Mitä teet jos sinua väsyttää päivällä aivan hirveästi? Päikkärit ei ole ratkaisu. Syötkö herkkuja? Suklaata? Siis mitä teet?
Minä olen aloittanut kokeilun. Laitan kaakaojuoman jossa kaakaojauhetta yli 2 rkl ja sokeria 2 tl ja maitoa. Yritän tätä sen vuoksi että olen joskus kuullut että suklaa vapauttaa kehossa samoja 'aineita' kuin seksiakti. Eilen väsytti vähän vähemmän kun olin juonut ensimmäisen annoksen. Suklaata en osta sen rasvan vuoksi vaan kokeilen nyt tätä suklaajauheversiota.
Kommentit (25)
Ei kannata syödä sokeria, siitä tulee vain pieni piikki. Selvitä mistä väsymys johtuu. Mulla se voi johtua esim ahdistuksesta, ravinnon puutteesta, nestehukasta
Miksi päikkärit ei ole ratkaisu? Mä nukun joka päivä töiden jälkeen 20-30 min. Kun lopetan työt, juon mukillisen kahvia ja syön jonkun leivän tai välipalakeksin ja pistän pitkäkseni. Laitan kellon soimaan 20-30 min päästä ja äänikirjan tai spotifyin päälle nukahtamisajastuksella. Aina en nukahda, mutta ihan pelkkä lepokin virkistää. Tuon mittaisista päikkäreistä ei mene unirytmi sekaisin, vaan menen illalla ihan normaaliin aikaan sänkyyn.
Mun luontainen rytmi on iltapainotteinen, niin olen aina arkiaamuna väsynyt, vaikka nukkuisin määrällisesti riittävästi. Pikkupäikkäreiden jälkeen lähden salille tai lenkille mieli ja kroppa virkeänä.
Juon espresson ja saan siitä melkein välittömästi energiaa. Aina auttanut.
Ennen tykkäsin päikkäreistä mutta uniapneakoneen saamisen jälkeen ei nukuta enää päivällä. Päivän paras hetki meni pilalle.