin vaan särkylääkkeiden perässä kun selkä oli helkatin kipeä eikä kävellä kärsinyt,
Kyllä menetin yhtä-äkkiä kävelykyvyn. Olo oli ollut jo pitkään heikko, mutta sitä vaan hoettiin et olen uupunut ja asentohuimaus yms mielenterveys on mennyt. No lopulta 3!!! vuoden jälkeen löytyi päästä kasvain ja perinnöllinen lihassairaus ja muutama muu vika. Rahat ja mielenterveys meni kyllä noina vuosina. Nykyään kun on selkeät dg:t saa apua helpommin.
Miksi keksit satuja?