Onko täällä muita sotealan tekijöitä jotka ei enää juokse kiireen takia?
Olen kotihoidossa töissä enkä juokse enää, vaikka olisi kuinka kiire suuren asiakasmäärät takia. Siirryn rauhassa asiakkaalta toiselle, hoidan ihmisen ja hänen asiansa kunnolla ja pidän ruokatauon. Lähden töistä sillä sekunnilla kun työaika loppuu. Jos asiakkaita on liikaa, enkä ehdi hoitaa kaikkia, niin soitan esihenkilölle ja kysyn kenet jätän hoitamatta tai mitkä tehtävät jätän tekemättä. En koe stressiä enää pätkän vertaa..
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Tunnen itseni ihanan vapautuneeksi ja jopa kapinalliseksi, koska käyn jopa vessassa silloin kun on hätä, enkä pidätä koko päivää. Se tyyni ja rauhallisen stoalainen tunne myös, kun istuu puistonpenkille syömään evästä ja juomaan, vaikka asiakas odottaa käyntiä jo toista tuntia. Semmosta se on, kun järjestelmä ei kunnioita työntekijää. Se kostautuu asiakkaille ja potilaille.
Ap
Tässä haiskahtaa nyt sellainen asiakkaalle kostaminen ha ihan silkka sadismi. Syöhännyt rauhassa evääsi loppuun ja käväise hakemassa itsellesi persoonallusuyshäiriö diagnoosi. Sinun ei kuuluisi olla missään terveydenhuollon tehtävissä tai ylipäätään missään missä kohdataan ihmisiä tai eläimiä.
Täysin oikea tapa toimia. Suosittelen lisäksi toimimaan siten, että kuormittaa mahdollisimman paljon esihenkilöä tällä asialla, jotta paskaa saa edes vähän valumaan vastavirtaan sinne välkympään organisaation yläpäähän, josta ne päätökset ovat peräisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätättekö te oikeasti sit jonkun hoitamatta ?
Jätän, koska ylityötä ei makseta rahana vaan aikana. Sitä aikaa ei vain ole.
Ap
Eihän noin voi tietenkään tehdä. Seuraava hoitsu joka on vuorossa täytyy tietenkin jatkaa siitä mihin jäit.
Tiedoksesi kaikilla muillakin aloilla on kiire ja ylityöt tulee yleensä saldovapaana.
Olen sossu. Teen mitä ehdin. Jos tällä viikolla en ehdi hoitaa asiakkaan asiaa, katsotaan seuraavalla viikolla. Ylitöitä en tee, pidän huolta tavoistani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jätättekö te oikeasti sit jonkun hoitamatta ?
Jätän, koska ylityötä ei makseta rahana vaan aikana. Sitä aikaa ei vain ole.
Ap
Eihän noin voi tietenkään tehdä. Seuraava hoitsu joka on vuorossa täytyy tietenkin jatkaa siitä mihin jäit.
Tiedoksesi kaikilla muillakin aloilla on kiire ja ylityöt tulee yleensä saldovapaana.
Mikä seuraava hoitsu?
Joo varhaiskasvatuksessa myös pitää priorisoida. Se on vähän voi voi, jos jää tekemättä neuvolakaavake tai ei olla ehditty täyttämään vasun kaikkia osa-alueita. Jotain ryhmävasuja ei olla täytetty vuosiin oikeasti, muutetaan sinne ehkä lause tai kaksi näön vuoksi ja sit tallennus.
Prioriteetti yksi on lasten turvallisuus ja hoito. Ja toisena oma turvallisuus ja oma työhyvinvointi. Eli pidän huolta että myös itse istun alas, syön ja juon sen 8 tunnin työpäivän aikana. Lapsetkin voi joskus odottaa hetken, että aikuinen saa esim. ruuan syötyä loppuun. Jotkut vetää töissä kuin aropuput ja sit kolkutellaankin jo uupumuksen ovia.
Olen hoitoalalla luopunut kaikesta ylimääräisestä vastuusta. Tein vuosia perustyön ohessa mm osastolle ohjeita, koulutin kollegoita ja koulutin itseäni (osin vapaa-ajalla, koska työaikaa ei ole antaa em töihin). Muutin työvuoroja työnantajan pyynnöstä. Mitään ylimääräistä palkkiota en saanut, ainoastaan kehut ”olet luottotyöntekijä”.
Sitten kaksi vuotta sitten kyllästyin koko hommaa. Edelleen hoidan potilaat ja läheiset parhaalla mahdollisella tavalla, kaiken muun olen jättänyt pois. Ja kappas, edelleen sama palkka.
Hoitotyössä on joku ihmeellinen ajatusmaailma, että siinä työn ohessa pitäisi tehdä kaikkea muuta kuin sitä itse hoitotyötä, mutta mistään ei makseta mitään ylimääräistä. Tai sitten saat kaksi tuntia aikaa tehdä ohjeita, mutta ne tunnit otetaankin pois ja sijoitetaan hoitotyöhön, kun joku potilas vaatii enemmän hoitoa/ tuli sairasloma tms.
En nouse sohvalla edes istualleen klo 00-06.30.
- laitosyökkö
Sairaalassa töissä. Toisesta burn outista toipuessa tajusin etten voi kaikkia pelastaa eikö se ole minun tehtävä.
Vierailija kirjoitti:
En nouse sohvalla edes istualleen klo 00-06.30.
- laitosyökkö
Mulle kans tommonen toimenkuva!
Siellä toimii rikosten salaajat, tekijöt ja oikeastaan psyko hulluihin verrattavissa olevat työntekijät .
Ja jos nyt joku luulee. että siellä joku katkerana höpisee, ei, ei katkerana vaan järkyttyneenä. eikä vaan omasta, vaan muidenkin puolesta.
On mulla hyvä huumori ja kestän kritiikkiä ja näpäytystä ja vittuilua, mutta rikokset ei kuulu siihen, varsinkaan liittyen toisten terveydentilaan.
Totta. Siitä ns hoidosta joutuu vielä maksamaan pari tonnia kuussa.